ομολογω πως δεν ειναι η πρωτη φορα που μου ζητηθηκε κατι τετοιο στο φορουμ,εγινε και στο παρελθον απο τον αγαπητο redfoot
και μαλιστα εδινε μια ενδιαφερουσα διασταση,ευτυχως του εδωσα τις απαντησεις αλλιως θα ειχα κατηγορηθει ως αιρετικος με καταληξη την πυρα.
αναφερω λοιπον οτι ενα απο τα πιο δημοφιλη συστηματα ειναι αυτο¨,οχι το μονο ,ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ενα κουρδιστο ρολοι εχει παντα ενα συστημα για την προστασια της κορωνας.ενα εξελιγμενο αυτο εδω,διοτι παρεχει και την λειτουργια του ελατηριου οπως ανεφερα οταν αυτο βρισκεται στις καλυτερες συνθηκες λειτουργιας
εδω,ιδανικη συνθηκη μεταξυ σημειου Α και Β,οπου στην καθετη στηλη λεει γυροι κουρδισματος ελατηριου,ενω στην οριζοντια στηλη παρεχομενη ενεργεια.ο σταυρος της μαλτας δινει την δυνατοτητα στο κουρδιστο ρολοι να λειτουργει μεταξυ Α και Β οπου εχουμε ομοιομορφη παροχη ενεργειας -φαινεται και στο γραφημα.
Maltese Cross: The part of the stop works preventing the barrel from being over wound.
ΕΔΩ σε λειτουργια ο σταυρος της μαλτας,πατηστε:theory>stopwork>maltese.
http://www.clock-watch.de/ Stopwork with a Maltese cross, is the most frequently used and preferred for watches. It is so well-known it does not need to be described. It is true that careless execution of this stopwork, which we very often find in inferior grades of watches, is a source of annoyance and trouble for the repairer and the owner. Do not be mistaken, Maltese stopwork will not stand poor execution or carelessness; but if it is well made it has the strength to withstand any test. With well designed tools its correct production is not difficult.
παραδειγμα χρησης μια διασημη μηχανη οπως
LeCoultre "Futurematic" cal. 497. In the vintage IWC calibers 74 and 98 (cal. 74 was the first used in a Portuguese watch), winding was stopped by a Maltese cross stopworks, the purpose of which is to prevent the mainspring from being wound through its final turn. This prevents excess friction between the coils from causing anisochronism during the first part of the power reserve. While a Maltese cross stopworks is probably not practical on an automatic movement, the use of a locking rotor would have been both a technically and historically interesting additional refinement that would have increased the sense of functional continuity between the cal. 50010 and the manually wound pocket watch movements used in the original Portuguese watches.
οπου εξηγει οτι η χρηση ειναι κατα κορον σε κουρδιστα ρολογια
τωρα για το πολυ ακριβες σου ερωτημα εαν η 6497 εχει το σταυρο της μαλτας δε το βρηκα ακομα ομολογω ,αλλα διχως καμμια αμφιβολια εχει καποιο συστημα απεμπλοκης .