Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - VIWOW

Σελίδες: [1]
1
Baselworld 2009 / ΤΙ ΕΙΔΕ Ο …ΕΛΒΕΤΟΣ
« στις: Απρίλιος 19, 2009, 02:12:00 πμ »
Ο Philippe Perret du Cray είναι ένας από τους σημαντικότερους δημοσιογράφους εξειδικευμένους στην Ωρολογοποιία. Είναι υπεύθυνος για την Γαλλική/Ελβετική  εκδοση του διεθνούς περιοδικού Revolution που εκδίδεται σε πολλές χώρες και θεωρείται ως το πλέον ενδιαφέρον στον κόσμο.

Έγραψε και δημοσίευσε μόλις πριν λίγες ημέρες ένα άρθρο για το τι τον εντυπωσίασε στην Έκθεση της Βασιλείας. Το ένα είναι το αουτσάιντερ που ακούει στο όνομα Swarovski, το άλλο είναι η Patek και το τρίτο (δεύτερο στην σειρά του κειμένου του) είναι τα νέα Seiko.

To κείμενό του δεν έχω δυστυχώς τον χρόνο να το μεταφράσω αλλά λέει ακριβώς τα ίδια που έγραψα και εγώ. Ότι η νέα συλλογή της ιαπωνικής εταιρείας θυμίζει τις ημέρες που επιβλήθηκε στην διεθνή αγορά και το πόσο καλοφτιαγμένο και σημαντικό είναι το ananta.

Να ενημερώσω τον D-etectiv-IRECTOR ότι αν και γνωρίζω προσωπικά τον Philippe Perret du Cray, έχουμε να μιλήσουμε πάνω από 4 μήνες και δεν είχαμε συνεννοηθεί για να «επιβάλουμε» την Seiko, διεθνώς. Μάλλον θα του τα «έχωσαν» και του Philippe....(ίσως)!!!

Ιδού το κείμενο:

«……Dragon japonais
Dans l’imaginaire de la plupart des gens, la haute horlogerie est l’apanage des Suisses. Et dans l’imaginaire de la plupart des Suisses, l’horlogerie japonaise rime avec le traumatisme du quartz et la crise des années 70. Mais comme nous le savons bien, la réalité tord régulièrement le cou aux idées reçues et l’horlogerie japonaise peut parfois rivaliser avec les plus prestigieuses maisons helvétiques!
C’est ce que j’ai pu constater une fois de plus en ayant le privilège de rencontrer pendant plus d’une heure Shu Yoshino, le responsable de la communication internationale du géant nippon Seiko.
Le premier constat est qu’on sait faire de très belles montres au Pays du Soleil Levant. La collection Ananta présentée cette année en est la brillante démonstration puisqu’elle met en avant tout le savoir faire horloger de Seiko (la collection est équipée de différents mouvements manufacturés, automatiques ou dotés de la technologie Spring Drive) tout en s’inspirant des valeurs traditionnelles du Bushido pour les formes et en respectant les valeurs de la haute horlogerie pour les finitions. Le tout à des prix très agressifs pour un tel niveau de qualité !
Le second constat est qu’il existe un profond décalage entre l’image que la plupart d’entre nous avons de Seiko (des montres électroniques et/ou mécaniques bon marché destinées « aux pays où il est parfois difficile de trouver une pile »), et la qualité des produits présentés. Shu Yoshino est parfaitement conscient du déficit d’image dont souffre Seiko et espère bien qu’Ananta contribuera à repositionner la marque à son juste niveau.
Mais au fond, qui imaginerait que l’honorable manufacture Seiko va sur ses 130 ans? Et qui se souvient qu’elle a présenté en 1969 son premier chronographe automatique (en même temps que Tag Heuer, Zenith et Breitling, les précurseurs helvétiques du genre)? Finalement, qui se rend compte de ce que représentent les quelques 13 millions de montres que ce géant produirait annuellement à lui seul? Pour avoir un élément de comparaison, la Suisse a exporté en 2008 26 millions d’unités (dont 16.5% de montres mécaniques pour les esprits chagrins qui rappellerait que Seiko produit essentiellement des montres à quartz). Et si on veut pousser un peu plus loin, ce serait quelques 153 millions de mouvements que Seiko a produit l’an dernier…
Assurément si elle avait été suisse, Seiko aurait tout d’une grande !!!.... »


Αφιερωμένο στον πρέσβη της Seiko στο φόρουμ, Giosou και στους «σαμουράι» Acid, giorgos mg, georges, koubilaihan και ελπίζω να μην ξέχασα κανέναν, γιατί έχουν και τα κατάνα και δεν είναι να παίζεις…

Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. Να μεταφράσω μόνο ότι ολόκληρη η ελβετική ωρολογοποιία παρήγαγε πέρσι 26 εκατομμύρια ρολόγια από τα οποία μόνο τα 4 εκατομμύρια ήταν μηχανικά, ενώ η Seiko μόνη της παρήγαγε 153 εκατομμύρια μηχανισμούς…..

ΥΓ 2 Μήπως τελικά δεν φταίει ότι εγώ ήμουν τόσο άσχετος και εντυπωσιάστηκα george_, αλλά τα νέα Seiko έχουν μια ποιότητα ανώτερη αυτής που ο καθένας θα φανταζόταν;

2
Ρολόγια χειρός και τσέπης / ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
« στις: Απρίλιος 17, 2009, 02:25:08 μμ »
Όλοι έχουμε (ή είχαμε) πατέρα και όλοι είμαστε (ή θα γίνουμε) πατέρες.

Ποιό είναι το ρολόι του πατέρα σας που σας έδωσε (ή θα σας δώσει ή θα θέλατε να σας δώσει) και ποιό ρολόι θα δώσετε (ή θα θέλατε να δώσετε) στο παιδί σας;

Θα απαντήσω και εγώ παρακάτω.

Προς το παρόν θα βάλω ένα ρολόι που θα ήθελα να πάρω από τον πατέρα μου, αλλά δεν το βλέπω γιατί θα έπρεπε να είμαι ο ...Koubilaihan, ο γιός του Geghis Khan!!!!

Πρόκειται για το υπέροχο Ulysse Nardin Geghis Khan!!!!! Θοδωρή κανόνισε. Ο απόγονος περιμένει...

[/

Φιλικά

Κωστής

3
Πολλοί από εμάς πριν καταλήξουμε στην αγορά ενός ρολογιού έχουμε περιπλανηθεί σε μια διαδρομή που πέρασε από περισσότερα του ενός μοντέλα. Στο τόπικ αυτό μπορείτε να γράψετε ανάμεσα σε ποια ρολόγια διαλέξατε αυτό που τελικά αγοράσατε. Έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιά ρολόγια μπορεί να προκύπτουν για τον καθένα ως ανταγωνιστικά.

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω πρώτος και να μιλήσω για το πρώτο σημαντικό ρολόι που αγόρασα στην ζωή μου το 1999. Μέχρι τότε το καλύτερο ρολόι μου ήταν το Memovox της JLC, που βέβαια είναι ένα πολύ ωραίο και σημαντικό ρολόι, αλλά η επαφή που είχα μέσω της πρώτης μου έκθεσης VIW το 1998 με ώθησε στο να θέλω να αποκτήσω και εγώ κάτι καλύτερο, κάτι που να περιλαμβάνει έναν πιο πολύπλοκο ή σπάνιο μηχανισμό.

Το πρώτο ρολόι που σκέφτηκα ήταν το μοντέλο Saltarello της Vacheron Constantin, το οποίο είχε μόλις παρουσιαστεί και το είχαν δει όλοι μόνο σε φωτογραφίες. Το ρολόι είναι τύπου heures sautantes / jumping hours / saltarello (αντίστοιχα σε γαλλικά / αγγλικά / ιταλικά και μας δείχνει την ώρα σε παραθυράκι (guichet) στο 12 και τα λεπτά με έναν ιδιαίτερο δείκτη retrograde, ενώ το καντράν του είναι χαραγμένο σε σχέδιο ηλιαχτίδων. Είχα διαλέξει το μοντέλο από λευκό χρυσό, ενώ η κάσα του έχει σχήμα tonneau. Το καντράν του από λευκό χρυσό επίσης έχει μια εντυπωσιακή χάραξη σε σχήμα ηλιακτίδων.



Λίγο καιρό μετά ο Christian, υπεύθυνος της IWC για την Ελλάδα επισκέφθηκε την Αθήνα και φορούσε στο χέρι του το πολύ όμορφο μοντέλο Novecento το οποίο στην παραλληλόγραμμη κάσα του φιλοξενούσε όλες τις ενδείξεις του ημερολογίου, ενώ ο μηχανισμός του ήταν τύπου Perpetual Calendar. Μου άρεσε περισσότερο σε κόκκινο χρυσό, αν και δεν ήταν το κόκκινο χρώμα ακόμη στην μόδα.



Τότε ακριβώς με κάλεσε η Jaeger LeCoultre στο εργοστάσιό της στο Le Sentier για να παρακολουθήσω ένα τριήμερο μάθημα ωρολογοποιίας με δάσκαλο τον πολύ σημαντικό ωρολογοποιό Sylvain Golay και αντικείμενο την κατασκευή του μηχανισμού του Reverso, calibre 822. Το μάθημα ξεκίνησε από τον υπολογιστή και κατέληξε την Τρίτη ημέρα στην προσωπική εμπειρία του να σταματήσεις ένα ρολόι που δουλεύει και να αφαιρέσεις περί τα 40 εξαρτήματα και μετά να τα επανατοποθετήσεις με την σωστή σειρά και το ρολόι να ξαναπάρει ζωή, μέσα από τα χέρια σου. Η εμπειρία ήταν συγκλονιστική και βέβαια είναι περιττό να πω ότι ερωτεύθηκα το Reverso για πάντα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα αποφάσισα να αγοράσω το πρώτο μου Reverso και διάλεξα το μοντέλο Art Deco, που πλέον δεν παράγεται και το οποίο έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο Sylvain Golay. Μάλιστα του ζήτησα να μου υπογράψει το ρολόι και έτσι το ρολόι μου είναι το μοναδικό στον κόσμο που φέρει την υπογραφή του μεγάλου ωρολογοποιού, χαραγμένη στην βάση της κάσας του. Στο ίδιο ταξίδι ζήτησα από τον Sylvain να μου χαρίσει δύο πλατίνες (βάσεις) του calibre 822, τις οποίες μετέτρεψα σε μανικετόκουμπα (ετοιμάζεσαι warover για την κόντρα στα μανικετόκουμπα;). Επίσης τον ίδιο καιρό μου έφτιαξε ένας τεχνίτης του Καίσαρη και την χειροποίητη αγκράφα ζώνης στο σχήμα της κάσας του Reverso από κόκκινο χρυσό.

Το Art Deco το διάλεξα γιατί τονίζει την αντίθεση ανάμεσα στις στιγμές όπου ο χρόνος είναι σηματνικός και τις άλλες που τον ξεχνάς. Στο γραφείο τα φοράς από την μπροστινή πλευρά και στο εστιατόριο ή στην βόλτα με την κοπέλα σου το φοράς από την πίσω πλευρά, όπου κυριαρχεί η θέα στον μηχανισμό, αλλά δεν βλέπεις την ώρα.





Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. Αν θέλετε κάθε ένας που θα γράφει την ιστορία μίας επιλογής ρολογιού, θα θέτει και μία ερώτηση σχετική με το ρολόι.

Εγώ θα ρωτήσω: Πως λέγεται στα γαλλικά η πίσω πλευρά της κάσας του Reverso, η οποία μένει σταθερή στο χέρι, όταν περιστρέφουμε το ρολόι και πάνω στην οποία είναι χαραγμένη η υπογραφή του Sylvain στο δικό μου;

4
Ρολόγια χειρός και τσέπης / Απ: εξυπνες αγορες σχολια
« στις: Απρίλιος 14, 2009, 03:39:40 πμ »
Μα φυσικά το Henry Graves της Patek Philippe. Το αγόρασε ο Graves 30.000$ το 1930 και πουλήθηκε 70 χρόνια μετά 11.000.000$!!!!

Επίσης δεκάδες μοντέλα της ίδιας εταιρείας που τριπλασιάστηκε η τιμή τους μέσα σε δέκα μέρες, ή δεκαπλασιάστηκε σε ένα χρόνο...

Φιλικά

Κωστής

5
Baselworld 2009 / ΤΙ ΕΙΔΕ Ο ...ΓΙΑΠΩΜΕΖΟΣ;
« στις: Μάρτιος 30, 2009, 01:49:27 πμ »
Μόλις γύρισα από την Βασιλεία.

Είδα ρολόγια από 150 ευρώ μέχρι 500.000 ευρώ.

Πάνω στο τραπέζι και κάτω από το τραπέζι. (Αυτά που κάποιες εταιρείες φέρνουν κάθε χρόνο στην έκθεση για να "ψαρέψουν" την γνώμη ανθρώπων που εμπιστεύονται και να συνεχίσουν την προετοιμασία για την επόμενη χρονιά).

Ποιό ρολόι φαντάζεστε οτι με εντυπωσίασε, με εξέπληξε, με ενθουσίασε ποιό πολύ, θα ήθελα να φορέσω και βέβαια πιστεύω οτι θα παίξει έντονο ρόλο στην εξέλιξη του χώρου;

Περιμένω τις απαντήσεις σας.

Φιλικά

Κωστής

6
Baselworld 2009 / CORUM TI-BRIDGE
« στις: Μάρτιος 27, 2009, 09:18:08 μμ »
H Corum είχε παρουσιάσει πριν λίγα χρόνια το πολύ εντυπωσιακό και αέρινα μοντέλο Golden Bridge, που αποτελούσε αναφορά σε παλαιότερο μοντέλο της εταιρείας πριν αυτή εξαγοραστεί από τον Severin Wunderman και το οποίο είχε έναν linear μηχανισμό.

Στον μηχανισμό αυτού του τύπου τα γρανάζια τοποθετούνται κατά μήκος μιας γέφυρας που εκτείνεται από το 12 έως το 6 (στην περίπτωση του TI-BRIDGE από το 9 στο 3). Το Golden Bridge είχε μια κάσα κατασκευασμένη από κρύσταλλο και ήταν ένα πολύ elegant, βραδυνό ρολόι.

Φίτας στην ίδια αυτή κατηγορία μηχανισμού η Corum παρουσιάζει ένα πολύ εντυπωσιακό και δυναμικό στην εμφάνιση που πραγματικά μπορεί να φορεθεί όλες τις ώρες. Κυρίαρχο ρόλο στην κατασκευή του παίζει το πολύ όμορφο τιτάνιο.

http://watch-happening.blogspot.com/2009/03/baselworld-2009-corum-ti-bridge.html

Φιλικά

Κωστής

7
Baselworld 2009 / HARRY WINSTON OPUS 9
« στις: Μάρτιος 27, 2009, 01:03:42 πμ »
O ωρολογοποιός Jean Marc Wiederrecht και ο σχεδιαστής Eric Giroud σχεδίασαν για τον Οίκο Harry Winston στο πλαίσιο της συλλογής Opus το 9ο μοντέλο της σειράς στο οποίο δύο ....ερπύστριες κατασκευασμένες από διαμάντια μας δείχνουν την ώρα!!!!!!!!!

Θαυμάστε:

http://watch-happening.blogspot.com/2009/03/baselworld-2009-harry-winston-opus-9.html

Φιλικά

Κωστής

8
Η ΕΤΑ παρουσίασε πρόσφατα δύο νέους μηχανισμούς χρονογράφου με αυτόματο σύστημα κουρδίσματος. Προορίζονται για τα μεσαία και οικονομικά ρολόγια και σηματοδοτούν (κατά την γνώμη μου) την αρχή της "νέας εποχής" όπου θα δούμε ποιοτικότερους και πιό σύγχρονους μηχανισμούς σε οικονομικότερες εταιρείες.



Ο πρώτος εξ' αυτών είναι ο Α08.231, αυτόματος χρονογράφος με column wheel το οποίο μάλιστα συμπεριλαμβάνει ασύμμετρα γρανάζια, ενώ ολόκληρο το σύστημα column wheel έχει βαφτεί σε χρώμα μπλε για να τονιστεί η αξία του. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία κατασκευάζει έναν χρονογράφο του συγκεκριμένου είδους. Τον μηχανισμό θα φοράει ο νέος χρονογράφος της Longines.



O άλλος μηχανισμός (επίσης αυτόματου χρονογράφου) C01.211 προορίζεται για ακόμη πιό οικονομικά ρολόγια και θα παρουσιαστεί αρχικά μέσω των μοντέλων της Tissot και της Swatch.

Φιλικά

Κωστής

9
Τεχνικά θέματα / ενδειξης χρονογραφου-bicompax
« στις: Μάρτιος 15, 2009, 10:46:46 μμ »
Και στο 70.50 γράφει στις ενδείξεις του ρολογιού Ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα. Ενώ στην περιγραφή του χρονογράφου γράφει με λεπτά σε βάση των 30 και ώρες σε βάση 12ωρη. Για δευτερόλεπτα δεν λέει. Πρέπει να ρωτήσει κάποιος. Αν θέλετε επειδή μιλάω γερμανικά, θα πάρω αύριο να ρωτήσω, χωρίς τίποτε άλλο, μόνο για τα δύο μοντέλα που είναι τα δευτερα του ρολογιού και που του χρονογράφου.

Για το γερμανικά 'η αγγλικά πρέπει να το σκεφτείτε όλοι.

Θα έχετε από Δευτέρα έως Κυριακή

MONtag, DIEnstag, MITtwoch, DONnerstag, FREitag, SAMstag SONntag

Φιλικά

Κωστής

10
Επιλογή-Αγορά ρολογιού / EBAY VS LUXURY GROUPS
« στις: Φεβρουάριος 20, 2009, 10:30:46 μμ »
Στο (καθ' όλα δόκιμο) κυνήγι της καλύτερης τιμής, που βοηθάει ειδικότερα εμάς τους μόνιμους φίλους του καλού ρολογιού στην υλοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων από τα όνειρά μας, είναι προφανές οτι πολλοί στρέφονται στο Internet και αρκετοί από αυτούς στο ebay.

Οι περισσότεροι βέβαια αγνοούν την μεγάλη συζήτηση που γίνεται διεθνώς και σε αρμόδια όργανα για τον τρόπο αυτό πώλησης ρολογιών, αλλά και γενικότερα διαφόρων προιόντων.

Θα παραθέσω κάποιους αριθμούς και θα επανέλθω σε έναν ανοικτό (και ευπρεπή ελπίζω) διάλογο.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε το μεγάλο group LVMH κέρδισε έναν μεγάλο δικαστικό αγώνα εναντίον του ebay στην Γαλλία. Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στο ebay ανέρχεται στα 40.000.000 ευρώ, ενώ παράλληλα απαγορεύτηκε στην Γαλλία να πωλούνται μέσω του ebay τα προιόντα του LVMH. Το ebay φοβήθηκε μήπως θεωρηθεί η απόφαση "δεδικασμένο" και λόγω του γεγονότος οτι και πολλές άλλες εταιρείες άρχισαν δικαστικές διεκδικήσεις, απευθύνθηκε στο Ευρωπαικό Δικαστήριο. Η απόφαση δεν έχει ακόμη παρθεί.

Το LVMH δηλώνει οτι το 90% των προιόντων του που πωλούνται στο διαδίκτυο δεν είναι αυθεντικά και για το λόγο αυτό ζήτησε από όλα τα μεγάλα sites που ασχολούνται με την πώληση ρολογιών κλπ να υπογράψουν συμφωνία οτι θα ελέγχουν απόλυτα τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας των πωλητών. Την συμφωνία έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής 50 sites, αλλά όχι το ebay.

Αυτό που βρίσκεται πίσω από το όλο ζήτημα είναι η προσπάθεια πάταξης της βιομηχανίας αντικειμένων αντιγραφής, ο τζίρος των πωλήσεων της οποίας φτάνει τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Για το τι ακριβώς συμβαίνει στον χώρο της βιομηχανίας προιόνων αντιγραφής, σας παραπέμπω σε άρθρο που έγραψα στο περιοδικό Status τον Μάρτιο του 2007 στο τέλος του ποστ.

Τα παραπάνω στοιχεία δεν χάνουν την αξία τους, αν κάποιος έχει μια θετική εμπειρία αγοράς μέσω του συγκεκριμένου site, αφού δεν αφορούν το σύνολο των προιόντων προς πώληση, αλλά μεγάλο ποσοστό αυτών. Η Διεθνής Επιτροπή Ανταγωνισμού με Πρόεδρο την Neelie Kroes και υποστηρικτές τον Πρόεδρο του LVMH Bernard Arnault και τον Πρόεδρο της Fiat, μέχρι τον Mick Jagger οργάνωσε συζήτηση στις 17 Σεπτεμβρίου 2008 με στόχο οχι να αποφευχθεί το εμπόριο μέσω διαδικτύου, αλλά να τεθούν σωστές προδιαγραφές και να αποφευχθεί η εκμετάλευση από τους επιτήδειους.

Φιλικά

Κωστής

".....Ποιος άραγε μπορεί να ισχυρισθεί ότι ταξιδεύοντας στο Χονγκ-Κονγκ, την Μπανγκόκ, την Ταϊλάνδη, το Μεξικό, ή την Τουρκία δεν μπήκε στον «πειρασμό» να αγοράσει κάποιο προϊόν «μαϊμού»; Για πολλά χρόνια η παράνομη παραγωγή προϊόντων απομίμησης αφορούσε αποκλειστικά τα είδη πολυτελείας. Ρολόγια, επώνυμα ρούχα, δερμάτινα, γυαλιά ηλίου, (Rolex, Lacoste, Louis Vuitton, Ray-Ban). Σήμερα η παγκοσμιοποίηση απλώνει την δραστηριότητα αυτή σε όλους τους τομείς: εξαρτήματα αυτοκινήτων, cd’s, ηλεκτρικές συσκευές, κολόνιες, καλλυντικά, προγράμματα και παιχνίδια για computers, αλκοόλ, τσιγάρα, φάρμακα. Τα τελευταία αποτελούν μάλιστα έναν αληθινό εφιάλτη για την δημόσια υγεία και καταλήγουν κατά 80% στην Αφρική. Σε διεθνή κλίμακα το παράνομο εμπόριο προϊόντων-μαϊμού ανέρχεται στο 5-7% του συνόλου, δηλαδή 260-360 δισεκατομμύρια δολάρια. Και είναι βέβαια ένα εμπόριο που χρησιμοποιεί παιδιά στην παραγωγή τα οποία δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες, που παράγει προϊόντα που δεν τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και υγείας και που βέβαια σκοτώνει την δημιουργικότητα και ενισχύει την ανεργία.

Τα πρωτεία στην δραστηριότητα αυτή έχουν οι ασιατικές χώρες με πρώτη την Κίνα με 54%, ενώ δεύτερο είναι το Ταϊβάν με 7,5% και τρίτο το Χονγκ-Κονγκ με 3%. Η βαθιά ριζωμένη συλλογική συνείδηση των Κινέζων βρίσκεται, όπως είναι λογικό στον αντίποδα της υψίστης σημασίας που δίνουμε εμείς οι Δυτικοί στην έννοια των πνευματικών δικαιωμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε νεαρός Κινέζος καλείται να μάθει να γράφει τα αμέτρητα κινέζικα ιδεογράμματα, αντιγράφοντάς τα χιλιάδες φορές. Δεν είναι τυχαίο ότι η λέξη «xue» σημαίνει στα κινέζικα «μαθαίνω», αλλά και «αντιγράφω»! Κατ’αυτήν την έννοια οι Κινέζοι αποδίδουν αξία σε ένα έργο ζωγραφικής σύμφωνα με την αρτιότητα της εκτέλεσης του, τοποθετώντας την ύλη και την επεξεργασία της στο ζενίθ, ενώ την ίδια ώρα αδιαφορούν για την αξία της έμπνευσης ή της πρωτοτυπίας στον σχεδιασμό. Πολλές φορές πιστές αποδόσεις σημαντικών έργων ζωγραφικής πωλούνται στην Κίνα όσο το πρωτότυπο. Είναι βέβαια εύλογο ότι τα μεγαλύτερα brand names στον κόσμο χάνουν με αυτή την λογική την αξία τους, αφού δεν έχουν υλική υπόσταση. Μόλις το 1991 εμφανίστηκε ο πρώτος κινέζικος νόμος που μιλάει για την πνευματική ιδιοκτησία. Βέβαια παράνομα αντιγραμμένα προϊόντα παράγονται στην Ιταλία, την Γαλλία, ακόμη και την Ελβετία.

Ένας από τους πιο ευάλωτους χώρους είναι αυτός των ελβετικών ρολογιών. Η συνεχόμενη επιτυχής πορεία του χώρου (η άνοδος των πωλήσεων για το 2006 διεθνώς θα αγγίξει το 10%, παρά την διεθνή κρίση, ενώ από το 1970 έχει πενταπλασιαστεί) δεν έχει αναχαιτίσει, αλλά μάλλον ενισχύσει το φαινόμενο. Το 2006 παρήχθησαν 25.000.000 ελβετικά ρολόγια και 40.000.000 ρολόγια μαϊμούδες! Βέβαια οι εταιρείες που αντιγράφονται είναι οι 35 πιο γνωστές από τις 250 συνολικά υπάρχουσες. Πρώτη στις προτιμήσεις έρχεται η Rolex με 60%,ενώ μεγάλο, μέρος του παράνομου εμπορίου γίνεται μέσω Internet. Είναι χαρακτηριστικό ότι εάν πληκτρολογήσετε «fake Rolex» σε ένα search engine στο Internet θα σας βγάλει 1.600.000 sites, ενώ περίπου 4.000 από αυτά πραγματοποιούν πωλήσεις. Λέγεται ότι η απόδοση της παράνομης δραστηριότητας είναι 1:10, οπότε και ο χώρος έχει «εξελιχθεί». Έχουν ανακαλυφθεί ολόκληρα καταστήματα με ψεύτικες ταμπέλες που πούλαγαν ψεύτικα ρολόγια, με ψεύτικη εγγύηση, ακόμη και ψεύτικο prospectus που αναφέρει το συγκεκριμένο κατάστημα ως επίσημο αντιπρόσωπο, ενώ με λίγα δολάρια παραπάνω μπορεί κανείς να αγοράσει μαϊμού ρολόι με επώνυμη (ιαπωνικής εταιρείας) μηχανή.

Η Federation Horlogère προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να μειώσει το πρόβλημα και για το λόγο αυτό έχει ανοίξει γραφεία στις χώρες-κλειδιά. Το εγχείρημα δεν είναι απλό, αφού η παράνομη κατασκευή ρολογιών θεωρείται πλέον λιγότερο επικίνδυνη και περισσότερο αποφέρουσα δραστηριότητα από τα ναρκωτικά, γεγονός που δυσκολεύει για τις αρχές τα πράγματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι έφοδοι που πραγματοποιήθηκαν στην Λατινική Αμερική απαιτούσαν την συμμετοχή έως και 200 αστυνομικών για να συλληφθούν οι ένοχοι. Συνολικά ολοκληρώνονται 200 περίπου έφοδοι τον χρόνο παγκοσμίως με αποτέλεσμα 2 έως 50.000 ρολόγια ανά περίπτωση.
Οι δραστηριότητες της Federation Horlogère εξαπλώνονται και στο Internet όπου στο πιο γνωστό σήμερα παγκοσμίως site πώλησης αντικειμένων μεταξύ ιδιωτών εμφανίζονται περίπου 5.000 παράνομα ρολόγια ετησίως, τα οποία η FH εντοπίζει και επιβάλλει την απόσυρσή τους. Συνολικά στο Internet γίνονται 15.000.000 αναζητήσεις για ρολόγια μαϊμούδες τον χρόνο.

Αντίστοιχη δραστηριότητα αναπτύσσουν και μάρκες ή groups που βλέπουν τα συμφέροντά τους να θίγονται. Πρόσφατα ένα από τα μεγαλύτερα groups του χώρου ολοκλήρωσε μια δικαστική διαμάχη με παράνομους κατασκευαστές ρολογιών στο Chinatown της Νέας Υόρκης στέλνοντας 7 υπεύθυνους στην φυλακή και εισπράττοντας πολλά εκατομμύρια δολάρια. Ένα άλλο μεγάλο όνομα του χώρου εισέπραξε πέρσι ένα αμύθητο ποσό από διαφόρους που είχαν την έξυπνη ιδέα να αντιγράφουν τις, πραγματικά αθάνατες, δημιουργίες του και προφανώς συνεχίζει το κερδοφόρο πλέον κυνήγι των αντιγραφέων.

Αυτό όμως που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η «θωράκιση» των εταιρειών, μέσω της αλλαγής καθεστώτος στα τελωνεία. Για πολλά χρόνια μπορούσε κανείς να μπει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες φορώντας ένα παράνομα κατασκευασμένο ρολόι, ρούχο κλπ. Σήμερα κάποιες χώρες (με πρώτες την Γαλλία, την Ιταλία και την Ελβετία) απαγορεύουν την είσοδο τέτοιων προϊόντων εντός των συνόρων τους. Και ενώ μερικές χώρες απλά κατάσχουν το ρολόι ή το ρούχο και το καταστρέφουν, ήδη σε κάποιες άλλες προβλέπονται και πρόστιμα που επιβάλλονται στον κάτοχο. Λέγεται ότι αυτό θα αποτελέσει νόμο για όλες τις Δυτικές χώρες από το 2008. Το 2004 κατασχέθηκαν στα τελωνεία των Ηνωμένων Πολιτειών παράνομα αντικείμενα-μαϊμού αξίας 140 εκατομμυρίων δολαρίων.
Βέβαια ακόμη πιο ευάλωτος είναι ο χώρος της κοσμηματοποϊίας. Εκεί η αντιγραφή δίνει και παίρνει και όχι μόνο από τους ασιάτες. Γιατί ένα ρολόι εύκολα το αναγνωρίζουν σχεδόν όλοι. Πόσοι είναι όμως σε θέση να ξεχωρίσουν ένα αριστούργημα που λάμπει σε μία πολυτελέστατη βιτρίνα εάν είναι αντίγραφο κάποιου μεγάλου Οίκου; Θέλοντας να προστατέψει την πνευματική του ιδιοκτησία, δηλαδή πολλά από τα σημαντικότερα σχέδια κοσμημάτων που πραγματοποιήθηκαν ποτέ και αντιγράφονται κατά κόρον, ένας από τους μεγαλύτερους Παριζιάνικους Οίκους του χώρου δημοσίευσε σε κάποιες χώρες όχι τα ονόματα των κοσμηματοπωλών, αλλά τα ονόματα των κυριών που με υπερηφάνεια και αφελώς φορούσαν στις δημόσιες εμφανίσεις τους κοσμήματα που οι ίδιες αγόρασαν από επώνυμους κοσμηματοπώλες και αποδείχθηκαν μαϊμούδες...."

Κωστής Στήκας / Status 03.2007

11
Τεχνικά θέματα / Πάτε μπροστά ή πίσω και πόσο???
« στις: Φεβρουάριος 18, 2009, 02:07:13 μμ »
Έβαλα τελικά ένα ρολόι στο μηχάνημα  και μετά από τρία 24ωρα το ρολόι "κέρδισε" 2 δευτερόλεπτα!!!

Το ρολόι είναι IWC Portuguese Perpetual Calendar Platinum Limited to 250 και το φοράω 5 χρόνια και το μηχάνημα είναι Underwood, από τα καλύτερα της αγοράς.

Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. george_ όλα αυτά τα ποστ που έγραψαν διάφοροι και εγώ και αφορούν την μέτρηση απο εμάς τους ίδιους των ρολογιών μας, δεν θα έπρεπε να γίνουν ένα τόπικ; Προτείνω τίτλο "Πάτε μπροστά ή πίσω και πόσο"

12
Εμφανίζεται μπροστά σου το τζίνι και σου λέει:

"Διάλεξε παιδί μου ένα ρολόι, χωρίς όριο τιμής.

Θα σου το χαρίσω, αλλά θα το φοράς σε όλη σου την ζωή και δεν θα μπορείς να το βγάλεις από τον καρπό σου..."

Τι διαλέγεις;

Κωστής


ΥΓ. Λίγο πριν φύγει σου δίνει άλλη μια ευκαιρία:

Μπορείς να διαλέξεις και ένα ρολόι για ένα άλλο μέλος του mywatch.gr και το μέλος αυτό θα καταδικαστεί να το φοράει για όλη του την ζωή, είτε του αρέσει είτε όχι.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ:

ΡΟΛΟΙ Α: Για εσένα.
ΡΟΛΟΙ Β: Για άλλο μέλος.

Σελίδες: [1]