Χέλοου έβρι μπόντι!
Λέω να πούμε πέντε πράγματα για τη φωτογραφία (άλλωστε και γω δεν ξέρω περισσότερα από πέντε
) γιατί είμαι σχεδόν σίγουρος ότι οι περισσότεροι θέλετε να φωτογραφίζετε τα ρολόγια σας και μέσα από τη φωτογραφία να αναδεικνύονται. Ή τέλος πάντων να δείχνουν αυτό ακριβώς που είναι. Αγαπημένα και ξεχωριστά.
Αν λοιπόν θέλετε να καταφέρετε κάτι τέτοιο, καταρχήν μην κάνετε παρέα με κάτι τύπους π.χ. σαν τον Watch Collector γιατί μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις. Ο Άρης είναι ικανός να φωτογραφίσει το χέρι του με το ρολόι που φοράει και αυτό που θα δείχνει η φωτό να μοιάζει με εξπρεσιονιστικό πίνακα.
Πέρα από την πλάκα όμως … πολλές φορές μας έχει τύχει να θέλουμε να φωτογραφίσουμε κάτι, π.χ. το ρολόι μας, αλλά το αποτέλεσμα να μη μας ικανοποιεί. Υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που μπορούμε να λάβουμε υπόψη έτσι, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο από πριν.
Σύνθεση
Η σύνθεση μιας φωτογραφίας είναι ένας συνδυασμός από στοιχεία που συνεργάζονται μεταξύ τους για να προκύψει αυτό που βλέπουμε, η εικόνα. Το θέμα (π.χ. το ρολόι), ο φωτισμός, το φόντο, τα χρώματα, όλα παίζουν το ρόλο τους σε αυτό που ονομάζεται σύνθεση. Είναι πολύ σημαντικό κάθε τι να έχει τη «σωστή» θέση σε μια εικόνα έτσι, ώστε το σύνολο που απαρτίζουν να είναι όσο το δυνατόν πιο άρτιο.
Rule of Thirds
Πρόκειται για έναν κανόνα που μας δείχνει πού πρέπει να βρίσκεται το θέμα μας (π.χ. το ίδιο ρολόι ή απλώς ένα τμήμα του ρολογιού που θέλουμε να δώσουμε έμφαση) μέσα στην εικόνα. Ας υποθέσουμε ότι η εικόνα χωρίζεται σε εννέα ίσα τετράγωνα (Δύο οριζόντιες και δύο κάθετες γραμμές ισομερώς κατανεμημένες που τέμνονται μεταξύ τους). Τα τέσσερα σημεία στα οποία τέμνονται οι οριζόντιες με τις κάθετες γραμμές θεωρούνται τα πιο ισχυρά σημεία εστίασης της εικόνας. Οι γραμμές από τις οποίες σχηματίζονται τα τετράγωνα είναι τα δευτερεύοντα σημεία εστίασης. Το ανθρώπινο μάτι πάει και «καρφώνεται» σε αυτά τα σημεία, και όχι στο κέντρο της εικόνας. Το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα λοιπόν προκύπτει εάν το θέμα βρίσκεται κατά μήκος αυτών των γραμμών ή ακόμη καλύτερα στα σημεία που οι γραμμές αυτές τέμνονται.
Δείτε παρακάτω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Φανταστείτε, ιδίως στη δεύτερη φωτό, το θέμα αντί για το χρυσάνθεμο να ήταν ένα ρολόι.