Αποστολέας Θέμα: Τα βασικά  (Αναγνώστηκε 4855 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8279
    • Προφίλ
Τα βασικά
« στις: Μάιος 22, 2009, 11:09:48 μμ »
Χέλοου έβρι μπόντι!
Λέω να πούμε πέντε πράγματα για τη φωτογραφία (άλλωστε και γω δεν ξέρω περισσότερα από πέντε  :D ) γιατί είμαι σχεδόν σίγουρος ότι οι περισσότεροι θέλετε να φωτογραφίζετε τα ρολόγια σας και μέσα από τη φωτογραφία να αναδεικνύονται. Ή τέλος πάντων να δείχνουν αυτό ακριβώς που είναι. Αγαπημένα και ξεχωριστά.
Αν λοιπόν θέλετε να καταφέρετε κάτι τέτοιο, καταρχήν μην κάνετε παρέα με κάτι τύπους π.χ. σαν τον Watch Collector γιατί μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις. Ο Άρης είναι ικανός να φωτογραφίσει το χέρι του με το ρολόι που φοράει και αυτό που θα δείχνει η φωτό να μοιάζει με εξπρεσιονιστικό πίνακα. ;D

Πέρα από την πλάκα όμως … πολλές φορές μας έχει τύχει να θέλουμε να φωτογραφίσουμε κάτι, π.χ. το ρολόι μας, αλλά το αποτέλεσμα να μη μας ικανοποιεί. Υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που μπορούμε να λάβουμε υπόψη έτσι, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο από πριν.


Σύνθεση

Η σύνθεση μιας φωτογραφίας είναι ένας συνδυασμός από στοιχεία που συνεργάζονται μεταξύ τους για να προκύψει αυτό που βλέπουμε, η εικόνα. Το θέμα (π.χ. το ρολόι), ο φωτισμός, το φόντο, τα χρώματα, όλα παίζουν το ρόλο τους σε αυτό που ονομάζεται σύνθεση. Είναι πολύ σημαντικό κάθε τι να έχει τη «σωστή» θέση σε μια εικόνα έτσι, ώστε το σύνολο που απαρτίζουν να είναι όσο το δυνατόν πιο άρτιο.

Rule of Thirds

Πρόκειται για έναν κανόνα που μας δείχνει πού πρέπει να βρίσκεται το θέμα μας (π.χ. το ίδιο ρολόι ή απλώς ένα τμήμα του ρολογιού που θέλουμε να δώσουμε έμφαση) μέσα στην εικόνα. Ας υποθέσουμε ότι η εικόνα χωρίζεται σε εννέα ίσα τετράγωνα (Δύο οριζόντιες και δύο κάθετες γραμμές ισομερώς κατανεμημένες που τέμνονται μεταξύ τους). Τα τέσσερα σημεία στα οποία τέμνονται οι οριζόντιες με τις κάθετες γραμμές θεωρούνται τα πιο ισχυρά σημεία εστίασης της εικόνας. Οι γραμμές από τις οποίες σχηματίζονται τα τετράγωνα είναι τα δευτερεύοντα σημεία εστίασης. Το ανθρώπινο μάτι πάει και «καρφώνεται» σε αυτά τα σημεία, και όχι στο κέντρο της εικόνας. Το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα λοιπόν προκύπτει εάν το θέμα βρίσκεται κατά μήκος αυτών των γραμμών ή ακόμη καλύτερα στα σημεία που οι γραμμές αυτές τέμνονται.

Δείτε παρακάτω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Φανταστείτε, ιδίως στη δεύτερη φωτό, το θέμα αντί για το χρυσάνθεμο να ήταν ένα ρολόι.



Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8279
    • Προφίλ
Απ: Τα βασικά
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 22, 2009, 11:13:11 μμ »
Φωτισμός

Ο φωτισμός είναι εξαιρετικά σημαντικός. Εάν θέλετε να φωτογραφίζετε ένα ρολόι και λόγω φωτισμού το καντράν φαίνεται πίσα, μαύρο σαν καλιακούδα, η φωτογραφία είναι άκυρη. Εδώ παίζει ρόλο και η φωτομέτρηση στο σημείο που φωτογραφίζουμε.


Εστίαση

Το θέμα μας μπορεί να είναι είτε εστιασμένο είτε θαμπό. Ή μπορεί σκόπιμα να θέλουμε το θέμα να φαίνεται εστιασμένο και το φόντο να είναι φλου. Οι έμπειροι φωτογράφοι λένε ότι η εστίαση είτε φτιάχνει είτε χαλάει μια φωτογραφία. Εδώ βέβαια υπεισέρχονται παράγοντες όπως το διάφραγμα, τα F-Stop και το βάθος πεδίου. Για αυτά όμως θα πούμε περισσότερα παρακάτω.


Αποσυνδεδεμένος Watch-Collector

  • Reviews/Super Moderator
  • Tourbillion
  • ***
  • Μηνύματα: 5734
  • 8/10/08 - 21/12/08
    • Προφίλ
Απ: Τα βασικά
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 23, 2009, 03:20:07 πμ »
Αν λοιπόν θέλετε να καταφέρετε κάτι τέτοιο, καταρχήν μην κάνετε παρέα με κάτι τύπους π.χ. σαν τον Watch Collector γιατί μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις. Ο Άρης είναι ικανός να φωτογραφίσει το χέρι του με το ρολόι που φοράει και αυτό που θα δείχνει η φωτό να μοιάζει με εξπρεσιονιστικό πίνακα. ;D

 :up:  :yes:
Δηλαδη, ετσι:


 :dielaughing:  :smt043  :smt082
Eνας Ελλην σοφος, ειπε καποτε:

«Η Δημοκρατια μας αυτοκαταστρεφεται διοτι κατεχρασθη το δικαιωμα της ελευθεριας και της ισοτητας, διοτι εμαθε τους πολιτες να θεωρουν την αυθαδεια ως δικαιωμα, την παρανομια ως ελευθερια, την αναιδεια του λογου ως ισοτητα και την αναρχια ως ευδαιμονια».

Αποσυνδεδεμένος Stardrive_

  • CountDawn
  • 36mm case
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Τα βασικά
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 23, 2009, 06:55:39 μμ »
@ nin +1  ;)
Μονίμως Άωρος!
Προσωπικές απόψεις και μόνο, χωρίς την παραμικρή διάθεση αντιπαράθεσης.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8279
    • Προφίλ
Απ: Τα βασικά
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 24, 2009, 05:58:50 μμ »
Περί έκθεσης

Η φωτογραφία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το φως. Με την έκθεση ρυθμίζουμε το φως που θα χρησιμοποιήσει η φωτομηχανή μας.
Για τη ρύθμιση του φωτός, πρέπει να έχουμε μια ιδέα τι είναι το διάφραγμα, η ταχύτητα κλείστρου, το ISO και το φωτόμετρο.

Φωτόμετρο: Πρόκειται για ένα μετρητή μέσα στη φωτογραφική μηχανή που μας λέει εάν η ποσότητα του φωτός που φτάνει στον αισθητήρα είναι αρκετή για τη σωστή έκθεση της εικόνας. Το φωτόμετρο το καταφέρνει αυτό συνυπολογίζοντας την ταχύτητα κλείστρου, την τιμή ISO και την τιμή του διαφράγματος.

ISO (ή ταχύτητα του φιλμ) = Πρόκειται για την ευαισθησία του αισθητήρα στο φως. Όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή ISO όσο λιγότερο είναι το φως που χρειάζεται για την αποτύπωση μιας εικόνας. Η ευαισθησία αυτή υπολογίζεται με έναν τύπο που δημιούργησε ο Διεθνής Οργανισμός Προτύπων, εξού και ISO. Τυπικές τιμές ISO: 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200.


Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8279
    • Προφίλ
Απ: Τα βασικά
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 24, 2009, 06:49:42 μμ »
Ταχύτητα κλείστρου: Η ταχύτητα με την οποία το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής ανοίγει και κλείνει ώστε να περάσει φως στον αισθητήρα (CCD).
Η ταχύτητα κλείστρου μετράται σε κλάσματα του δευτερολέπτου και τη βλέπουμε γενικά ως τον παρονομαστή στο κλάσμα 1/xxxx.
Για παράδειγμα, μια ταχύτητα κλείστρου 1000 μας λέει ότι το κλείστρο μένει ανοικτό για 1 χιλιοστό (1/1000) του δευτερολέπτου. Δηλ. ότι ο αισθητήρας εκτίθεται στο φως για 1/1000στό του δευτ.
Χαμηλές ταχύτητες κλείστρου θεωρούνται οι τιμές από 1/60στό του δευτ. και κάτω.
Υψηλές ταχύτητες κλείστρου, αντίθετα, είναι όσες υπερβαίνουν το 1/500. Χρησιμοποιούμε υψηλή ταχύτητα κλείστρου π.χ. όταν θέλουμε να βγει καθαρή μια κινούμενη εικόνα.

Διάφραγμα: Το διάφραγμα λειτουργεί ουσιαστικά όπως η ίριδα του ματιού μας. Όταν είναι τέρμα ανοικτό (σαν διεσταλμένη κόρη οθφαλμού), από το φακό περνά περισσότερο φως για την έκθεση. Όταν ο διάφραγμα είναι μικρό (όπως μικραίνει η κόρη του ματιού στο έντονο φως), στον αισθητήρα φτάνει πολύ λίγο φως. Το διάφραγμα συνεργάζεται με την ταχύτητα κλείστρου και την τιμή ISO για να καθορίσει πόσο φως φτάνει στον αισθητήρα (εδώ είναι σημαντικό να πούμε ότι το διάφραγμα επηρεάζει επίσης το βάθος πεδίου).

Το διάφραγμα μετράται με τα F-Stop.
Ο αριθμος αυτός δείχνει το μέγεθος του διαφράγματος. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός F-Stop τόσο μικραίνει το διάφραγμα, όπως ακριβώς ισχύει και για την ταχύτητα κλείστρου (όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα κλείστρου τόσο μικρότερο το χρονικό διάστημα που το κλείστρο μένει ανοικτό).
Όταν ο αριθμός F-stop είναι μικρός, χρειάζεται λιγότερο φως για την έκθεση της εικόνας και μικρότερο βάθος πεδίου (λιγότερο ευκρινής εστίαση). Όταν ο αριθμός αυτός είναι μεγάλος, χρειάζεται περισσότερο φως για την έκθεση της εικόνας και το βάθος πεδίου είναι μεγαλύτερο.