Ωραία. Να βάλω μια σειρά στη θέση μου, για να καταλαβαινόμαστε:
Στις μηχανές Honda που είχα κι εγώ και φίλοι μου , χωρίς να κάνουμε ποτέ ρύθμιση βαλβίδων και άλλα που συνιστούν οι κατασκευαστές, δεν είχαμε ποτέ προβλήματα , μέχρι και τα 200.000χλμ
Υπήρχαν τότε μοντέλα πχ Ducati 999-749 που ο κατασκευαστής απαιτούσε σχεδόν ανακατασκευή του κινητήρα, στα πολύ συχνά service. Tο κόστος θα ήταν παράλογο, όχι μόνο στην περίπτωση των Ducati, αλλά ακόμα και των Honda, αν κάναμε ό,τι πρότειναν οι κατασκευαστές. Έτσι πάντα κάναμε ό,τι ήταν απαραίτητο και συμφέρον.
Στην περίπτωση των ρολογιών ρωτάω;
Αν ένα Rolex προτείνεται να δεχθεί σε κάθε service περιποιήσεις αξίας 400-500 ευρώ για να ζήσει για πολλά χρόνια, ένα SEIKO πρέπει να δεχθεί τις ίδιες (αν όχι περισσότερες ) περιποιήσεις για να ζήσει τα ίδια χρόνια. Σωστά;
Και αυτές οι περιποιήσεις -φυσικά- θα κοστίσουν επίσης 400-500 ευρώ σε κάθε service, αφού πρόκειται , κυρίως, για τον κόπο ενός ανθρώπου. Σωστά;
Η εμπειρία όμως έχει δείξει ότι τα Seiko κατά κανόνα ζουν απλά αξιοπρεπώς (όχι cosc και τέτοια τρελά) για 20-30 χρόνια ακόμα και χωρίς service.
Πόσο λογικό θα ήταν να δώσει κάποιος 400 ευρώ για την κάθε συντήρηση ενός φτηνού ρολογιού, προκειμένου να το έχει για λίγα χρόνια παραπάνω; Γιατί να μην το αφήσει να αναπαυθεί εν ειρήνη και να πάρει 3 καινούρια;
Πιστέψτε με, ακόμα και τεχνίτης να ήμουν, δεν θα διέθετα 2-3 μέρες δουλειάς για να κάνω συντήρηση σε ένα Seiko 5 μου.