Μαρκα:BREITLING
Σειρα:AEROMARINE
Μοντελο:
SKYLAND AVENGER Το μοντελο αυτό λανσαριστηκε περιπου πριν 1,5 χρονο,αντικαθιστωντας το αρκετα επιτυχημενο Chrono Avenger(Οι φιλοι του σινεμα ισως το θυμουνται στον καρπο του Leonardo Di Caprio στην ταινια Ματωμενο Διαμαντι).Οντας τοτε λοιπον στην αναζητηση ενός αυτοματου χρονογραφου για καθημερινη χρηση,και βλεποντας το
skyland,προχωρησα στην αγορα.Αλλωστε από μικρος μ αρεσαν τα Breitling.Λιγο η ιστορικη ταυτιση με την αεροπλοοια,λιγο το ματσο look,λιγο το δυναμικο εμβλημα με τα φτερα και την αγκυρα,δε θελουν και πολλα να βγουν τα απωθημενα
Ας μπουμε τωρα στο ψητο:
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ:Breitling Cal.13.Η βαση,τι άλλο,μια ΕΤΑ 7750 σε εκδοση cosc.Δε γνωριζω αν εχει υποστει βελτιωσεις η μετατροπες,μαλλον όχι τιποτα σπουδαιο.Αυτο που ξερω είναι ότι εχει διακοσμηση με Cotes de Geneve,κι επισης εκπληκτικη ακριβεια.Εχω μηνες να το μετρησω,αλλα τελευταια φορα ηταν max 1,5sec/day σταθερα,και πιθανον και τωρα,καθως δε μου δινει την εντυπωση να εχει αλλαξει η ακριβεια.Ο 7750 είναι ο πιο διαδεδομενος μηχανισμος αυτοματου χρονογραφου σημερα και επισης πολύ αξιοπιστος.Κανενα παραπονο απ την μεχρι τωρα λειτουργια,εκτος απ την τραχυτητα περιστροφης του ροτορα-τυπικο της 7750-που καμμια φορα σε αποτομες κινησεις μου δινει την εντυπωση ότι κουνιεται ολοκληρο το ρολοι
Αυτονομια 42 ωρες,δυνατοτητα κουρδισματος και quickset date.Οτι πρεπει!
Η Breitling βασιζεται απολειστικα στην ΕΤΑ για την παροχη μηχανισμων,καθως δεν εχει καμμια δικη της inhouse καλιμπρα.Νομιζω σαν εταιρια δεν εχει ιδιαιτερες τεχνικες-ορολογιακες ανησυχιες(βλεπε Ω πχ),ισως της αρκει οι μηχανισμοι που χρησιμοποιει να ειναι αξιοπιστοι & ακριβεις,οπου μεσα σε στιβαρες και υδατοστεγανες κασσες να δικαιολογει το αγαπημενο της moto:Instruments for Professionals.
Ολοι οι μηχανισμοι των Breitling εχουν πιστοποιηση COSC,και οι Quartz.
ΚΑΣΣΑ:Σε αντιθεση με τον προκατοχο,το Chrono Avenger,που ητανε τιτανιο 44mm,το νέο Skyland είναι από γυαλισμενο ατσαλι διαμετρου 45mm.Το παχος της κασσας είναι 17,5mm περιπου,κανοντας το ρολοι αρκετα ογκωδες και βαρυ.Σιγουρα όχι ότι καλυτερο για λεπτους καρπους,οχι τοσο λογω της διαμετρου αλλα μαλλον λογω παχους.Απλος σχεδιασμος και ταυτοχρονα δυναμικος.
Η βιδωτη κορωνα στο 3,αρκετα ογκωδης και με πολύ καλο grip,φερει το εμβλημα της μαρκας.Η κασσα την καλυπτει σχεδον κατά το ημισι,προστατευοντας την αποτελεσματικα.Η αισθηση βιδωματος-ξεβιδωματος και κουρδισματος είναι τελεια.Μονη ενσταση η διαδικασια ρυθμισης της ημερομηνιας,οπου μου φαινεται λιγο χαλαρη η γραναζωση.
Τα μπουτον του χρονογραφου,κι αυτά μεγαλα,λειτουργικα με τραχεια επιφανεια στην κορυφη για σιγουρο πατημα.Το start-stop του χρονογραφου απαιτει σχετικη πιεση,δινει μια ξερη μηχανικη αισθηση και δεν είναι ότι πιο βελουδινο κυκλοφορει στην αγορα,αλλα ειπαμε,7750!
Αν και δεν είναι βιδωτα,η στεγανοτητα είναι 300m,και σε συνδυασμο με το βιδωτο καπακι,το ρολοι είναι ικανο και για θαλασσιες δραστηριοτητες(ειπαμε,Aeromarine series
).
Το καπακι κι αυτό γυαλισμενο ατσαλι.Κεντρικα δεσποζει το σημα,και περιμετρικα γραφει:chronographe certifie chronometre,manufacture en Suisse etanche ,300m.
ΚΑΝΤΡΑΝ/ΣΤΕΦΑΝΗ:Το AS διατιθεται σε μαυρο,μπλε και γκρι καντραν.Το δικο μου είναι το γκρι.Αν και Breitling,δε νομιζω πως είναι υπερβολικα φορτωμενο,αντιθετα το βρισκω εξαιρετικα ευαναγνωστο λογω της αντιθεσης που κανουν οι ολολευκοι δεικτες και αριθμοι,με το γκρι-γραφιτη του καντραν.Η διαταξη των υποκαντραν είναι η τυπικη για 7750,στο 6,9,12 .(στο 6 οι ωρες του χρονογραφου,στο 9 ο δευτερολεπτοδεικτης και στο 12 τα λεπτα του χρονογραφου).
Στο 3 είναι το παραθυρο της ημερομηνιας,μαυρα ψηφια σε λευκο πλαισιο.
Η αναγνωσιμοτητα τη νυχτα είναι μετρια ως χαμηλη,μαλλον εγιναν τσιγγουνιες στο φωσφορουχο υλικο
.Καμμια συγκριση με τη φωτεινοτητα που συναντας σε αμιγως καταδυτικα ρολογια.
Το κρυσταλλο ειναι ζαφειρι με αντιανακλαστικη μεμβρανη και στις δυο πλευρες.Πραγματικα υπο συγκεκριμενες γωνιες φωτισμου σου δινει την εντυπωση ότι δεν υπαρχει,και νομιζεις ότι μπορεις ν ακουμπησεις το καντραν.
Η στεφανη είναι από βουρτσισμενο ατσαλι,διαβαθμισμενη ως το 60 και προστατευει ως ένα βαθμο το κρυσταλλο κυριως λογω των προεξοχων που εχει στο 3,6,9,12.Μια πληρης περιστροφη είναι 120 κλικ,στιβαρη αισθηση χωρις λασκα και μποσικα,με πολυ καλο φινιρισμα,οπως αναμενεις σ αυτην την κατηγορια.
ΜΠΡΑΣΕΛΕ:Υπαρχουν ολοι οι δυνατοι συνδυασμοι για το ΑS.Ατσαλινο μπρασελε,δερματινο λουρακι,λουρακι κροκοδειλου,δυο διαφορετικα σχεδια rubber,κι ολα αυτα με μπουκλες αναδιπλωμενες η απλες αγκραφες.Αναλογα βεβαια παιζει και η τελικη τιμη.Προτιμησα τη βασικη εκδοση με το κλασσικο καφε δερματινο λουρακι.Μεχρι τωρα το λουρι εχει βγει πολύ ανθεκτικο και αξιζει τα λεφτα του σε μελλοντικη αντικατασταση.Τελευταια σκεφτομαι να του βαλω rubber.Θα δουμε...
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ:Μεγαλο μαυρο κουτι απο βακελιτη,στο καπακι εχει το εμβλημα και γραφει Breitling.Μεσα περιεχει μια δερματινη travel case,στην οποια βρισκεται το ρολοι.Αρκετα εντυπωσιακο,επισης η ταξιδιωτικη θηκη βολευει στα ταξιδια.
Συνοδευεται επισης απο το βιβλιαρακι της εγγυησης,τις οδηγιες και το πιστοποιητικο Cosc,ολα σε ομορφο κιτρινακι.
Μια λεπτομερεια μικρη αλλα που μ αρεσει,το πλαστικο προστατευτικο της στεφανης
Συνοψιζοντας.ΥΠΕΡ:Ογκος-μεγεθος(για μερικους),δυναμικη εμφανιση,ποιοτητα-φινιρισμα,ακριβεια μηχανισμου,αξιοπιστια,300m στεγανοτητα,λειτουργια στεφανης.
ΚΑΤΑ:Ογκος-μεγεθος(για μερικους),τραχυτητα-θορυβος ροτορα,αισθηση μπουτον,κοινη βαση μηχανισμου,δυσαναγνωστες οι ενδειξεις σε χαμηλο φωτισμο.