Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/mywatch/public_html/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού

Αποστολέας Θέμα: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού  (Αναγνώστηκε 35460 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« στις: Νοέμβριος 06, 2008, 01:40:14 μμ »
Εδώ και καιρό μαζεύω υλικό για το μαγικό κόσμο του (μηχανικού) ρολογιού, και δη του αυτόματου.
Το υλικό αυτό, οι φωτογραφίες, τα άρθρα και τα συναφή κατά καιρούς τα κοιτάζω και ... με κοιτάνε κι αυτά.  :D

Σκέφτηκα λοιπόν να τα ανεβάσω στο forum.
Νομίζω ότι είναι ένας καλός τρόπος να έχουμε το δικό μας υλικό, στο οποίο μπορούμε να ανατρέχουμε.
Θα παρακαλούσα όμως το thread να κρατηθεί κατά το δυνατόν "καθαρό", ώστε να περιέχει όσο το δυνατόν πιο συναφείς πληροφορίες.

Ευχαριστώ
nin

Marketer: Ποστ τα οποία δεν προσθέτουν στο εν λόγο θέμα θα σβήνονται. Παρακαλώ ας το κρατήσουμε καθαρό και σχετικό!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 06, 2008, 02:00:29 μμ από Marketer »

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 06, 2008, 01:41:44 μμ »
Λέω να αρχίσουμε με τα βασικά.
Έφτιαξα το παρακάτω, ελπίζω να φαίνονται στοιχισμένες οι περιγραφές με την αρίθμηση στο γράφημα.

Λεπόν:

Τα κύρια μέρη ενός μηχανικού ρολογιού και οι λειτουργίες τους

Απεικόνιση

Εξάρτημα - Τεχν. χαρακτηριστικά/Λειτουργία


1. Ρότορας (μόνο στα αυτόματα ρολόγια)
Αυτόματη φόρτιση: με αντίβαρο ταλάντωσης και γρανάζι υποπολλαπλασιασμού. Φορτίζει αυτόματα το κύριο ελατήριο μέσω της φυσικής κίνησης του χεριού (βαρύτητα). Έχει δυνατότητα περιστροφής 360º και μπορεί να περιστρέφεται προς τη μία και τις δύο κατευθύνσεις. Στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να υπάρχουν γρανάζια αντιστροφής της κίνησης (reverser).





2. Κορώνα/άξονας κουρδίσματος
Κούρδισμα: Φόρτιση του κύριου ελατηρίου από την κορώνα (και στα αυτόματα ρολόγια).


3. Κύριο ελατήριο/Βαρελάκι
Παρέχει τη μηχανική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του ρολογιού. Αυτονομία: 42 – 220 ώρες χωρίς κούρδισμα.












4. Γρανάζωμα μετάδοσης κίνησης

Μεταφέρει την ‘ελαστικότητα’ στο σύστημα διαφυγής και την κίνηση στους δείκτες (μετάδοση).





5. Σύστημα διαφυγής (τροχός διαφυγής, φουρκέτα, ελλειψοειδές στοιχείο)
Αναστέλλει περιοδικά τη δύναμη που μεταδίδεται στο γρανάζωμα και μεταφέρει την ενέργεια στο μπαλανσιέ, το οποίο στη συνέχεια αρχίζει την ταλάντωση.




6. Ρυθμιστικό όργανο
Πρόκειται για το μπαλανσιέ και το ελατήριο. Εκτελεί λειτουργία ανάλογη π.χ. του εκκρεμούς στα ρολόγια τοίχου.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 06, 2008, 01:45:26 μμ »
Λίγο πιο αναλυτικά κάθε ένα από τα παραπάνω.

Αρχίζω με το ρότορα και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα.

O ρότορας είναι το πρώτο εξάρτημα της μηχανής του ρολογιού που τραβά την προσοχή όταν κάποιος ανοίξει το καπάκι - στα ρολόγια με διαφανή πίσω όψη (open back, ο ρότορας δεσπόζει μέσα από το κρύσταλλο ζαφείρι.
Πρόκειται για έναν ημικυκλικό δίσκο που περιστρέφεται ελεύθερα με κάθε κίνηση του χεριού για την αυτόματη φόρτιση του κύριου ελατηρίου (mainspring). Επιστρέφει στην κάθετη θέση από το ίδιο του το βάρος.
Ένα ειδικό σύστημα πολλαπλασιάζει τις περιστροφές του με σκοπό τη συνεχή φόρτιση του ελατηρίου.
   
Περί ... ιστορίας:

Ο άνθρωπος που πρώτος δημιούργησε ένα ρότορα ήταν ο Abraham-Louis Perrelet (1729-1826), ένας από τους σημαντικότερους Ελβετούς ωρολογοποιούς όλων των εποχών, ο οποίος θεωρείται ο «πατέρας» του αυτόματου ρολογιού. Παρουσίασε την ιδέα του το 1770 η οποία ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακή μια και θα έβρισκε πολύ καλή εφαρμογή στα ρολόγια χειρός τη στιγμή που ο Perrelet ζούσε στην εποχή των ρολογιών τσέπης. Προφανώς, τα ρολόγια δεν μπορούσαν να κινηθούν επαρκώς μέσα στην τσέπη για να φορτιστεί το κύριο ελατήριο, με αποτέλεσμα το σύστημα του ρότορα να μην μπορεί να αποδώσει ικανοποιητικά.
Ένας άλλος Ελβετός ωρολογοποιός, ο Abraham-Louis Breguet (1747-1823), βελτίωσε περαιτέρω τα «ρολόγια αυτόματης φόρτισης» και τα ονόμασε "perpetuelles" (πιθανολογείται ότι αυτή είνα και η προέλευση του όρου που χρησιμοποίησε αργότερα η Rolex, “Oyster Perpetual”).
Υπήρξαν και άλλα επιτεύγματα στο χώρο της ωρολογοποιίας κατά το 19ο αιώνα που πήγαν την όλη ιδέα ένα βήμα παραπερα, ωστόσο ήταν η Rolex που τελειοποίησε το σύστημα του ρότορα το 1931 (την εποχή του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου) και τα αυτόματα ρολόγια έγιναν δημοφιλή.

Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα ρότορα:

Ρότορας μηχανής ETA (Το κίτρινο βελάκι δείχνει το γρανάζι περιστροφής)

Pojlot 2627

Rolex Daytona

IWC Portuguese 7-days

JLC master control

A. Lange & Sohne Langematic

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 06, 2008, 08:49:04 μμ »
Κύριο ελατήριο και βαρελάκι



Το κύριο ελατήριο (mainspring) είναι ένα μεταλλικό σπειροειδές έλασμα το οποίο αποτελεί την «πηγή ισχύος» του μηχανικού ρολογιού και φροντίζει για την αυτονομία του.

Βρίσκεται μέσα στο βαρελάκι (barrel) το οποίο κλείνει με καπάκι και περιμετρικά φέρει οδοντώσεις. Το βαρελάκι περιστρέφεται σε ένα άξονα. Το εσωτερικό άκρο του κύριου ελατηρίου είναι αγκιστρωμένο σε αυτό τον άξονα, ενώ το εξωτερικό του άκρο είναι στερεωμένο στο βαρελάκι. Ο άξονας φέρει μια καστάνια η οποία έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να εμποδίζει το ελατήριο να περιστρέψει, λόγω τάνυσης, αντίστροφα τον άξονα.

Με τη φόρτιση, είτε από το ρότορα είτε από την κορώνα, περιστρέφεται ο άξονας που διέρχεται μέσα από το βαρελάκι, τυλίγοντας πιο σφικτά το κύριο ελατήριο γύρω του με αποτέλεσμα η τάση του ελατηρίου να αυξάνεται.
Μετά τη φόρτιση, ο άξονας παραμένει σταθερός και η τάση του ελατηρίου περιστρέφει το βαρελάκι. Στις οδοντώσεις που φέρει το βαρελάκι συμπλέκεται το πρώτο πινιόν του συστήματος οδοντωτών τροχών του ρολογιού.

Άρα το κύριο ελατήριο φορτίζει από τον άξονα, αλλά δίνει κίνηση στο μηχανισμό του ρολογιού μέσω του βαρελιού. Χάρη σε αυτή τη διάταξη, είναι εφικτή η διαρκής παροχή ενέργειας στο ρολόι ενώ παράλληλα το κύριο ελατήριο φορτίζει.

Πολλές φορές έχουν διατυπωθεί απορίες ή φόβοι για ζημιά στο ελατήριο λόγω υπερβολικού κουρδίσματος.
Είναι αβάσιμοι, διότι τα σύγχρονα ελατήρια στο εξωτερικό τους άκρο, το οποίο και συνδέεται στο βαρελάκι, φέρουν μια απόληξη σχήματος Υ. Η απόληξη εφάπτεται κόντρα στο εσωτερικό τοίχωμα του βαρελιού, το οποίο ανά διαστήματα φέρει εγκοπές για τη συγκράτηση της απόληξης Υ.
Κατά την κανονική φόρτιση, η απόληξη Υ συγκρατείται στο βαρελάκι μέσω της τριβής, επιτρέποντας τη συσπείρωση του κύριου ελατηρίου. Όταν το κύριο ελατήριο συσπειρωθεί πλήρως γύρω από τον άξονα (πλήρης τάνυση), η δύναμη έλξης υπερβαίνει τη δύναμη συγκράτησης της απόληξης Υ, η οποία ολισθαίνει στο εσωτερικό τοίχωμα του βαρελιού και «κουμπώνει» στις εγκοπές που αναφέραμε παραπάνω, αποτρέποντας έτσι την περαιτέρω φόρτιση του ελατηρίου και την πιθανή εν γένει ζημιά.

Μέρη βαρελιού

1 Βαρελάκι κύριου ελατηρίου
2 Καπάκι βαρελιού
3 Κάτω τμήμα άξονα βαρελιού
4 Άνω τμήμα άξονα βαρελιού
5-7 Βίδες άξονα βαρελιού





Σύγκριση συμβατικού ελατηρίου αυτονομίας 44 ωρών με το κύριο ελατήριο από το μηχανισμό IWC 5001 αυτονομίας 7 ημερών





Κύριο ελατήριο και μηχανή του Lange 31. Παρατηρεί κανείς ότι τον περισσότερο όγκο της καλίμπρας καταλαμβάνει το θηριώδες βαρελάκι.
Η αυτονομία του συγκεκριμένου ρολογιού είναι, εχμ, 1 μήνας.





Διάταξη με τρία βαρελάκια στο μηχανισμό του Blancpain FiFty Fathoms.

Αποσυνδεδεμένος jimakos

  • Just Registered
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 12, 2008, 03:35:50 μμ »
Aγαπητε Νιν πολυ ομορφα αυτα που εγραψες!
Θελω να μαθω περισσοτερα για την μηχανικη των ρολογιων!Μπορεις να μου πεις απο που τα εμαθες εσυ!Αν υπαρχει καποιο βιβλιο?

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 12, 2008, 03:50:53 μμ »
Βιβλίο (στα Ελληνικά) δεν γνωρίζω αν υπάρχει. Ξενόγλωσσα φαντάζομαι υπάρχουν πολλά.
Κάνε κράτει πάντως γιατί ετοιμάζω ένα εκτενές κείμενο για το μπαλανσιέ, το σύστημα διαφυγής και τα είδη του, με έμφαση στο co-axial, κ.λπ. Προσεχώς.

____

Θα παρακαλούσα, άλλες τέτοιες ερωτήσεις με PM για να κρατήσουμε το θέμα καθαρό από μη-τεχνικές πληροφορίες.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 09:37:40 μμ »
Το μπαλανσιέ



To μπαλανσιέ και το ελατήριο του μπαλανσιέ είναι τα "ρυθμιστικά όργανα" ενός μηχανικού ρολογιού. Η ακριβής και περιοδική ταλάντωση εμπρός πίσω του μπαλανσιέ θέτει σε λειτουργία το μοχλό (άγκυρα) και έτσι, μέσω του τροχού διαφυγής, του τέταρτου
γραναζιού, του τρίτου γραναζιού και του "κεντρικού" γραναζιού, αλλά και του βαρελιού του κύριου ελατηρίου ρυθμίζεται η αποφόρτιση του κύριου ελατηρίου. Το μπαλανσιέ και το ελατήριο απαρτίζουν το λεγόμενο «περιστροφικό σύστημα ταλάντωσης".
Το μπαλανσιέ πρέπει να έχει τέλειο πουάζ, δηλαδή να είναι απόλυτα ζυγισμένο. Αυτό σημαίνει ότι κανένα μέρος του δεν πρέπει να
βρίσκεται εκτός ισορροπίας σε σχέση με κάποιο άλλο. [/td][/tr][/table]

Το μπαλανσιέ μπορεί να είναι απλό ή αντισταθμιστικό, με ή άνευ ρυθμιστικών βιδών στην εξωτερική του στεφάνη (περίμετρο).



Στα περισσότερα σύγχρονα ρολόγια χειρός ΥΩ, το μπαλανσιέ μοιάζει με αυτό που φαίνεται στην παραπάνω εικόνα: κατασκευασμένο από Glucydur, με δύο ή τρεις βραχίονες και λεία περιμετρική στεφάνη (χωρίς βίδες στην εξωτερική του περίμετρο).
Δεν φέρει βίδες διότι τα σύγχρονα κράματα  των ελατηρίων φροντίζουν για τη διόρθωση των θερμοκρασιακών διακυμάνσεων με αποτέλεσμα οι βίδες να είναι πλέον περιττές για  αυτό το σκοπό.
Η απουσία των βιδών παρέχει επίσης μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση και λιγότερες πιθανότητες να συσσωρευτεί βρομιά που μπορεί να οδηγήσει σε αποκλίσεις στο χρονισμό.




Μπαλανσιέ από ρολόι Durfur με 10 ρυθμιστικές βίδες και δύο έκκεντρα αντίβαρα στους βραχίονες του μπαλανσιέ για τη μικρορύθμιση.





Μπαλανσιέ στο Hublot Solo T Tourbillon. Εκτός πεπατημένης, το συγκεκριμένο μπαλανσιέ αποτελείται από δύο τμήματα τα οποία δεν σχηματίζουν ενιαίο κύκλο, ενώ τέσσερα έκκεντρα αντίβαρα φροντίζουν για τη δυναμική ρύθμιση του πουάζ.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 14, 2008, 10:23:47 μμ από nin »

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 14, 2008, 10:20:49 μμ »
Τρίχα (hairspring)



Πολλοί ισχυρίζονται ότι το ελατήριο του μπαλανσιέ (τρίχα) αποτελεί την καρδιά του ρολογιού. Το ίδιο το ελατήριο, οι φυσικές του ιδιότητες, το μέγεθος, το πάχος, το μήκος και οι μορφή του καθορίζουν την ακρίβεια ενός δεδομένου μηχανισμού. Το εξωτερικό άκρο του ελατηρίου είναι στερεωμένο σε ένα “μπουζόνι” ενώ το εσωτερικό του τμήμα σε ένα περιαυχένιο.
Στα παλιότερα ρολόγια αυτό το μπουζόνι ήταν μόνιμα στερεωμένο στη θέση του και ο παλμός του ρολογιού ρυθμιζόταν ρυθμίζοντας το μήκος του ελατηρίου μέσα από την οπή του μπουζονιού ή προσαρμόζοντας τη θέση του στο περιαυχένιο σε σχέση με το μπαλανσιέ.
Στα περισσότερα σύγχρονα ρολόγια, το μπουζόνι είναι κινητό και καθιστά εφικτή τη μικρορύθμιση με πολύ μεγαλύτερη ευκολία.

Το ελατήριο (τρίχα) είναι απαραίτητο για την κίνηση του μπαλανσιέ. Όταν έχει μετακινηθεί στην τέρμα δεξιά θέση του, ο τροχός του μπαλανσιέ έχει "κουρδίσει" το ελατήριο. Η δύναμη του ελατηρίου καθώς αυτό ξεκουρδίζει αντιστρέφει τη φορά κίνησης του μπαλανσιέ και το ωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, στην τέρμα αριστερή θέση. Σε αυτή τη θέση, ο τροχός έχει αποφορτίσει (ξεκουρδίσει) εντελώς το ελατήριο, και η δύναμη του ελατηρίου καθώς αρχίζει ξανά να φορτίζει αντιστρέφει ξανά τη φορά κίνησης του μπαλανσιέ και το ωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, κ.ο.κ.

Είδη ελατηρίων
   
Στα vintage ρολόγια, το ελατήριο είναι συνήθως ένα ατσάλινο “σύρμα” τύπου ταινίας, το οποίο είναι περιελιγμένο έτσι, ώστε να σχηματίζει ένα σφικτό σπιράλ. Παλιότερα τα χαλύβδινα ελατήρια τοποθετούνταν σε διμεταλλικά μπαλανσιέ διαιρούμενου τύπου ώστε να αντισταθμίζονται οι μεταβολές στη θερμοκρασία. Αυτός ο τύπος μπαλανσιέ αντικαταστάθηκε από το μπαλανσιέ με βίδες στην εξωτερική του περίμετρο, οι οποίες μπορούσαν να ρυθμιστούν για να διορθωθούν τα σφάλματα μέτρησης χρόνου σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιακών μεταβολών.

Τα σύγχρονα ελατήρια, ωστόσο, διατίθενται σε διάφορα κράματα τα οποία έχουν αναπτυχθεί για να συμπληρώνουν τις φυσικές ιδιότητες του μπαλανσιέ. Ο συνδυασμός μπαλανσιέ-ελατηρίου αντισταθμίζει τα σφάλματα που προκαλούνται λόγω αλλαγών στη θερμοκρασία. Τα ελατήρια πλέον κατασκευάζονται έτσι, ώστε να παρουσιάζουν τόσο χημική όσο και φυσική σταθερότητα, και να είναι ελαστικά και αντιμαγνητικά.
   
Η ανακάλυψη των κραμάτων invar και elinvar περί τα τέλη του 20ου αιώνα από τον Charles Edouard Guillaume άνοιξε το δρόμο για ένα νέο είδος ελατηρίων με σχεδόν μηδενικό συντελεστή θερμικής διαστολής, τα οποία ήταν αντιμαγνητικά και ανθεκτικά στην οξείδωση.
Η πρόοδος του Guillaume προς το ιδανικό ελατήριο τελειοποιήθηκε τη δεκαετία του ’30 από τον Dr. Straumann με την έλευση του κράματος Nivarox. Εκτός από τα βασικά στοιχεία του invar, στο Nivarox χρησιμοποιούνται μεγάλες ποσότητες κοβαλτίου μαζί με ελαφρώς περισσότερες ποσότητες χρωμίου, καθώς και νικέλιο, τιτάνιο και σίδηρος Το αποτέλεσμα είναι ένα ελατήριο ανθεκτικό στην υγρασία, αντιμαγνητικό, ανθεκτικό στη διάβρωση και με σχεδόν μηδενικό συντελεστή θερμικής διαστολής. Σε συνδυασμό με τον τροχό του μπαλανσιέ από Glucydur, αυτό το ελατήριο κατέστησε την ανάγκη για μπαλανσιέ αντιστάθμισης σχεδόν απαρχαιωμένη.
Η καλύτερη ποιότητα ελατηρίων Nivarox (Nivarox I Highest) επιτυγχάνει σφάλμα θερμοκρασίας ± 0,3 δευτερόλεπτα ανά βαθμό Κελσίου την ημέρα.

Οι νέες εξελίξεις στην τεχνολογία κατασκευής των ελατηρίων στα τέλη της δεύτερης χιλιετίας προσέφεραν μεγάλες δυνατότητες για ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια στα μηχανικά ρολόγια. Οι έρευνες στην τεχνολογία βαθιάς χάραξης αντιδρώντων ιόντων ώστε να προκύψουν ελατήρια από πυρίτιο, το ελατήριο Carbontime του Gideon Levingston και άλλες τεχνολογικές εξελίξεις από την Ulysse Nardin, την Patek Philippe, την A. Lange & Söhne και τη Rolex έχουν πλέον επαναπροσδιορίσει τους ορίζοντες της ακριβούς μηχανικής μέτρησης χρόνου.



Μπαλανσιέ ελατήριο Si 14 από πυρίτιο στο Omega De Ville Hour Vision Annual Calendar.




Ελατήριο overcoil (εφεύρεση του Abraham Louis Breguet). To ελατήριο περιελίσσεται σχεδόν κάθετα γύρω από τον εαυτό του, με αποτέλεσμα το σπείρωμα να “αναπνέει”. Δαπανηρή λύση από την οποία οι περισσότερες εταιρείες απέχουν λόγω κόστους. Ένα πρόσθετο μειονέκτημα είναι ότι σε μικρά συστήματα διαφυγής “μαγκώνει” με αποτέλεσμα το ρολόι να πηγαίνει πιο εύκολα μπροστά. Επίσης η ρύθμισή του είναι δυσκολότερη σε σχέση με τα επίπεδα ελατήρια.
Με τον αριθμό 1, το ελατήριο overcoil στο A. Lange & Söhne Datograph.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 23, 2010, 01:10:38 πμ από nin »

Αποσυνδεδεμένος kwnstas

  • 36mm case
  • Μηνύματα: 73
  • watchmaker
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 10:04:51 πμ »




η σωστέ ονομασίες τον ροδών λέγοντα ( στην Ελλάδα από ωρολογοποιοί )

μπαρλιγέ
κεντρική ρόδα
μετακετρική ρόδα
δευτερόλεπτου
ρόδα άγκυρας
άγκυρα
μπαλάνζ
και η περιβόητη τρίχα
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2008, 11:15:29 πμ από kwnstas »
Official watchmaker for GP of Greece ( M1 M2 M3 M4 )
Official seminar training in Rolex
Official watchmaker for Αναμονή  of Greece  http://img206.imageshack.us/my.php?image=dsc00008id4.jpg http://img388.imageshack.us/my.php?image=dsc00003zy5.jpg

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 10:43:42 πμ »
Αν έβαζες και τις αντίστοιχες Αγγλικές λέξεις δίπλα,
θα βοηθούσες τα μέγιστα.
Όπως και να έχει σ' ευχαριστούμε για τις διορθώσεις !

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.

Αποσυνδεδεμένος konakis

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 4404
  • Rolex.
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 10:57:43 πμ »
ακριβώς έτσι! ;)σε ευχαριστούμε Κώστα για τους όρους πας μας ανέφερες που χρησιμοποιείται εσείς στην "πιάτσα" των τεχνικών ρολογιών (οι βασικοί όροι,έτσι που αντιμετωπίζεται με τα καθημερινά λύσε-δέσε των μηχανισμών) και πάλι thx ;)
konakis.
Rolex,Panerai,JLC,Oris,Steinhart,Alpina,Citizen,Orient.

Αποσυνδεδεμένος kwnstas

  • 36mm case
  • Μηνύματα: 73
  • watchmaker
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 11:13:45 πμ »
Αν έβαζες και τις αντίστοιχες Αγγλικές λέξεις δίπλα,
θα βοηθούσες τα μέγιστα.
Όπως και να έχει σ' ευχαριστούμε για τις διορθώσεις !

Φιλικά Στέφανος.

στην αγγλική και στην γαλλική έχουν διάφορες στην ονομασία εγώ έγραψα στην Ελλάδα πως τα ονομάζουμε
εν θέλετε μπορώ  αλά θα το κανό από την δεύτερα λόγο για  να βρω τούς ορούς

ένα δήγμα
http://img510.imageshack.us/my.php?image=detailrouageanglaisjq5.jpg
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2008, 11:27:32 πμ από kwnstas »
Official watchmaker for GP of Greece ( M1 M2 M3 M4 )
Official seminar training in Rolex
Official watchmaker for Αναμονή  of Greece  http://img206.imageshack.us/my.php?image=dsc00008id4.jpg http://img388.imageshack.us/my.php?image=dsc00003zy5.jpg

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8207
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 11:39:12 πμ »
Ευχαριστούμε για τους όρους Κwnstas
Παραθέτω και τους αγγλικούς όρους σε συνδυασμό με τις ονομασίες του παραπάνω γραφήματος. Αν κάτι χρειάζεται διόρθωση, ελεύθερα.

Mπαρλιγέ (Βαρελάκι κύριου ελατηρίου) - Mainspring barrel
Kεντρική ρόδα (Κεντρικό γρανάζι) - Center Wheel
Mετακεντρική ρόδα (Τρίτο γρανάζι) - 3rd wheel
Δευτερόλεπτου (Τέταρτο γρανάζι) - 4th wheel
Ρόδα άγκυρας (Τροχός διαφυγής) - Escape wheel
Άγκυρα (Μοχλός) - Lever (anchor)
Μπαλάνζ (Τροχός μπαλανσιέ) - Balance wheel
Τρίχα (Ελατήριο) - Hairspring

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 06:12:25 μμ »
Ά-ΨΟ-ΓΟΣ  !!! :up:
ΕΎΓΕ !!!  :2thumbs:
Keep walking !!!  :supz:

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.

Αποσυνδεδεμένος ACIDBLACK

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1738
  • δεν ελπιζω τιποταδεν φοβαμαι τιποταΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 15, 2008, 06:57:40 μμ »
ολα τα λεφτα!!!! δασκαλε τα σεβη μου!
Τα ρολογια ειναι σαν τις μπιλιες του ΑIRSOFT πανε και ερχονται ...

Αποσυνδεδεμένος manosb

  • Just Registered
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:59:17 μμ »
Πολύ καλό μάθημα!! Πραγματικά ενδιαφέρον!
Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 730
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:40:27 μμ »
ευχαριστω πολυ. ηδη σωθηκε σε word για παιρετερω μελετη

φιλικα

ελιο
Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος teo66

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 226
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουάριος 22, 2010, 01:15:34 μμ »
 

   Μπράβο σου ρε Χάρη..........
   Περιμένω και άλλα τέτοια φοβερά και ενδιαφέροντα ...........όποτε ,κι αν υπάρχουν σε παρακαλώ να τα προσφέρεις και σε μάς τους αδαείς......
   Έκανα μια βόλτα στα αγαπημένα μου παλαιοβιβλιοπωλεία......(αγαπημένη ασχολία κυρίως λόγω επαγγελματικής διαστροφής) και διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν τεκμήρια που να αφορούν τα ρολόγια.....
  Γιατί άραγε;;;
  Δέν λέω ότι δεν μπορείς να βρείς τις πληροφορίες που θέλεις(internet-google, και βιβλία στο amazon), απλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στην Αθήνα δεν υπάρχει(τουλάχιστον από τότε που άρχισα να ψάχνω) πληροφορία στην φυσική της μορφή (μέχρι πρότινος....) δηλ. βιβλία ....και κυρίως σχετικά παλαιές εκδόσεις που μ΄ενδιαφέρουν.......και τις κυνηγάω......
 

Αποσυνδεδεμένος amartolos

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 393
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουάριος 22, 2010, 03:44:55 μμ »
επαθα πλακα με το αρθρο.....πολυ αναλυτικη και πολυ απλη(ως προς την κατανοηση της) περιγραφη του μηχανισμου....  =D>

Αποσυνδεδεμένος Rastiniak

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 328
    • Προφίλ
Απ: Η ανατομία ενός μηχανικού ρολογιού
« Απάντηση #19 στις: Μάρτιος 16, 2010, 07:45:40 πμ »
Nin δεν εχω λογια 1000 μπραβο ;)
Rolex GMT 116710LN
Seiko 5 SNX F05k1
Swatch Irony YCS408G