Αποστολέας Θέμα: R.I.P Niki!!!  (Αναγνώστηκε 1005 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gerogian

  • Global Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 22361
  • AT LAST,PANERISTI HELLAS
    • Προφίλ
R.I.P Niki!!!
« στις: Μάιος 22, 2019, 12:24:21 πμ »
Ενας απο τους μεγαλυτερους και σπουδαιοτερους για την F1 οδηγους αγωνων, ο Νικι Λαουντα εφυγε και εκανε πολυ φτωχοτερο τον μηχανοκινητο αθλητισμο.



Ο Νίκι Λάουντα γεννήθηκε στη Βιέννη και προερχόταν από μια ιδιαιτέρως ευκατάστατη οικογένεια. Ο παππούς του από τη μεριά του πατέρα του ήταν ο Βιενέζος επιχειρηματίας, Χανς Λάουντα.
Ο Νίκι αποφάσισε να γίνει οδηγός αγώνων, αν και ο πατερας του Χουάν Λάουντα Κρέσπο, δεν ήθελε με τιποτα να ασχοληθεί  ο γιος του με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Αρχικά, ξεκίνησε με ένα Mini και μεταπήδησε στη Formula Vee, όπως γινόταν τότε στην Κεντρική Ευρώπη, αλλά πολύ σύντομα οδήγησε ιδιωτικά αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche και Chevron.
Για να εξασφαλισει μια θεση οδηγου στη νεοφώτιστη ομάδα της March στο πρωτάθλημα της Formula 2 το 1971, αναγκαστηκε να παρει τραπεζικό δάνειο 30.000 βρετανικών λιρών, και μαζί με μια ασφάλεια ζωής,  το καταφερε!!. Ειναι γεγονος οτι εκεινη την εποχη  η πληρωμή ενός ποσού από τον υποψήφιο οδηγό ηταν αρκετη για μια θεση στο αγωνιστικό τμήμα.

Επειδή οι διαφωνίες με την οικογένειά του ήταν μεγάλες και συνεχείς σχετικά με το μέλλον του, διέκοψε τις σχέσεις του μαζί τους. Γρήγορα πέρασε στην ομάδα της F1, αλλά το 1972 οδήγησε για την ομάδα της March τόσο στην F1 όσο και στην F2.
Αν και τα αυτοκίνητα της F2 ήταν καλά (και οι οδηγικές ικανότητες του Λάουντα εντυπωσίασαν το αφεντικό της March, Ρόμπιν Χερντ, το 1972 ήταν καταστροφικό για τη March στην F1. Ο Λάουντα βρεθηκε σε πολυ δυσκολη οικονομικα θεση, αλλα όμως πήρε ένα νέο τραπεζικό δάνειο και καταφερε να αγοράσει μια θέση στην ομάδα της BRM το 1973.
Ήταν πολύ γρήγορος από την αρχή, αλλά η ομάδα της BRM βρισκόταν ήδη στη δύση της.

Το μεγάλο βήμα στη σταδιοδρομία του έγινε όταν ο συναγωνιστής του στην ομάδα της BRM Κλέι Ρεγκατσόνι έφυγε για τη Ferrari το 1974 και ο ιδιοκτήτης της ιταλικής φίρμας Έντσο Φεράρι ρώτησε τον Ιταλοελβετό οδηγό τη γνώμη του για τον Λάουντα. Εκείνος του μίλησε με τα καλύτερα λόγια, με αποτέλεσμα ο Λάουντα να υπογράψει πολύ σύντομα με την ιταλική ομάδα, η οποία του πρόσφερε αρκετά χρήματα ώστε να εξοφλήσει τις δανειακές του υποχρεώσεις.



Το γεγονός που στιγμάτισε την καριέρα του, ήταν αναμφίβολα το ατύχημά του στο Grand Prix στο Νίρμπουργκρινγκ την 1η Αυγούστου του 1976.
Η μονομαχία του παγκόσμιου πρωταθλητή, Νίκι Λάουντα, με τον διεκδικητή, Τζέιμς Χαντ, για τον τίτλο ήταν η πιο δραματική στην ιστορία του σπορ και κατεληξε στον σοβαροτατο τραυματισμο του, οδηγωντας τον μια ανασα απο τον θανατο!!!
Το γερμανικό GP, γνωστό και ως "Πράσινη Κόλαση", ειναι μια διαδρομή με 177 στροφές και 130 θανάτους που είχαν σημειωθεί στο διαστημα των 56 χρόνων που οι οδηγοί της F1 προσπαθούσαν να τερματίσουν και να κερδισουν.
Ειναι γεγονος οτι πριν τον αγωνα προσπαθησε να πεισει τους οδηγους να μπουκοταρουν τον αγωνα, τον θεωρουσε πολυ επικινδυνο.
"Ορισμένοι ήθελαν να φανούν γενναίοι, άλλοι ήταν απλά τόσο ηλίθιοι για να ξέρουν τι κάνουν", είπε ο Λάουντα που ανησυχούσε πως οι μπαριέρες βρίσκονταν κοντά και δεν υπήρχαν σημεία διαφυγής για ένα μονοθέσιο που θα είχε βγει εκτός πίστας.
Δεν τα καταφερε να αναβαλλει τον αγωνα και μαλιστα εκανε τον δευτερο καλυτερο χρονο στα προκριματικα, με αποτελεσμα να σταθει στην εκκινηση διπλα στον Χαντ, που εκανε τον ταχυτερο χρονο και που ειχε ψηφισει να διεξαχθεί ο αγώνας.
 Ο αγώνας ξεκίνησε. Μόλις στον 2ο γύρο μπροστά από τα πιτ πέρασαν 14 μονοθέσια. Τί είχαν απογίνει οι υπόλοιποι; Αυτό σήμαινε πως ένα σοβαρό ατύχημα είχε συμβεί σε κάποιο μέρος της πίστας. Οι άλλοι οδηγοί προσπαθούσαν να βοηθήσουν τον συνάδελφο τους.  Από τα μεγάφωνα ανακοινώθηκε πως είχε γίνει ένα ατύχημα στο Μπέργκβεργκ, στην πιο βορινή στροφή. Μετά από αρκετά λεπτά ανακοινώθηκε πως ο οδηγός ήταν ο Νίκι Λάουντα της Ferrari.

Με ταχύτητα περίπου 193 χλμ/ώρα, έχασε τον έλεγχο, η Ferrari χτύπησε στις μπαριέρες, στροβιλίστηκε και το φλεγόμενο μονοθέσιο βρέθηκε ξανά στην πίστα. Ο οδηγός που ακολουθούσε, ο Γκάι Έντουαρντς με τη Hesketh κατάφερε να αποφύγει τη Ferrari με αλλεπάλληλα ζιγκ-ζαγκ, αλλά ο Μπρετ Λάνγκερ της Surtees δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για να μη χτυπήσει το φλεγόμενο μονοθέσιο. Στη συνέχεια ο Χάραλντ Ερτλ της Hesketh χτύπησε και τα δύο μονοθέσια. Οι δύο οδηγοί βγήκαν από τα μονοθέσια τους, τρέχοντας να βοηθήσουν τον Λάουντα, ο οποίος δεν είχε χάσει ακόμα τις αισθήσεις του. Το κράνος του είχε στραβώσει και οι φλόγες έκαιγαν το πρόσωπο του, προσπαθούσε πανικόβλητος να σβήσει τις φλόγες που έκαιγαν το πρόσωπο του.Οι τρεις οδηγοί και ο Αρτούριο Μερζάριο της Williams αψήφησαν τη ζωή τους και προσπάθησαν να βγάλουν τον παγιδευμένο Λάουντα. Δεν τα κατάφεραν γιατί ο Αυστριακός ήταν δεμένος στο μονοθέσιο του. Τελικά οι τρεις οδηγοί και τα σωστικά συνεργεία απεγκλώβισαν τον Λάουντα.

Ο Αυστριακός μεταφέρθηκε σε μια ειδική κλινική στο Μάνχαϊμ για ασθενείς που είχαν υποστεί εγκαύματα. Έξι γιατροί και 34 νοσοκόμες επιστρατεύτηκαν για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Εκτος των εγκαυματων ειχε υποστει κατάγματα στα πλευρά, στην κλείδα και στα ζυγωματικά. Κανεις δεν περιμενε να τα καταφερει.
Μαλιστα την τρίτη μέρα νοσηλείας του ένας ιερέας μπήκε στο θάλαμο για να τον διαβάσει. "Τον άκουγα να μιλάει στα λατινικά. Ο ιερέας δεν λέει τίποτα καλό, ούτε την πιθανότητα να γίνω καλύτερα. Ήθελα να του φωνάξω "σταμάτησε, θα το μετανιώνεις μια ζωή. Δεν θα πεθάνω". Την επόμενη μέρα η υγεία του Λάουντα παρουσίασε βελτίωση. Οι γιατροί έκριναν πως δεν διέτρεχε κίνδυνο. Είχε ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια να επανέλθει. Ήταν μαχητής, δεν επρόκειτο να τα παρατήσει...



Πολυ γρηγορα, ειδικα για το μεγεθος του τραυματισμου του, και συγκεκριμενα 6 εβδομάδες αργότερα επέστρεψε στο ιταλικό Grand Prix.
 Τα βλέφαρα του Λάουντα είχαν καεί, έμπαινε νερό στα μάτια του και επέλεξε να μη συνεχίσει τον αγώνα, όπου πραγματοποιούνταν υπό βροχή. Χάρη στην πλαστική χειρουργική, απέκτησε νέα βλέφαρα, έγινε σχεδόν ευπαρουσίαστος, χρησιμοποιούσε καπέλο για να καλύπτει τις ουλές στο κρανίο του. Το κεφάλι του κοστολογείται πολύ ακριβά από τις εταιρείες που τον χρυσοπλήρωναν να φοράει το καπέλο με το δικό τους logo όπως η Parmalat επί σειρά ετών.
Συμβιβαστηκε πολυ γρηγορα με την νεα του εμφανιση και δεν έκανε καμιά προσπάθεια να αντικαταστήσει το κομμένο μέρος του αυτιού του.
Χαριτολογωντας μαλιστα ελεγε οτι τον βοηθαει να μιλαει καλύτερα στο τηλέφωνο.
Επισης ποτε δεν καταφερε να θυμηθει πως εγινε το ατυχημα, θυμόταν μόνο τον ήχο που έκανε το ελικόπτερο, όταν τον μετέφερε στο νοσοκομείο.

Μετα απο λιγο καιρο, και αφου απεκτησαν 2 γιους που ασχοληθηκαν με τους αγωνες, με τη Μαρλέν χώρισε και αργοτερα  παντρεύτηκε με πρώην αεροσυνοδό της αεροπορικής εταιρείας του.



Οταν τελειωσε η καριερα στη Formula 1, o Αυστριακός ασχολήθηκε με το αλλο του παθος, τα αεροπλάνα.
Οντας ο ιδιος ερασιτεχνης πιλοτος, αποφασισε να ιδρύσει μια μικρή αεροπορική εταιρεία και τελικα το 1985 δημιουργήθηκε η Lauda Air.
Ξεκινησε σαν  εταιρεία για πτήσεις τσάρτερ, αλλα γρηγορα επεκταθηκε και σε αλλες πτησεις τοσο εντος της Αυστριας οσο και στο εξωτερικο (Ταϋλάνδη , Χονγκ Κονγκ.)

Μία από τις πτησεις απο την Μπανγκονγκ με προορισμο τη Βιεννη δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της. Το αεροπλάνο συνετρίβη στη ζούγκλα και σε υψόμετρο περίπου 600μ και οδηγησε στον θανατο 223 ψυχες.
Από τους πρώτους που έφτασαν στο σημείο των ερευνών ήταν ο Λάουντα, που ηθελε να συμμετέχει στις έρευνες για τη διελευκανση της υπόθεσης.
Μαλιστα με δικη του επιμονη και πολλες προσπαθειες αναγκαστηκε η Boeing να παραδεχτει οτι συγκεκριμενο συστημα του αεροπλανου δεν λειτουργησε σωστα και προχώρησε σε αλλαγές ώστε να διασφαλίσει ότι θα συνεχιστεί το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους να πετά με ασφάλεια.



Το 2013 κυκλοφορησε η ταινια ''Rush'' που περιγραφει τη μάχη του με τον Τζέιμς Χαντ για τον τίτλο του 1976!! (σκηνοθεσία Ρον Χάουαρντ, σενάριο Πίτερ Μόργκαν και πρωταγωνιστες οι Κρις Χέμσγουορθ ως Χαντ και Ντάνιελ Μπρουλ ως Λάουντα).



Ο Αυστριακός είχε δει την ταινία και του άρεσε πολύ, συμφωνώντας με ένα πορτρέτο που βασίζεται στη δική του βιογραφία.
Η αληθεια ειναι οτι η ιστορια ειναι υπερ του, ασχετως αν δε βγαίνει και πολυ συμπαθης!!
Οδηγος ομως ηταν απο του πολυ λιγους!!!!

Πλήρες όνομα                  Αντρέας Νίκολαους Λάουντα
Ημερομηνία γέννηση       22 Φεβρουαρίου 1949 (70 ετών)
Τόπος γέννησης               Βιέννη, Αυστρία
Εθνικότητα                      Flag of Austria.svgΑυστριακός
Ημερομηνία θανάτου      20 Μαΐου 2019 (70 ετών)
Τόπος θανάτου                Ζυρίχη, Ελβετία
Πόντοι καριέρας             420,5
Ταχύτεροι γύροι             24
Πρωταθλήματα             3 (1975, 1977, 1984)
Πρώτος αγώνας           Grand Prix Αυστρίας 1971
Πρώτη νίκη                 Grand Prix Ισπανίας 1974
Τελευταίος αγώνας      Grand Prix Αυστραλίας 1985
Τελευταία νίκη            Grand Prix Ολλανδίας 1985

Ομάδες
Χρονιές                             Ομάδα   
1971–1972                        March
1973                                   BRM
1974–1977                        Ferrari
1978–1979                        Brabham
1982–1985                        McLaren










« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 22, 2019, 08:51:30 πμ από gerogian »
Στ’ αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολη η επιλογή: ALFA ROMEO
Στις ομάδες ακόμη ευκολότερη: AEK
Kαι στα ρολόγια όμως δεν είναι δύσκολη: PANERAI

Αποσυνδεδεμένος patsouris

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1715
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 22, 2019, 08:18:25 πμ »
 :2thumbs: :2thumbs: :2thumbs:

Μπράβο Σπύρο!!!
Απόστολος

Αποσυνδεδεμένος Aris911

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10701
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 22, 2019, 09:19:49 πμ »
Πολυ δυνατη περιγραφη Σπυρο.
Και αρκετα αναλυτικη.

Αποσυνδεδεμένος gerogian

  • Global Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 22361
  • AT LAST,PANERISTI HELLAS
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 22, 2019, 09:25:33 πμ »
Αποστολη, Αρη σας ευχαριστω!!

Μεγαλη μορφη ο Νικι!!!



Today in Maranello lights only on his car!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Στ’ αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολη η επιλογή: ALFA ROMEO
Στις ομάδες ακόμη ευκολότερη: AEK
Kαι στα ρολόγια όμως δεν είναι δύσκολη: PANERAI

Αποσυνδεδεμένος batman1345

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8449
  • Δημήτρης
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 22, 2019, 10:46:22 πμ »
Γιατρέ έγραψες!!! Τρομερό ποστ!!

Sent from Huawei P8 using Tapatalk

Panerai is not just a watch... It's a lifestyle!

Αποσυνδεδεμένος gmaras

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2107
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 22, 2019, 01:11:19 μμ »
Σπυρο πολυ ζουμερο ποστ! Μπραβο φιλε!

Επισης να δειτε το "Rush", οπως εγραψε παραπανω και ο Αγγελος! Ωραια ταινια!
Γιωργος

Αποσυνδεδεμένος gerogian

  • Global Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 22361
  • AT LAST,PANERISTI HELLAS
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 22, 2019, 03:37:56 μμ »
Μητσαρα, Γιωργη ευχαριστω!!




Και η Alfa Romeo στο καδρο!!




Sent from my iPhone using Tapatalk
Στ’ αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολη η επιλογή: ALFA ROMEO
Στις ομάδες ακόμη ευκολότερη: AEK
Kαι στα ρολόγια όμως δεν είναι δύσκολη: PANERAI

Αποσυνδεδεμένος GiannisTissot

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 5584
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 22, 2019, 09:45:51 μμ »
Μπραβο Σπυρο ωραιοςςς...!!!

Στάλθηκε από το SM-J530F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

The front tells the time and the back tells the story.

Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Moderator
  • Tourbillion
  • **
  • Μηνύματα: 14373
    • Προφίλ
R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 22, 2019, 10:56:06 μμ »
Γιατρέ καλά που πήγε & ένας σοβαρός Αυστριακός οδηγός στη Ferrari, με τρομερό ταλέντο βελτιωτή & έκανε τους Ιταλικούς κουβάδες της F1 σοβαρά αυτοκίνητα :)
Άγιο είχε ο Enzo. Αιωνία του η μνήμη...

Μόλις είδα το Rush για πολλοστή φορά. Το ότι αυτός ο άνθρωπος μετά από 43 μέρες από το ατύχημα του, ξαναμπήκε σε μονοθέσιο & τερμάτισε 4ος είναι αξιοθαύμαστο. Τι να πεις...

Σκέφτηκα και τον Senna, βλέποντας την ταινία και συγκινήθηκα...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος Aris2176

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13757
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 23, 2019, 06:45:24 πμ »
Φόρος τιμής! Μπράβο Σπύρο!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Watches; I am not an addict. I can stop any time I want to...

Αποσυνδεδεμένος gerogian

  • Global Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 22361
  • AT LAST,PANERISTI HELLAS
    • Προφίλ
R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 24, 2019, 05:06:42 μμ »



Sent from my iPad using Tapatalk
Στ’ αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολη η επιλογή: ALFA ROMEO
Στις ομάδες ακόμη ευκολότερη: AEK
Kαι στα ρολόγια όμως δεν είναι δύσκολη: PANERAI

Αποσυνδεδεμένος gerogian

  • Global Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 22361
  • AT LAST,PANERISTI HELLAS
    • Προφίλ
Απ: R.I.P Niki!!!
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 31, 2019, 11:02:46 πμ »




Sent from my iPhone using Tapatalk
Στ’ αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολη η επιλογή: ALFA ROMEO
Στις ομάδες ακόμη ευκολότερη: AEK
Kαι στα ρολόγια όμως δεν είναι δύσκολη: PANERAI