Λυσσάξατε χτες, βλέπω. Mερικά σχόλια για το LX (λόγω του γνωστού ιαπωνικού εμπάργκο σε άλλα threads δεν ανοίγω νέο θέμα, εφεξής όλα τα σχόλια in house στο Seiko Rules, πρώτο νήμα σε τηλεθέαση παγκοσμίως)
Ως προς τις διαστάσεις, τα πράγματα είναι γνωστά, πάνω ή κάτω οι διαστάσεις του κλασσικού MM. Αμφότερα, λόγω σχεδίασης και μικρού σχετικά lug to lug φοριούνται μικρότερα. Η κάσα είναι από κράμα τιτανίου-αλουμινίου, μυστική φορμουλα της Seiko, με σκληρότητα μεγαλύτερη από ατσάλι και με την ιδιότητα όταν γυαλιστεί να δείχνει σαν ατσάλι, χωρίς αυτή τη μουντάδα του τιτανίου.
Ο Okuyama δεν κολλάει μπρίκια και η σχεδίαση του ρολογιού είναι εξόχως ανατομική. Ξεκινώντας από τα 22mm στα lugs, η καμπύλη του rubber αγκαλιάζει τον καρπό, σε όλο το πλάτος του οποίου η εφαρμογή του ρολογιού είναι τέλεια.
Εξσκολουθούν να υφίστανται τα (σχεδόν αόρατα στη μαύρη κάσα) lugholes, τι χαρά !
Βάρος (με το rubber) 111 gr (ολογράφως : τρεις άσσοι στη σειρά γκραμς). Κύριε Ιάπωνα πρέσβη μου, μας κακομαθαίνετε ! Και ναι, είναι νέο παγκόσμιο ρεκόρ, τουλάχιστον για καταδυτικό αυτών των διαστάσεων. Εκατόν έντεκα γραμμάρια μας κάνει κάμποσα κάτω από το βάρος του ιστορικού ΜΜ300 με το δικό του rubber (140 gr). Με μπρασελέ, λέει, 161 gr έναντι 201 του ΜΜ.
Η στεφάνη είναι έργο τέχνης, υποδειγματικά φινιρισμένη με τέλειες ακμές και χωρίς βέβαια τα γνωστά γρέζια που φαίνονται κάτω από τη λούπα σε κάτι ελβετικά του δεκαχίλιαρου -ονόματα δε λέμε. Το bezel insert δεν είναι κεραμικό, είναι και αυτό από τιτάνιο. Και σωστά. Η Seiko φτιάχνει tool watches, ένα γνήσιο καταδυτικό ρολόϊ για προφανείς λόγους ασφαλείας δεν πρέπει να φέρει κεραμικό bezel,. Στη νέα γενιά των MM η Seiko έκανε την ιστορική παραχώρηση να βάλει κεραμικό bezel, μπροστά στη δημόσια κατακραυγή ενός όχλου που απαιτούσε κεραμικό bezel. Οκέϋ, κεραμικό θέλετε, φάτε κεραμικό (και πληρώστε το). Στο LX η Seiko έκανε το δικό της κουμάντο κι έβαλε αυτό που πρέπει, όχι αυτό που επιτάσσει η μόδα.
Η κορώνα είναι κι αυτή επιπέδου Grand Seiko (το ΜΜ έτρωγε κράξιμο γα την κορώνα του, εδώ δεν έχει τέτοια). Για λόγους ανεξήγητους λείπει το S και για ακόμη πιο ανεξήγητους λείπει (και) το X. Καμιά φορά ψιλορετάρουν εκεί στη Seiko...
Η μαγεία είναι στο dial, που ακολουθεί το πρότυπο όχι του ΜΜ αλλά του SLA025, δηλαδή μαύρη ματ βάση, ενώ τα accents (σε ασημί βέβαια, όχι χρυσό όπως στο SLA) ιριδίζουν διακριτικά. Όλα στο χέρι, όλα καραΓκραν Σέϊκο.Σε συνδυασμό με το επίπεδο κρύσταλλο, αντανακλάσεις ουσιαστικά δεν υπάρχουν, απ' οποιαδήποτε γωνία. Επίσης, το dial είναι φωλιασμένο πιο βαθιά μέσα στην κάσα σε σχέση με το MM, ενώ τόσο η ένδειξη του power reserve όσο και οι ενδείξεις "Prospex - Professional -300m" είναι βαμένες σε γκρί απόχρωση και πρέπει να προσέξει κανείς για να τις δει, πολύ διακριτικές.
Για τη μηχανή, τρεις λέξεις, οι εξής δυο, Spring Drive. Διορθώνεις την ώρα όποτε αλλάζεις ημερομηνία και αν.
Συνοπτικά, τα σπάει. -Επισκιάζει το ΜΜ ; Αμφιβάλλω, είναι άλλα ρολόγια, το ΜΜ κουβαλάει πολύ mojo, εδώ τσάκισε πάνω στο ριγκ ολόκληρο Submariner, θα σταθεί λοιπόν άφοβα και απέναντι στο LX. Το οποίο στην κατηγορία του θα έχει κάποιο ανταγωνισμό από τα γνωστά ελβετικά καταδυτικά των 5 έως 10Κ. Όμως, κανένα απ' αυτά δεν είναι τόσο φρέσκο όσο το LX. Κανένα απ' αυτά δεν έχει την ποιότητα κατασκευής του LX -όλο το ρολόϊ, από κάσα, μέχρι dial μέχρι μηχανή είναι δουλεμένο στο χέρι, τα άλλα είναι ρομποτικές υπερπαραγωγές. Κανένα απ' αυτά, παρ' ότι φοράνε όντως σπoυδαίες μηχανές -ιδίως το Omega- δεν έχει τη μηχανάρα του LX. Ψηφίζω Seiko, τι άλλο θα ψήφιζα δηλαδή ;