Αποστολέας Θέμα: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.  (Αναγνώστηκε 4319 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GiannisMast

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1801
    • Προφίλ
Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« στις: Φεβρουάριος 25, 2017, 05:45:57 μμ »
Καλησπέρα

Μου δημιουργούνται που και που διάφορες απορίες,οπότε σε αυτό το νήμα θα κάνω κάποιες ερωτήσεις,και όποιος ξέρει μπορεί να μου πει.  :)

Ερώτηση 1

Αν πάρουμε 4 ρολόγια,με water resistance 3 atm ή 5 atm (που είναι οι κατώτερες αδιαβροχοποιήσεις που συναντάμε συνήθως),και τα 4 καινούρια. Το ένα να είναι κάποιο οικονομικό γύρω στα 100 ευρώ πχ από αξιόπιστη εταιρία (seiko,citizen,orient κτλ.). Το άλλο να είναι λίγο πιο ακριβό,πχ κάπου στα 300-400 ευρώ (κάποιο tissot ας πούμε).Το τρίτο να είναι κάπου στα 2000 ευρώ (πχ longines master collection). Και το τέταρτο,κάποιο μοντέλο πολύ ακριβό (πχ patek phillipe ή κάποιο ανεξάρτητου  ωρολογοποιού). Αναμένουμε ότι και τα 4 θα έχουν την ίδια αντίσταση στο νερό,ή τα πιο ακριβά πιθανώς να είναι πιο προσεγμένα και ελεγμένα? Αν έχουν και τα 4 το ίδιο wr (3 ή 5 atm).

Ερώτηση 2
 
Έχω ένα orient symphony αυτόματο το οποίο σε μια συγκεκριμένη θέση το βράδυ που το βγάζω,φρενάρει λίγο,ενώ όταν το φοράω και σε όλες τις άλλες θέσεις,τρέχει λίγο μπροστά. Με αυτόν τον τρόπο δε χρειάζεται να κάνω διόρθωση της ώρας ανά διαστήματα,το κάνω με την τοποθέτηση το βράδυ. Αυτό το χαρακτηριστικό,δηλαδή ότι υπάρχει μια μοναδική θέση που φρενάρει,μπορεί να χαθεί μετά από ένα μελλοντικό service,επειδή πχ θα πειραχθεί το λεβιεδάκι που ρυθμίζεις στη μηχανή (+-) ηθελημένα ή μη από τον τεχνικό,ή για άλλο λόγο?

Ερώτηση 3

Ποιοι μηχανισμοί είναι πιο ευάλωτοι στη φθορά με τη χρήση,οι αυτόματοι ή οι κουρδιστοί με το χέρι?
Εάν ένα αυτόματο έχει και τη δυνατότητα κουρδίσματος από την κορώνα,αν για κάποιο λόγο το κουρδίζεις κάθε μέρα μόνο χειροκίνητα και το αφήνες έτσι χωρίς να το φοράς,μπορεί να πάθει κάτι?



Αυτά προς το παρόν  :)

Αποσυνδεδεμένος svl

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10979
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 25, 2017, 06:19:23 μμ »
Καλησπέρα

Μου δημιουργούνται που και που διάφορες απορίες,οπότε σε αυτό το νήμα θα κάνω κάποιες ερωτήσεις,και όποιος ξέρει μπορεί να μου πει.  :)

Ερώτηση 1

Αν πάρουμε 4 ρολόγια,με water resistance 3 atm ή 5 atm (που είναι οι κατώτερες αδιαβροχοποιήσεις που συναντάμε συνήθως),και τα 4 καινούρια. Το ένα να είναι κάποιο οικονομικό γύρω στα 100 ευρώ πχ από αξιόπιστη εταιρία (seiko,citizen,orient κτλ.). Το άλλο να είναι λίγο πιο ακριβό,πχ κάπου στα 300-400 ευρώ (κάποιο tissot ας πούμε).Το τρίτο να είναι κάπου στα 2000 ευρώ (πχ longines master collection). Και το τέταρτο,κάποιο μοντέλο πολύ ακριβό (πχ patek phillipe ή κάποιο ανεξάρτητου  ωρολογοποιού). Αναμένουμε ότι και τα 4 θα έχουν την ίδια αντίσταση στο νερό,ή τα πιο ακριβά πιθανώς να είναι πιο προσεγμένα και ελεγμένα? Αν έχουν και τα 4 το ίδιο wr (3 ή 5 atm).
Όχι πιθανώς, σίγουρα.
Το ερώτημα εμπεριέχει την απάντηση.




Ερώτηση 2
 
Έχω ένα orient symphony αυτόματο το οποίο σε μια συγκεκριμένη θέση το βράδυ που το βγάζω,φρενάρει λίγο,ενώ όταν το φοράω και σε όλες τις άλλες θέσεις,τρέχει λίγο μπροστά. Με αυτόν τον τρόπο δε χρειάζεται να κάνω διόρθωση της ώρας ανά διαστήματα,το κάνω με την τοποθέτηση το βράδυ. Αυτό το χαρακτηριστικό,δηλαδή ότι υπάρχει μια μοναδική θέση που φρενάρει,μπορεί να χαθεί μετά από ένα μελλοντικό service,επειδή πχ θα πειραχθεί το λεβιεδάκι που ρυθμίζεις στη μηχανή (+-) ηθελημένα ή μη από τον τεχνικό,ή για άλλο λόγο?
Κατά τη διαδικασία του σέρβις ο μηχανισμός λύνεται, πλένεται, κλπ.
Η επασυναρμολόγηση θα γίνει από ανθρώπινο χέρι και το πιθανότερο είναι ότι η συγκεκριμένη συμπεριφορά που περιγράφεις, θα αλλάξει.
Δεν είναι απαραίτητα κακό: είναι ενδεχόμενο ο τεχνίτης να το ρυθμίσει καλύτερα.




Ερώτηση 3

Ποιοι μηχανισμοί είναι πιο ευάλωτοι στη φθορά με τη χρήση,οι αυτόματοι ή οι κουρδιστοί με το χέρι?
Εάν ένα αυτόματο έχει και τη δυνατότητα κουρδίσματος από την κορώνα,αν για κάποιο λόγο το κουρδίζεις κάθε μέρα μόνο χειροκίνητα και το αφήνες έτσι χωρίς να το φοράς,μπορεί να πάθει κάτι?

Αυτά προς το παρόν  :)
Στο πρώτο υποερώτημα, λογικά, οι αυτόματοι, επειδή διαθέτουν το πρόσθετο κινητό εξάρτημα που τους φορτίζει, τον ρότορα και πρόσθετες τριβές.
Στο δεύτερο υποερώτημα, έχουν ακουσθεί (και εδώ) διάφορα.
Π.χ. ότι κάποιοι αυτόματοι μηχανισμοί καλό είναι να μην κουρδίζονται, όπως ο Ρ9000 της Πανεράι, κάποιοι ΕΤΑ, κλπ.
Την σωστή απάντηση, προσωπικά, δεν την γνωρίζω και περιμένω και εγώ με ενδιαφέρον.

Αποσυνδεδεμένος GiannisMast

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1801
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 25, 2017, 09:39:34 μμ »
Ευχαριστώ Σπύρο για τις απαντήσεις

Στο πρώτο όντως,λογικό μου ακούγεται.

Στο δεύτερο (με το service του orient),μπορεί μεν ο τεχνίτης να το ρυθμίσει καλύτερα,αλλά αν χαθεί το χαρακτηριστικό αυτό,θα είναι τελικά χειρότερα,αν δε βρεθεί θέση τοποθέτησης όταν το βγάζω που να φρενάρει. Τώρα πχ αν το φοράω όλη μέρα και το βράδυ το αφήσω κανονικά ξαπλωμένο,μπορεί να πάρει και 10 δεύτερα.Αν ο τεχνίτης το πάει στα +4 πχ στην καλύτερη θέση τοποθέτησης ,αλλά δεν υπάρχει θέση φρεναρίσματος,μετά από 2 βδομάδες θα έχει πάρει 1 λεπτό και θα θέλει ρύθμιση. Ενώ τώρα το ρυθμίζω μόνο στις αλλαγές της ώρας 2 φορές το χρόνο. Όχι ότι έγινε και κάτι βέβαια :D

Στο τρίτο τώρα,διάβαζα τις προάλλες κάπου,ότι οι κουρδιστοί έχουν μεγαλύτερη φθορά και μου φάνηκε περίεργο. Ότι η μόνωση στην κορώνα φθείρεται,ότι και στα γρανάζια λέει κάτι στο μηχανισμό επίσης  ???

Αποσυνδεδεμένος GiannisMast

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1801
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 15, 2018, 01:07:12 μμ »
Επαναφέρω το θέμα με νέες ερωτήσεις προς τους πιο ειδικούς.


-Αν έχουμε δυο ίδια ρολόγια με την ίδια μηχανή, αυτόματα, θα μπορούσε το ένα με υποθετικά την ίδια ακριβώς χρήση, να πιάνει πιο εύκολα και γρήγορα το max power reserve, ενώ το άλλο όχι τόσο εύκολα (αλλά να το πιάνει και αυτό), χωρίς να σημαίνει ότι το δεύτερο έχει πρόβλημα?


-Η λειτουργία χειροκίνητου κουρδίσματος στα αυτόματα ρολόγια που την υποστηρίζουν, υποτίθεται ότι (έστω σε κάποια από αυτά), έχει παράξενη αίσθηση, διαφορετική από την "διακεκομένη", που νιώθεις τα γρανάζια όταν κουρδίζεις ένα manual ρολόι? Δηλαδή στα αυτόματα να είναι πιο συνεχόμενη/μονοκόμματη και με λίγο τραχιά αίσθηση?

Αποσυνδεδεμένος Charilaos

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8582
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 15, 2018, 01:54:43 μμ »
Επαναφέρω το θέμα με νέες ερωτήσεις προς τους πιο ειδικούς.


-Αν έχουμε δυο ίδια ρολόγια με την ίδια μηχανή, αυτόματα, θα μπορούσε το ένα με υποθετικά την ίδια ακριβώς χρήση, να πιάνει πιο εύκολα και γρήγορα το max power reserve, ενώ το άλλο όχι τόσο εύκολα (αλλά να το πιάνει και αυτό), χωρίς να σημαίνει ότι το δεύτερο έχει πρόβλημα?


-Η λειτουργία χειροκίνητου κουρδίσματος στα αυτόματα ρολόγια που την υποστηρίζουν, υποτίθεται ότι (έστω σε κάποια από αυτά), έχει παράξενη αίσθηση, διαφορετική από την "διακεκομένη", που νιώθεις τα γρανάζια όταν κουρδίζεις ένα manual ρολόι? Δηλαδή στα αυτόματα να είναι πιο συνεχόμενη/μονοκόμματη και με λίγο τραχιά αίσθηση?
Ναι και στα δύο!


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Δε ζυγιάζω, δε μετρώ,δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι"
Νίκος Καζαντζάκης

Αποσυνδεδεμένος GiannisMast

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1801
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 25, 2019, 03:14:54 μμ »
Ερώτηση κυρίως προς τεχνικούς ή και γνώστες απλά.

Η 6t33 κουρδιστή της Miyota είναι αξιόπιστη/καλή μηχανή? Όταν έρθει η ώρα του service, βρίσκονται ανταλλακτικά αν χρειαστεί κτλ?

Αποσυνδεδεμένος nuber1

  • 34mm case
  • Μηνύματα: 40
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 11, 2019, 04:46:00 μμ »
καλησπερα ,έχω ένα dugena δεκαετίας του 80 έχει σπάσει η κορόνα ,ξέρει καποις που μπορω να το φτιάξω;

Αποσυνδεδεμένος gmaras

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2353
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 24, 2019, 02:50:08 μμ »
Παιδια λιγο τα φωτα σας...

Το εικονιζομενο ρολοι οπως καποιοι μπορει να θυμαστε ηταν το δωρο βαφτισης για τον κουμπαρο μου.

Την προηγουμενη βδομαδα μου παραπονεθηκε οτι το ρολοι σταματαει παρα το γεγονος οτι το κουρδιζει παντα πρωτου το φορεσει. Θεωρησα πως θα κανει κατι λαθος και δεν εδωσα σημασια! Προχθες λοιπον πηγα απο το σπιτι του και το ρολοι ηταν σταματημενο, το πηρα, το ρυθμισα και του εδωσα καμια 30-40 κουρδισματα και το αφησα στη θεση του. Την επομενη ακριβως  συναντηθηκαμε για να δουμε το ΠΑΟΚ -δεν περασαν ουτε 24 ωρες- και κατα τη διαρκεια του ματς, το ρολοι σταματησε ενω ηταν φορεμενο στο χερι, που σημαινει οτι δε θα επρεπε να κανει κατι τετοιο.

Απο σημερα το εχω στα χερια μου, για να το τεσταρω σε χρονομετρια αλλα και σε συνεχομενη χρηση χωρις να βγει απο τον καρπο εκτος απο το βραδυ. Μεχρι να εχω νεες πληροφοριες, θα μου ηταν πολυ ενδιαφερον να ακουσω, αν καποιος ξερει η υποψιαζεται κατι, καποια ενδεχομενα που προκαλουν τη συγκεκριμενη συμπεριφορα.

Ευχαριστω εκ των προτερων.
Γιωργος

Αποσυνδεδεμένος gmaras

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2353
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 24, 2019, 04:33:39 μμ »
Επανερχομαι πολυ γρηγορα καθως το ρολοι φορεθηκε κατα τις 13.00 και τωρα μολις σταματησε... Τελικα δεν εκανε κατι λαθος ο κουμπαρος! Το θεμα ειναι, οτι το ρολοι, αγοραστηκε απο Αγγλια, οποτε δεν μπορουμε να ασχοληθουμε με εγγυησεις και λοιπα...

Αρα πιθανολογω πως πρεπει να το δει καποιος ανεξαρτητος τεχνικος;
Γιωργος

Αποσυνδεδεμένος patsouris

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1952
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 24, 2019, 04:52:49 μμ »
Γιώργο,
Από ότι κατάλαβα το ρολόι λειτουργεί μόνο με κούρδισμα και όχι με την κίνηση του χεριού. Θέλει ξανά κούρδισμα προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, δηλαδή οι κινήσεις του χεριού δε "φορτίζουν" το ελατήριο. Στην ουσία δηλαδή δε λειτουργεί ως αυτόματο, αλλά μόνο ως κουρδιστό.

Είχα παρόμοιο πρόβλημα με αγορά ακριβού ρολογιού και το κατάλαβα μετά απο 1 εβδομάδα. Απαίτησα αντικατάσταση και μου έγινε με νέο ρολόι. Κατά την αντικατάσταση με ενημέρωσαν ότι δεν είναι σοβαρό θέμα και επισκευάζεται με το άνοιγμα από τεχνικό, ήθελε ρύθμιση το ελατήριο - προσωπικά δε δέχτηκα το άνοιγμα όμως και μου δώσανε καινούργιο.

Αν δεν υπάρχει εγγύηση - που νομίζω θα έπρεπε απο τη Seiko, μια επίσκεψη σε τεχνικό νομιζω  θα δώσει εύκολα λύση.
Απόστολος

Αποσυνδεδεμένος gmaras

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2353
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 24, 2019, 05:38:48 μμ »
Αποστολη σε ευχαριστω για την απαντηση! Κι εγω υπεθεσα πως θα εχει κατι με το ελατηριο. Βεβαια μολις το αφησα στο τραπεζι, αρχισε να δουλευει μετα απο καποια ωρα... Οτι να ναι!
Οπως και να εχει, το ρολοι εχει εγγυηση αλλα δεν εχει seikο η Ελλαδα! Θα το παω σε εναν ανεξαρτητο και βλεπουμε.
Γιωργος

Αποσυνδεδεμένος Aris911

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10701
    • Προφίλ
Απ: Ερωτήσεις για διάφορα τεχνικά θέματα.
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 24, 2019, 08:25:53 μμ »
Το ρολόι είναι αυτόματο. Το γράφει και στο καντράν.
Από εκεί και πέρα έχει και υποβοήθηση (κούρδισμα).
Στις 40 φορές θα έπρεπε να είναι κοντά στο power reserve.
Γιώργο έτσι όπως το γράφεις καταλαβαίνω ότι υπάρχει θέμα.