Πάντως παιδιά κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει λίγο, ασχέτως τι έχει ο καθένας, είναι το πόσο ακριβά είναι πολλά ρολόγια εκεί έξω, ενώ ζούμε σε μια εποχή που καλά ρολόγια μπορεί να πάρει κάποιος και με λίγα λεφτά.
Φυσικά ο καθένας επενδύει τα χρήματά του όπου νιώθει καλά και τον κάνει χαρούμενο για τους δικούς του λόγους.
Πολλά λεφτά λοιπόν για ρολόι τα 5000 και 10000 ευρώ κατά τη γνώμη μου. Καταλαβαίνω πως για κάποιους τα 10.000 είναι σαν τα 100 ευρώ για εμένα, κατανοητό και σεβαστό.
Και ναι, θαυμάζω στο ιντερνετ χειροποίητα ρολόγια ανεξάρτητων ωρολογοποιών που κοστίζουν εκατοντάδες χιλιάδες, όπως επίσης και ρολόγια με ιστορικά στοιχεία στη σχεδίασή τους, enamel καντράν, ωραίες διακοσμημένες μηχανές όπως τα Phillipe Dufour, Breguet Classique, A Lange & Sohne κτλ. Και ναι, αν είχα οικονομική δυνατότητα ίσως έπαιρνα ένα τέτοιο ρολόι που έχει λίγο τέχνη και ιστορία πάνω του. Καταλαβαίνω πως με την ίδια λογική, (εκτός του status symbol) κάποιος επιλέγει και ένα Rolex diver.
Αλλά αν μπορείς να βρεις ποιοτικό μηχανικό ρολόι με 500-1000 ευρώ, που μια χαρά ανταπεξέρχεται στη καθημερινή χρήση και στην πάροδο των ετών, μήπως δεν υπάρχει τελικά κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα από ποιοτικής άποψης να δίνει κάποιος 15.000...
Όσο και να αισθάνεται κανείς όμορφα που έχει ένα ακριβό ρολόι-status symbol, δε πρέπει να ξεχνάει πως και με ένα seiko ή orient των 100-200 ευρώ πιθανώς να έκανε ακριβώς την ίδια δουλειά, και αν έχει έναν καλό τεχνίτη, να το κρατούσε και αυτό πολλά χρόνια με τα κατάλληλα service.
Αυτές οι συζητήσεις έχουν ένα καλό, ακόμη και αν φέρουν κάποιες προσβολές και αντιπαραθέσεις. Το καλό είναι να ταρακουνηθούμε και να καταλάβουμε ότι ένα καλό ρολόι, είτε κάνει 200 ευρώ είτε 20.000, στο τέλος την ίδια δουλειά κάνει στην ουσία...
Κάπου είχα διαβάσει ότι κάποιος είχε πάει σε γνωστή πόλη της Ελβετίας, και οι Ferrari έδιναν και έπαιρναν στους δρόμους.. Ε, κάπως πρέπει να χρηματοδοτηθούν και αυτά τα πράγματα φαντάζομαι. Δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι ένα γεγονός αυτό με τα πολυτελή ρολόγια. Πιστεύω στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι πολύ υπερκοστολογημένα. Το ψυχολογικό marketing κάνει πολύ καλά τη δουλειά του.
Αλλά ξαναλέω, όπως νιώθει καλά ο καθένας. Απλά, μην είναι πεπεισμένος ότι ένα πολυτελές ρολόι status symbol κάνει στο τέλος καλύτερα τη δουλειά του από ένα προσιτό Ιαπωνικό.