Οι ιδιωτικες εταιριες κουριερ στην ελλαδα παραδιδουν το 90% των δεματων τους στους τελωνειακους ασχετα με τη δηλωθεισα τιμη.
Αυτο γινεται ΣΚΟΠΙΜΑ ωστε να σε χρεωσουν με τελη εκτελωνισμου και αμοιβη εκτελωνιστη , ποσα τα οποια πολλες φορες ειναι πολυ μεγαλυτερα απο το ΦΠΑ και τον ειδικο φορο που επιβαλλει ο τελωνειακος υπαλληλος.
Σε καποιες μαλιστα περιπτωσεις (SpeedEx , FedEx) δέματα με μεγαλη αξια τα οποία ήταν δηλώμενα με μικρή απο τον αποστολεα , ΔΕΝ περνουσαν τελωνειο ως δια μαγειας και εφταναν ΑΔΕΙΑ στον παραληπτη!!
Ειδικα για τις 2 παραπανω εταιριες λεω και πολυ λιγα.
Δε θα ξεχασω οταν πηγαν να με χρεωσουν τελωνειο 70 ευρω για αγορα ΒΙΒΛΙΩΝ αξιας 40$ απο το αμερικανικο amazon.
Την επομενη μερα τους εστειλα εξωδικο μεσω του δικηγορου της εταιριας μας με κοινοποιηση στην ΕΕΤΤ.
Ως δια μαγειας παλι (εχουν πολλους μαγους φαινεται) το δεμα εφτασε στο σπιτι μου χωρις να πληρωσω τιποτα και με ενημερωσαν τηλεφωνικως και επειτα γραπτως οτι ειχε γινει "καποιο λαθος" και οτι ο φορος αφορουσε "καποιο αλλο" δεμα.
Η λυση για δεματα μεγαλης αξιας ειναι η εξης :
1. Δεχεστε αποστολη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ με απλο ταχυδρομειο.
2. Αγοραζετε ΠΑΝΤΑ απο πωλητες που ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ.
3. Ζητατε απο τον πωλητη να ασφαλισει το δεμα στην πραγματικη του τιμη σε τριτη εταιρια (στην αμερικη υπαρχουν πολλες και συμβαινει συχνα).
4. Ζητατε το δεμα να σταλει ΧΩΡΙΣ ασφαλεια απο το ταχυδρομειο και να δηλωθει με ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ
5. Στα σχολια ζητειστε ΝΑ ΜΗΝ γραφει ΔΩΡΟ . Ζητειστε να γραφει "damaged item" , "return for repair" ή κατι που να παραπεμπει σε επισκευη-service-συνεργειο.
Αν δεν ειστε διατεθιμενοι να ακολουθησετε ΟΛΑ τα παραπανω , απλα παιζετε με την τυχη και τα λεφτα σας.
Φιλικα