Ειναι ενας συνδυασμος πραγματων,οπου ομως,εκτος απο την καθομολογουμενη ποιοτητα των προιοντων της,καθοριστικο ρολο παιζει και το επισης καταπληκτικο marketing της!!!!!!!
Συμφωνω! Ολοκληρωμενη απαντηση υπαρχει παρακατω...
Τι ειναι αυτο που εντελει κανει τη Rolex να ξεχωριζει απο ολες τις αλλες εταιριες του χωρου?!...
Μηπως το ονομα της? Το λογοτυπο στο καντραν? Οι ''πρωτιες'' της? Η συμβολη της στο χωρο της ωρολογοποι'ι'ας? Το σχεδιο των ρολογιων της? Η ραβδωτη στεφανη σε καποια μοντελα? Η κασα τυπου ''οyster''? Oι τυπου ''mercedes'' δεικτες? Ο μεγεθυντικος φακος? Η ενδειξη της ημερας στη θεση ''12''? Το jubilee μπρασελε? Το οyster μπρασελε? Το ''ζυγισμενο'' βαρος και μεγεθος των μοντελων της? Η ισορροπημενη κατασκευη τους? Η αισθητικη τους? Η διαχρονικοτητα των μοντελων της? Η μανιωδης αντιγραφη τους? Οι ρεπλικες και οι απομιμησεις απο δεκαδες εταιριες στον κοσμο και η ποινικη διωξη που ασκειται ακομη και σε περιπτωση κλεπταποδοχης, με ενα παγκοσμιο δικτυο κατα της εγκληματικοτητας να εχει στηθει γυρω απο αυτην? Το φινιρισμα? Η ποιοτητα κατασκευης? Οι inhouse μηχανισμοι? Οι τεχνολογικες της επινοησεις? Τα κεφαλαια που επενδυει στην ερευνα που κανει? Η εξελιξη του αυτοματου μηχανισμου και η αναγνωρισιμοτητα του στο καντραν των ρολογιων της? Το οτι παραξε το πρωτο αδιαβροχο ρολο’ι’ στον κοσμο? Το πρωτο ρολο’ι’ με ημερομηνια στο καντραν? Η καθετη μοναδα παραγωγης? Τα υλικα που χρησιμοποιει? Η υψηλη αλλα συναμα προσιτη τιμη αποκτησης γι' αυτο που ειναι και γι' αυτο αυτο που εντελει πρεσβευει? Η σχεση ποιοτητας-ονοματος-τιμης συγκριτικα με αλλες εταιριες του χωρου? Το marketing? Η οργανωση-προωθηση των προ’ι’οντων της? O τροπος διαφημισης των προ’ι’οντων της? Το ''who is who'' και το ''know how''? Οι επιδοτησεις της για σημαντικα κοινωνικα εργα και καινοτομιες? Οι φιλανθρωπιες της? To oτι ειναι χορηγος ή επισημος χρονομετρης διαφορων αθλητικων γεγονοτων υψηλου επιπεδου? Το οτι υποστηριξε ή πρωτοστατησε σε πολλες απο τις μεγαλυτερες αποστολες-εξερευνησεις του ανθρωπου? Η φιλοσοφια-πολιτικη της? Η απαρεγκλιτη συνεπεια-σταθεροτητα στις αρχες και τους στοχους της απο το ετος ιδρυσεως της μεχρι σημερα? Η ταυτοτητα της? Το οτι εθεσε εξαρχης υψηλα standards στα ρολογια της? Το οτι διατηρησε αυτα τα standards στη μεχρι τωρα πορεια της χωρις παρεκκλισεις ή συμβιβασμους? Το οτι φροντισε τα standards να πληρουν τις υψηλοτερες των προδιαγραφων και να ειναι η εισοδος στην υψηλη ωρολογοποι'ι'α? Οτι αντιληφθηκε πολυ νωρις πως το δυσκολο δεν ειναι να ανεβεις στην κορυφη αλλα το να διατηρηθεις σε αυτην και να κανει ο,τι χρειαζεται χωρις εκπτωσεις γι' αυτο? Οτι κατανοησε οσο καμια αλλη εταιρια τη χρηστικοτητα και τη σημασια του ρολογιου στη σημερινη εποχη, προσδινοντας του το αναλογο κυρος και αξια προκειμενου να συντροφευει επαξια τον συγχρονο επιτυχημενο ανθρωπο σε ολες τις αναγκες-δραστηριοτητες του? Το οτι μπορει και συνδυαζει αρμονικα στα ρολογια της την αντοχη για καθημερινη χρηση, με τη φινετσα, την αξιοπιστια και την υψηλη ποιοτητα κατασκευης? Το οτι χαραξε το δικο της δρομο και δεν παρεκκλινε απο αυτον? Το οτι δεν αντιγραφει μοντελα αλλων εταιριων? Το οτι απεφυγε -οσο μπορουσε- τα εξεζητημενα μοντελα (δεν αναφερομαι στις εκδοσεις για Σαουδαραβες) και τους ''πειραματισμους''? To after sales service? Η σταθερη της αξια? Η μεταπωλητικη της αξια? Το οτι φορεθηκε απο ''θρυλους'' του Ηοllywood? To oτι υπηρξε το αγαπημενο ρολο’ι’ του ηρωα των μυθιστορηματων του Ιαν Φλεμινγκ? Το οτι αποτελει αγαπημενη επιλογη σημαντικων και μεγαλων προσωπικοτητων σε πολλους και διαφορους τομεις δραστηριοτητων σε ολο τον κοσμο? Το ''status symbol'' που την ακολουθει? Η αναγνωρισιμοτητα? Ο ακαταρριπτος μυθος? Οι τοσοι φανατικοι εχθροι αλλα και φιλοι? Το οτι μπορει να αποτελει το διακαη ποθο παρα πολλων και ταυτοχρονα να προκαλει την αντιπαθεια αλλων τοσων? Η πολεμικη που δεχεται αλλα και ο θαυμασμος και το δεος που προκαλει? Το οτι ολοι την ''κυνηγουν'' αλλα πολλοι θα ηθελαν να ειναι στη θεση της? Οτι οσο αμφισβητειται τοσο τρεφεται ο μυθος της? Το οτι ''δανεισε'' κασες και μηχανισμους της στην Panerai? To oτι χωρις αυτην δε θα υπηρχε ή δε θα ηταν αυτο που ειναι σημερα η Panerai? Οτι δυο-τρια βασικα σχεδια της εμελλε να στιγματισουν ολοκληρες εποχες στη συγχρονη ωρολογοποι’ι’α (κασες oyster-panerai)? Το οτι ερχεται πρωτη σε πωλησεις? Οτι οι πωλησεις της ξεπερνουν το συνολο των πωλησεων ολων των αλλων ελβετικων εταιριων μαζι? Η χρηση του πιστοποιητικου (cosc) στα ρολογια της? Οτι καμια αλλη εταιρια δεν εχει παραξει τον αριθμο των πιστοποιητικων που εχει παραξει η ιδια? Το οτι αποτελει μονη της μια ολοκληρη βιομηχανια παραγωγης ρολογιων και στεκεται μονη απεναντι σε ολες τις αλλες ωρολο-βιομηχανιες του χωρου? Οτι εδω και δεκαετιες καθοριζει το μεγεθος και τις τασεις στο ρολο'ι'? Οτι καθε μοντελο της μολις σταματησει η παραγωγη του, χωρις να εχει παραξει ποτε συλλεκτικη εκδοση (δεν αναφερομαι σε ειδικες παραγγελιες), γινεται αναρπαστο, διακαης ποθος και αποκτα μεγαλη μεταπωλητικη αξια?
Ποια αλλη εταιρια μπορει και συνδυαζει ολα τα παραπανω μαζι σε ενα ρολο’ι’?!...
Τελικα ποσο αξιζει αυτη η εταιρια?
Τι θα ηταν σημερα η ελβετικη ωρολογοποι’ι’α χωρις αυτην?
Ποιες εταιριες κρατησαν ορθια την ελβετικη βιομηχανια στην ''κριση του quartz''?
Τι θα ηταν σημερα η Οmega?
Ποια εταιρια εδωσε ''το φιλι της ζωης'' εκεινη την περιοδο στο μηχανικο ρολο'ι'?
Για τι ρολο'ι' θα μιλουσαμε σημερα και ποια θα ηταν τα ''ωρολογιακα δρωμενα'', εαν δεν επεμενε να παραγει υψηλης ποιοτητας μηχανικα ρολογια, εφαμιλλης σχεδον ακριβειας με αυτην ενος quartz?
Τι εντελει σημαινει Rolex και ποσο ακριβη ή υπερτιμημενη εταιρια θεωρειται?!...
Αληθεια, ολα αυτα δικαιολογουν τη θεση που κατεχει και τη διαφορα της συγκριτικα με τις αλλες ωρολογοποι'ι'ες του χωρου?!...
Καποιες σκεψεις, σιγουρα οχι οι μονες, απλως για τροφη και επεξεργασια.
(Απο εναν φιλο της Rolex και οχι μονον αυτης…)
και σε αυτο το πολυ ωραιο, τεκμηριωμενο αρθρο...
GiannisH, το ειχα γραψει αλλου πιο παλια,αλλα θα στο ποσταρω και εδω,μια μικρη ιστορια με την ανοδο και την πτωση δυο εταιριων...
1935: ενώ η συλλογή της U.N. δυσκολευεται να επιβληθεί, αν και προσφατα εχει κατασκευασει ενα νεο χρονογραφο με λειτουργια flyback, δεν επενδύει τίποτα στη διαφήμιση. Ο ιδιοκτήτης, Alfred Nardin εξηγεί στο προσωπικό του: «Ο κόσμος μας γνωριζει και αν θέλει ,ξερει που μπορει να βρει τα ρολόγια μας.." Αποτέλεσμα: Οι πώλησεις δεν απογείωνονται , ενώ η Rolex - με τις καινοτομίες της, αλλά και την διαφήμιση ,εχει εντυπωσιακα αποτελεσματα
1945:Το Datejust δημιουργει μια νέα κατηγορία ρολογιών (πολυτέλεια και άνεση την ίδια στιγμή), ενώ για πρώτη φορά η U.N. , έχει ενα νεο ανταγωνιστή στα θαλάσσια χρονόμετρα, την αμερικανική Χάμιλτον.
1955/1958: Η U.N λαμβανει την τρίτη και δεύτερη θέση,στον διαγωνισμο χρονομετρου του Παρατηρητηρίου του Neuchatel.Στην κατηγορία ρολόγια χειρός . Η εταιρια κανει χρηση μηχανων απο τριτους . Η Rolex ,απο την αλλη έχει εγκαταλείψει τους διαγωνισμους χρονομετρου , προτιμώντας να επικεντρωθεί στην ακρίβεια και σε μεγάλα νουμερα παραγωγης ,με δικες της μηχανες...
1963: Η U.N βρισκεται σε οικονομικές δυσκολίες και αποφασιζει να κλεισει το τμημα U.N. chronometry. Το πιο σοβαρό λάθος, η αρχή του τέλους.... Ενώ η Rolex, μετά από μια δεκαετία επιτυχίων(Submariner, Explorer, GMT, Day-Date), εχει ανοδικη πορεια .
δεκαετια '70 : η πτωση της U.N. φαίνεται ασταμάτητη, για τη σωτηρία και την "αναγέννηση" της πρέπει να περιμένει έως το 1983 και την έλευση του Rolf Schnyder. Εν τω μεταξύ η Rolex κανει ακομα μια επιτυχη κινηση ! Συνεχίσε να πιστεύει στο μηχανικο ρολόι,ενω η Ωμέγα επικεντρώνεται στα quartz... σε λιγότερο από πέντε χρόνια, βρίσκεται στο χείλος της αβύσσου.
1985-2010: H U.N επενδυει στην καινοτομία: U.N Freak.Ενώ η Rolex έχει τόσο ισχυρή φήμη που εχει μετατραπει ι σε ένα μύθο...
Ουσιαστικα προκειται για πραγματα που δεν ειχαν, ουτε φροντισαν τουλαχιστον να τηρησουν αλλες μεγαλες εταιριες του χωρου, ειδικα στην κρισιμη περιοδο της εποχης του
quartz και το πληρωσαν...
Ενδεικτικο παραδειγμα η ποιοτητα των ρολογιων της Omega εκεινης την περιοδου, η οποια υπηρξε μετρια εως παρα πολυ χαμηλη σε σχεση με το ονομα, την ιστορια και αυτο που πρεσβευει (σωρεια quartz, επιχρυσων, φανταχτερων -συμφωνα με τις επιταγες της εποχης- μοντελων, ασυμβατων προς το υφος και την ταυτοτητα της)!
Και οπως ηδη ανεφερα...
Αυτο που συνθετει την αξια και κατ' επεκταση την επιλογη ενος προ'ι'οντος δεν ειναι απλως ενα πραγμα αλλα πολλα... Και σε αυτο η Rolex, διαχειριζοντας σωστα τα δεδομενα, δημιουργωντας τις απαραιτητες προ'υ'ποθεσεις και αξιοποιωντας ολες τις παραμετρους, αποδειχτηκε ασυναγωνιστη! Δεν το λεω εγω -αλλωστε δε θα ειχε καμια σημασια η γνωμη μου εαν δεν ανταποκρινοταν στην πραγματικοτητα- το αποδεικνυουν τα νουμερα, η αγοραστικη της δυναμη, η παραμονη της τοσα χρονια στην κορυφη απεναντι στον ανταγωνισμο και τη σκληρη πραγματικοτητα της αγορας! Για να παραμεινεις τοσα χρονια στην κορυφη -ο,τι και να κανεις, περαν των αλλων- πρεπει να εχεις αναμφισβητητη ποιοτητα, να εχεις αξια και πανω απ' ολα να δουλευεις σκληρα!
Εκει ειναι η διαφορα. Στην απαρεγκλιτη πορεια απο τους υψηλους στοχους και τις αρχες που εθεσε και τις ευστοχες κινησεις-επιλογες με γνωμονα τη
''χρυση τομη'' σε ολα!
Αυτο σε πρωτη φαση την εστειλε στην κορυφη και εκανε τη διαφορα απο τις υπολοιπες εταιριες!...
Απομονωνω την παρακατω φραση απο την τριτη παραθεση μου:Το οτι φροντισε τα standards να πληρουν τις υψηλοτερες των προδιαγραφων και να ειναι η εισοδος στην υψηλη ωρολογοποι'ι'α?
Το ιδιο εκανε και εδω. Επιασε το ''μεσο σφυγμο'' στο ρολο'ι', δηλαδη τη χρυση τομη (οπως ανεφερα παραπανω).
Υψηλη ωρολογοποι'ι'α = αποθεωση της τεχνης, της ανθρωπινης δεξιοτεχνιας και της δημιουργικης φαντασιας = ρολο'ι' για λιγους.
Κατι τετοιο δεν την ενδιαφερε και γι' αυτο δεν καταπιαστηκε (εννοειται πως ειχε τις δυνατοτητες να το πραξει), ομως
αλλου στοχευσε και το πετυχε καθοριζοντας μαλιστα και τα standards (!) Αυτο αποτελει τη σημαντικοτερη επιτυχια της!! Δουλεψε σκληρα γι' αυτο, προετοιμαστηκε χρονια (βλ. ιστορικη διαδρομη της), εθεσε τα standards, επενδυσε, δεν παρεκκλινε απο αυτα, εχτισε το ονομα της και κατοπιν με ενα καταπληκτικο marketing (οταν αλλες εταιριες ουσιαστικα δε γνωριζαν τι ειναι ή δεν ηξεραν πως να το διαχειριστουν), απογειωσε τη διαφορα που την εκανε
''μυθο''!
Κορυφη ωρολογοποι'ι'ας = ευφυης, ικανη διαχειριση + standards που εθεσε η Rolex = σεμιναριο για μαρκετινγκ = ρολο'ι' για πολλους.
Το ερωτημα λοιπον που τιθεται ειναι αν αυτες οι τρελες πωλησεις,δικαιολογουνται απο την ποιοτητα των προιοντων της και απο την ιστορια της.
Πως εξηγουνται λοιπον οι απιθανες πωλησεις της;
Bασει ολων των παραπανω, απ' ο,τι φαινεται δικαιολογουνται...
Γι' αυτο αλλωστε αποκαλειται και
''φαινομενο''!
Και κατι τελευταιο που δεν αναφερθηκε. Ειναι τυχαιο οτι καθορισε ακομη και τη τιμολογιακη πολιτικη της ελβετικης ωρολογοποι'ι'ας?!
Τουλαχιστον μεχρι προτινος, ολες οι εταιριες περιμεναν να δουν τι τιμολογιακες αυξησεις θα κανει η Rolex προκειμενου να καθορισουν το κοστος των προ'ι'οντων τους!...
Φιλικα,
Αρης