Το βρίσκω εντελώς λάθος να προσπαθούμε εμείς να προσδιορίσουμε τα "συστατικά" που κανουν κάποιον συλλέκτη. Αναφέρθηκε πολλές φορές οτι πρέπει κανείς να έχει ένα συγκεκριμένο θέμα. Δηλαδή η συλλογή των 9000 εργαλείων γραφής (δηλαδή σχεδόν τα πάντα που έχουν κατασκευαστεί) που δεν εξειδικεύεται σε μόνο από ένα υλικό, ή μόνο από μία χρονική περίοδο κλπ, δεν είναι συλλογή ενώ αν εγώ μαζέψω πένες από την Καλαμάτα, θα είναι.
Να το πω απλά. Για να αποκαλείσαι γιατρός, δικηγόρος, πολιτικός μηχανικός, φαρμακοποιός χρειάζονται συγκεκριμένα πτυχία, αναγνωρίσεις, άδειες κλπ. Για να αποκαλείσαι συλλέκτης, εραστής, ζωόφιλος, φυσιολάτρης, οικολόγος κλπ αρκεί να το επιθυμείς. Δεν μπορεί να σου το απαγορεύσει κανείς. Αλλά αυτό δεν σημαίνει και οτι είσαι. Γι αυτό είπα οτι σε αυτές τις περιπτώσεις είναι καλύτερα να είσαι στην συνείδηση των άλλων, παρά στην δική σου.
Δείχνει ο Αρκάς δύο ζώα που κάνουν σεξ. Λέει το αρσενικό, όλο υπερηφάνεια: "Ξέρω όλα τα μυστικά του γυναικείου οργασμού". Και απαντάει το θηλυκό με ύφος μπλαζέ: "Ναι, αλλά είσαι πολύ εχέμυθος!!!"
Ενδιαφέρον έχει να κοιτάξουμε ήδη υπάρχουσες συγκλονιστικές συλλογές που μας οδηγούν σε ενδιαφέρουσες σκέψεις Ο ελληνικής καταγωγής Γιώργος Κωστάκης γεννήθηκε στην Μόσχα και βρέθηκε μετά την επανάσταση του 1917 να συλλέγει διάφορα αντικείμενα που ανήκαν στην αστική ζωή που η Ρώσσικη κοινωνία εγκατέλειπε. Χαλιά, πορσελάνες κλπ. Κάποια στιγμή είδε έναν πίνακα της Όλγας Ροζάνοβα και πούλησε οτι είχε αγοράσει από αντικείμενα και άρχισε να αγοράζει πίνακες. Η τιμή τους ήταν εξευτελιστηκή και πολλοί καλλιτέχνες του χάριζαν με κάθε πίνακα και δύο-τρεις δώρο. Μετά από 15 χρόνια άρχισε να μελετάει την σύγχρονη ρωσσική ζωγραφική με αφορμή ένα βιβλίο που του χάρισε μια αγγλίδα ιστορικός της Τέχνης. Τα επόμενα χρόνια που έπεσε ακόμη περισσότερο η ζήτηση των συγκεκριμένων ζωγράφων, όλοι πήγαιναν να πουλήσουν στον "τρελό Έλληνα". Στο τέλος της δεκαετίας του "80, είχε στην κατοχή του περισσότερους από 2000 πίνακες που είναι βέβαια όλη η ιστορία της Ρωσσικής Πρωτοπορίας. Την συλλογή του ζηλεύουν τα μεγαλύτερα Μουσεία στον κόσμο, μεταξύ των οποίων και το Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Οι κληρονόμοι του προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα τεράστια έξοδα της συλλογής που βρίσκεται στην Κολωνία, χωρίς να πουλήσουν τίποτα, γιατί είναι η μόνη περιουσία που τους άφησε.
Φιλικά
Κωστής