Στις 23 Ιανουαρίου το 1960, δυο άντρες πέτυχαν ενα απο τα μεγαλύτερα κατορθώματα του 20ου αιώνα, να καταδυθουν με ασφάλεια στη Τάφρο των Μαριανών, το βαθύτερο σημείο των ωκεανών του πλανήτη και το χαμηλότερο σημείο της επιφάνειας του φλοιού της Γης, καθώς φτάνει στα 10.971 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Βρίσκεται στον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό στα ανατολικά των Μαριάνων νήσων (Mariana Islands).
Η κατάδυση πραγματοποιήθηκε χάρη σε ενα πρωτοποριακό για την εποχή βαθυσκάφος, το "Trieste" το οποίο σχεδιάστηκε απο τον ιδιοφυή ελβετό Auguste Piccard και κατασκευάστηκε στη Τεργέστη σε βάση του Αμερικάνικου πολεμικού ναυτικού.
Την αρχηγία της καταδυτικής αποστολής που έμεινε γνωστή ως DeepSea Challenge, είχε ο Don Walsh, αξιωματικός του Αμερικανικου ναυτικού και κυβερνήτης υποβρυχίων, με πλούσιο καταδυτικό βιογραφικό (κατάδυση στο RMS Titanic και στο γερμανικό πολεμικό πλοίο Bismarck, εξερεύνηση των hydrothermal vents του πυθμένα του Ατλαντικου ωκεανού, ταξίδι με ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικού στο Βόρειο πόλο και κατάδυση στα βάθη της Ανταρκτικής. Μαζί με τον Don συμμετείχε στην αποστολή ο Jacques Piccard, γιός του Auguste.
Η αποστολή έφτασε σε βάθος 35,800 ποδιών, μια επιτυχία που παραλίγο να στοιχίσει τη ζωή του Don Walsh και Jacques Piccard, καθώς κατα την διάρκεια της καθόδου παρουσιάστηκε ρήγμα στο βαθυσκάφος, πάραυτα όμως πήραν την απόφαση να συνεχίσουν μέχρι τον πυθμένα της τάφρου αψηφώντας τον κίνδυνο.
Ποιο ρολόι φορούσε όμως ο Don Walsh κατα το εγχείρημα αυτο?
Αρχικά υπήρξε η πεποίθηση ότι φορούσε ενα Rolex 6542, το οποίο όμως τελικά του το απένειμε τιμής ενεκεν η Ρόλεξ μετά την επιτυχημένη κατάδυση, ενώ τον έχρισε και πρεσβευτή της. Ο λόγος? Μα τι άλλο, R&D και Μάρκετινγκ, στο εξωτερικό μέρος του βαθυσκάφος "Trieste" είχε τοποθετηθεί εάν πειραματικό Deep Sea μοντέλο χειρός της Ρόλεξ, το οποίο όχι μονο άντεξε στην πίεση αλλα και βρέθηκε να λειτουργεί κατα την επάνοδο του σκάφους στην επιφάνεια της θάλασσας.
Αλλά μη σας κρατώ άλλο σε αγωνία ...ο Don φορούσε εάν JeanRichard Geneve AquaStar 60 του 1959. Το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην παραγωγή απο το 1958 μέχρι το 1962, τέσσερα μονο έτη.
Τι ιδιαίτερο είχε όμως το συγκεκριμένο ρολόι; Σχεδιάστηκε απο τον Frédéric Robert, τον οποίο έβαλε στη φαρέτρα της στα μέσα της δεκαετίας του 60' η Omega, και ειναι ο κύριος υπεύθυνος για την σχεδίαση και ανάπτυξη μερικών πολυ επιτυχημένων μοντέλων της οπως το SeaMaster 120, το SeaMaster 120 Chronometer ( Big Blue), το SeaMaster 200, το Seamaster 200M SHOM, το Seamaster 300M, το Seamaster 600M (Ploprof), το Seamaster 1000M (το Seamaster (Anikan Skywalker) εν κατακλείδι συνετέλεσε στη σχεδίαση του πλήθους των ρολογιών της σειράς Seamaster.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Robert, ως υπάλληλος της JeanRichard Geneve, κατοχύρωσε την πατέντα του bidiagonal bezel, που βρίσκουμε στο Aquastar 60, ενώ του κατοχυρώνεται και η σχεδιαστική καινοτομία του δευτερόλεπτοδείκτη lollipop, που θεωρήθηκε επαναστατική καθως διευκόλυνει τον δύτη να παρατηρήσει την πάροδο των λεπτών και των δευτερολέπτων σε δύσκολες συνθήκες σκότους.
Sent from my iPad using Tapatalk