Αποστολέας Θέμα: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19  (Αναγνώστηκε 4371 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 15544
    • Προφίλ
Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« στις: Ιανουάριος 01, 2021, 04:44:37 μμ »
Πιστεύω ότι και μόνο με το όνομα του ρολογιού, ήδη οι μισοί ψαρώσατε, έτσι;
Λοιπόν αυτό είναι ένα τεράστιο όνομα για ένα μικρό ρολόϊ. Μικρό; Λογικά στα 38mm ως "μικρό" μπορεί να θεωρηθεί πλέον. Όμως τo lug to lug του, του επιτρέπει να φορεθεί ανετότατα, ακόμα και τώρα.

Πάμε από την αρχή. Έψαχνα ένα dress-άκι, όχι υψηλού budget. Που να μπορεί να φορεθεί εύκολα με πουκάμισο, σακάκι κλπ. Με  dial κατά προτίμηση ανοιχτόχρωμο, ή μπλε. Με διάμετρο κάτι κάτω από 40mm.
Δε θυμάμαι σε ποιά φάση έπεσε το μάτι μου στα Κινέζικα seagull τους χρονογράφους. Και στο site poljot24.de το οποίο είναι Γερμανικό (προφανώς) και έχει μία ενδιαφέρουσα συλλογή από Κινέζικα, Ρώσικα και λοιπά παλαιοκουμουνιστικά ωρολόγια.

Τι είναι αυτό το ρολόϊ λοιπόν: Το 1961 η Κινέζικη κυβέρνηση παρήγγειλε από το εργοστάσιο της Tianjin, να δημιουργήσει ένα ρολόϊ για τους πιλότους της πολεμικής αεροπορίας (People's Liberation Army για την ακρίβεια).
Φυσικά όταν τότε η "Κυβέρνηση" σου ζητούσε κάτι, δε νομίζω ότι υπήρχε περίπτωση να πεις "δε γίνεται"  ;D Για ένα τέτοιο υποστελεχομένο εργοστάσιο όμως η "παραγγελία" δεν ήταν και τόσο εύκολη. Άσε που το να σχεδιάσεις ένα χρονογράφο από "λευκό χαρτί" δεν είναι έτσι κι΄αλλιώς κάτι τόσο απλό. Όμως οι τύποι είχαν μάλλον όλους τους Άγιους με το μέρος τους, καθώς η Venus η γνωστή Ελβετική εταιρία (για κάποιο λόγο που αγνοώ αλλά ίσως μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος άλλος) είχε την ευγενή καλοσύνη να τους πουλήσει τα απαραίτητα μηχανήματα για την κατασκευή ενός εκ των μηχανισμών της, τον cal.175.
Υποθέτω ότι οι Κινέχοι έκαναν πάρτυ (πρωτίστως επειδή δε θα σάπιζαν σε κανένα κάτεργο) και η πρώτη καλίμπρα που παρήγαγαν με βάση την cal. 175 εκεί στο Tianjin, ήταν η ST3. Αργότερα έφτιαξαν και την ST19 μία βελτιωμένη version της πρώτης.
Μέχρι το 1963 παραδόθηκαν οι πρώτοι χρονογράφοι "Project 304" όπως ονομάστηκαν. Μέχρι το 1965 παραδόθηκαν 1.400 χρονογράφοι "Project 304" στους πιλότους. Και (υποθέτω) οι τύποι από το εργοστάσιο, γλύτωσαν και το...κεφάλι τους.
Είναι ανδιαφέρον το ότι ακόμα και τότε, τα συγκεκριμένα ρολόγια δεν ήταν τυπικά για την εποχή. Οι κακές γλώσσες λένε ότι έμοιαζαν σα να είχαν φτιαχτεί μία δεκαετία νωρίτερα :lol:
Το ξεπερνάμε αυτό το στοιχείο και συνεχίζουμε παρακάτω.

Η παραπάνω διασκεδαστική ιστοριούλα, μπορεί να πει κάποιος ότι σήμανε την έναρξη για την Κινέζικη ωρολογοβιομηχανία. Καθώς την ίδια χρονιά (το 1965) το εργοσάσιο Tianjin άρχισε να παράγει ένα από τα πρώτα Κινέζικα ρολόγια μαζικής παραγωγής, το DONG FENG (East Wind - Ανατολικός Άνεμος σε απλά Ελληνικά). Μερικά χρόνια αργότερα, αυτό το ρολόϊ έγινε ένα από τα πρώτα ρολόγια που εξήγαγε η Κίνα στον υπόλοιπο πλανήτη...

Μερικά χρόνια μετά, η Seagull (Tiangin) σε συνεργασία με συλλέκτες και πυροβολημένους (enthusiasts στο πρωτότυπο κείμενο) αποφάσισε να παράγει εκ νέου το Project 304. Αυτό στο χωριό μας το λενε re-issue. Και είναι ένα σπορ στο οποίο έχουν επιδοθεί τελευταία πολλοί μεγάλοι και τρανοί ωρολογοπαραγωγοί. Γιατί λοιπόν όχι και οι Κινέζοι ???

Το re-issue είχε σαν αποτέλεσμα μία πληθώρα ρολογιών, από πολυ πιστά στο πρωτότυπο, μέχρι λιγότερο πιστά, από 38mm μέχρι 42mm. Mε διαφόρων χρωμάτων dials (μέχρι και panda). Με κρύσταλλο ή hesalite. Με καλίμπρα 19-jewels ή 21-jewels κλπ. κλπ. κλπ. Όρεξη να έχεις να διαλέγεις...

Εάν έχετε διαβάσει μέχρι εδώ είμαστε σε καλό δρόμο. Πάμε παρακάτω.
Αποφάσισα να πάω φυσικά στο 38-άρι με λευκό dial και με hesalite, καθώς το κρύσταλλο δεν μου "καθόταν" καλά με το όλο ύφος του ρολογιού.
Προχώρησα στην παραγγελία (έπειτα από μερικές ερωταποκρήσεις με τον φίλο Dennis66, τον ευχαριστώ) στις 24/12 και ω του θαύματος, το ρολόι ήρθε στις 28/12. Απίστευτο μου φάνηκε με όσα ακούγονται τελευταία με τις εταιρίες Courier, το περίμενα προς τα τέλη Ιανουαρίου... Αλλά η DHL έκανε το θαύμα της.

Επειδή σας τα έχω πρήξει και δεν έχω βάλει ούτε μία φωτό, ορίστε μία:



Το ρολογάκι εμένα μου άρεσε πάρα πολύ, ήταν σαφέστατα ανώτερο των προσδοκιών μου. Μιλάμε για ένα ρολόϊ κόστους 290€, μην ξεχνιόμαστε... Όσο Vintage-look ήθελα, στο μέγεθος ακριβώς που ήθελα, όσο ευκολοφόρετο ήθελα. Μου "έκατσε" και στο μάτι και στο χέρι θαυμάσια:



Το hesalite του δίνει αυτή τη χαρακτηριστική "ζεστασιά" που περιμένει κάποιος από το hesalite και φαίνεται πανέμορφο από τις διάφορες γωνίες:





Συνυπάρχουν διάφορα χρώματα πάνω στο λευκό-μπεζ dial (χρυσά markers, μπλε δείκτες, κόκκινα αστέρια, κόκκινος δείκτης χρονογράφου) αλλά είναι τόσο διακριτικά όλα, που τελικά φαίνονται πολύ αρμονικά και "παιχνιδιάρικα":



Το ρολόϊ ήρθε με ένα δερμάτινο RIOS, το οποίο όμως μου φάνηκε πολύ σκληρό για τα γούστα μου και δύο ΝΑΤΟ ποιότητας κουκουρούκου.
Οπότε η πρώτη κίνηση ήταν η παραγγελία δύο ZULUDIVER που τα σπάνε, δένουν πολύ όμορφα με το ρολόϊ και έχουν και καταπληκτική αίσθηση στο χέρι και ενός μπλε suede. Όλα από το Watchgecko, τα παρήγγειλα τη Δευτέρα, ήρθαν την Τετάρτη (ο Watchgecko έχει την απολύτως ταχύτερη παράδοση από ο,τιδήποτε άλλο έχω παραγγείλει, δεν παύει να με εκπλήσει...).

Ορίστε και το μπλε suede:



Και φυσικά open back. Με μία καλίμπρα με τόσο μπλε μέσα που αναρωτιέσαι εάν στο εργοστάσιο παραγωγής αγοράζουν την μπλε μπογιά με super έκπτωση:



Κατά τ΄άλλα στα πρακτικά θέματα. Το ρολόϊ είναι φυσικά κουρδιστό. Το κούρδισμα του είναι παιχνιδάκι. Μαλακό στο κούρδισμά με σαφέστατη αίσθηση του πότε φτάνεις στο "stop". Για να μην πάρεις κανένα ελατήριο στο χέρι (μου έχει συμβεί...).
Τα pushers του χρονογράφου είναι πανεύκολα στη χρήση. Στο start έχει μία λίγο σκληρή αίσθηση. Το reset είναι πραγματικά "βουτυρένιο" σαν αίσθηση.

Άλλο τίποτα; Α ναι! Μου είπε κάποιος φίλος ότι η "φιλοσοφία" τους είναι πως δεν πηγαίνουν για service. Αλλά στο διάστημα του service  αγοράζεις ένα άλλο και ξεμπερδεύεις. Και έτσι να είναι, με την τιμή του, δεν με χαλάει καθόλου. Αν αντέξει 5-6 χρόνια, αγοράζω ένα άλλο. Έτσι και αλλιώς η τιμή του είναι στα πλαίσια (ή και σε μικρότερα πλαίσια) από το Service ενός Ελβετικού στην αντιπροσωπεία...

Αυτά προς το παρόν, παραθέτω μερικές ακόμα φωτό:







Καλή χρονιά να έχουμε με υγεία !
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 2021, 07:44:25 μμ από exDIVER600 »

Αποσυνδεδεμένος Charilaos

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8475
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 05:23:30 μμ »
Μερσί για την ωραία παρουσίαση Άγγελε!!!!!
Αν και σου πήρε έναν χρόνο τα κατάφερες καλά!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Δε ζυγιάζω, δε μετρώ,δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι"
Νίκος Καζαντζάκης

Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 15544
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 05:26:23 μμ »
Μερσί για την ωραία παρουσίαση Άγγελε!!!!!
Αν και σου πήρε έναν χρόνο τα κατάφερες καλά!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Χαχαχαχα ένα χρόνο πραγματικά !!!
Εννοείται ότι τα «ιστορικά» στοιχεία τα αλίευσα απ´ το internet & απλά τους έκανα & μια γρήγορη «ελεύθερη μετάφραση».
Αν κάποιος θέλει να συνεισφέρει στα εν λόγω στοιχεία, είναι καλοδεχούμενος :up:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος patsouris

  • 50mm case
  • Μηνύματα: 1952
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 05:37:16 μμ »
Πολύ ωραίο!

Αναμένω τηλέφωνο για εβδομαδιαία τράμπα όταν με το καλό το χορτάσεις.

 :D
Απόστολος

Αποσυνδεδεμένος dennis66

  • 46mm case
  • Μηνύματα: 932
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 06:21:22 μμ »
Έξοχο review, Άγγελε συγχαρητήρια !

Μερικές σημειώσεις μου επί του ιδίου θέματος, με την άδειά σου : To μεγάλο ατού του «1963» είναι, βέβαια, η καλίμπρα του, o column wheel χρονογράφος ST19.  Ο οποίος δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια κόπια του φημισμένου ελβετικού Venus 175 ή τουλάχιστον αυτό πρεσβεύει η κρατούσα άποψη. Η οποία βέβαια, όπως συνήθως  συμβαίνει με τις κρατούσες απόψεις, ιδίως αυτές που στηρίζονται σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, είναι εντελώς λάθος. Δεν πρόκειται περί κόπιας. Στην πραγματικότητα ο ST19 είναι εκατό τοις εκατό κινεζικός μηχανισμός, εδώ και πενήντα χρόνια. Και να γιατί :

Αρχές της δεκαετίας του εξήντα, το Μεγάλο Άλμα προς τα Εμπρός είναι ακόμη σε εξέλιξη, η μετάβαση στη βιομηχανική εποχή έρχεται βίαια, ο καιρός δεν είναι σύμμαχος, καταστροφή της γεωργικής παραγωγής, λιμός, έντονη κριτική κατά του Μάο στους κόλπους του κόμματος –η Πολιτιστική Επανάσταση θα ξεκινήσει λίγα χρόνια μετά- αλλά η ζωή συνεχίζεται, η ανάπτυξη για την Κίνα είναι μονόδρομος. “304” είναι ο κωδικός που δίνεται, το 1961, από το Υπουργείο Βιομηχανίας στο πρόγραμμα κατασκευής του πρώτου κινεζικού χρονογράφου, για στρατιωτική χρήση, από την Πολεμική Αεροπορία.  Έως τότε η Κίνα, για την προμήθεια των χρονογράφων της, βασίζεται αποκλειστικά σε εισαγωγές ελβετικών και σοβιατικών προϊόντων. Αλλά αυτό σύντομα θ’ αλλάξει.
Την ίδια ακριβώς εποχή, η “Fabrique d'Ébauches Venus S. A”, μια από τις τρεις μεγάλες της εποχής (μαζί με Lemania και Valjoux) ψάχνει για αγοραστή της «175», κορυφαίας ως τότε καλίμπρας της, προκειμένου να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της και να χρηματοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις της. Απευθύνεται πρώτα στους Σοβιετικούς, αφελώς θα έλεγε κανείς, καθόσον οι Σοβιετικοί όταν παρατηρήσουν  κάτι αξιόλογο απλώνουν το χέρι και τ’ αρπάζουν, εδώ υπέκλεψαν την τεχνολογία για την κατασκευή ατομικών όπλων από τους Αμερικανούς, σιγά να μην πλήρωναν τώρα δικαιώματα στους Ελβετούς για ένα ρολογάκι. Εκτός αυτού, διαθέτουν ήδη από το 1959 αξιόπιστο χρονογράφο, τον Strela 3017.  Ειρωνικά, ο 3017 είναι κόπια του μοντέλου 150 των ίδιων δύστυχων Ελβετών, δηλαδή της Venus ! 

Eάν οι Σοβιετικοί είναι κακή ιδέα στην προσπάθεια  για εξεύρεση αγοραστή, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους Κινέζους. Οι τελευταίοι δεν διαθέτουν την ώριμη, ήδη ανεπτυγμένη ωρολοβιομηχανία των Σοβιετικών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αντιγράψουν ό,τι θέλουν και όποτε θέλουν, όπως δηλαδή κάνουν πλέον.  Δεν έχουν ως εκείνη τη στιγμή ούτε την τεχνογνωσία, ούτε την εμπειρία, ούτε τον εξοπλισμό, δεν έχουν σχεδόν τίποτε στα χέρια τους. Ακόμη κι αν είχαν υποκλέψει τα πλήρη σχέδια της Venus και πάλι θα ήταν πρακτικά αδύνατον να κατασκευάσουν χρονογράφο με ίδιες δυνάμεις. Έτσι, η συγκυρία αυτή, με τις δύο πλευρές, Ελβετούς και Κινέζους, να βρίσκονται σε ανάγκη, για διαφορετικούς βέβαια λόγους, τις οδήγησε σε συμφωνία  μεταξύ τους. Η Venus πώλησε και μεταβίβασε πλήρως στους Κινέζους την καλίμπρα 175, δηλαδή την ευρεσιτεχνία, ολόκληρο τον εξοπλισμό για την κατασκευή της μηχανής, τα εγχειρίδια, τις τεχνικές οδηγίες, τα πάντα. Κι από τη στιγμή των υπογραφών η περί ης ο λόγος μηχανή έπαψε να είναι η ελβετική Venus 175.  Ήταν κάποτε, και Venus και Ελβετική και 175.  Όμως, εφεξής κατασκευάζεται νόμιμα στην Κίνα, από Κινέζους τεχνίτες, σε Κινεζικό εργοστάσιο, για λογαριασμό της Κινεζικής κυβέρνησης, αγορασμένη με Κινεζικά κεφάλαια και προορίζεται για την Κινεζική Αεροπορία.  Νόμιμα, με χαρτιά και με λεφτά. Και επομένως είναι κινέζικη καλίμπρα, τύποις και ουσία.

H εκπόνηση του Προγράμματος 304 ανατέθηκε στο εργοστάσιο της Dong Feng στο Τιαντζίν, που αναφέρθηκε πιο πάνω ως η κατασκευάστρια του πρώτου κινεζικού ρολογιού, λίγα χρόνια πριν. Οι μηχανές της Venus πήραν θέση κάτω από τη νέα τους στέγη και οι τεχνίτες έπιασαν δουλειά. Πειραματίστηκαν, έμαθαν και μάλιστα βελτίωσαν τη βάση της 175, προσθέτοντας δύο πέτρες (από τις 17 στις 19) και αυξάνοντας την αυτονομία του ρολογιού. Πήρε κάμποσο χρόνο, ως το 1963, ώσπου να ολοκληρώσουν τη δεύτερη σειρά των πρωτοτύπων και επιπλέον τρία, μέχρι το 1966, ώσπου δηλαδή να φτάσουν στο στάδιο της παραγωγής των πρώτων 1400 χρονογράφων, που παραδόθηκαν στην Αεροπορία.   

Επανέρχομαι στη  Venus, η οποία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και  ήθελε με την πώληση του 175 να χρηματοδοτήσει την παραγωγή ενός νέου χρονογράφου, φθηνότερου και ευκολότερου στην κατασκευή, του cam device 188. Τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολόγιζε κι έτσι το 1966, τη χρονιά δηλαδή που οι Κινέζοι της Dong Feng τροφοδούσαν την Αεροπορία με τους  πρώτους  1400 χρονογράφους τους,  η ιστορική Venus τίναξε τα πέταλα και διέκοψε την παραγωγή της.  Η πατέντα του 188, τα μηχανήματα, τα εργαλεία και όλη η τεχνογνωσία μεταβιβάστηκαν στην Valjoux. O Venus 188 αποτέλεσε τη βάση για τον Valjoux 7730 και εντεύθεν 7750 –είδες μικρός που είναι ο κόσμος ; τα πάντα κινούνται σε ομόκεντρους κύκλους.


Αποσυνδεδεμένος bshop

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 6053
    • Προφίλ
    • Found in the Attic
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 07:15:45 μμ »
Η Seagull πάντα μου άρεσε σαν εταιρεία και έχει πολλά καλά μοντέλα....

Παράδειγμα από ένα κομμάτι που χτύπαγα άνετα στα 41mm


Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 15544
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 07:20:23 μμ »
Ευχαριστώ φίλε για την πληρέστατη ανάλυση, της οποίας την περίληψη είχα κάνει παραπάνω.
Έτσι εξηγούνται και οι περίεργες «κινήσεις» που δεν μπορούσα να αντιληφθώ εύκολα. Δλδ το πως βρέθηκαν οι Ελβετοί να πουλάνε σχέδια, μηχανήματα, πατέντες κλπ στους Κινέζους το 1960-τόσο...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος nicolasg

  • 48mm case
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 10:09:13 μμ »
Καλορίζικο Άγγελε, να το χαρεις!
Το μπλε σουεντ του πάει πολύ!

Γιατί να μην σερβίρεται η μηχανή...αυτό δεν το κατάλαβα

Στάλθηκε από το ANE-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος dennis66

  • 46mm case
  • Μηνύματα: 932
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 01, 2021, 10:12:30 μμ »
Η Seagull πάντα μου άρεσε σαν εταιρεία και έχει πολλά καλά μοντέλα....

Η Seagull δεν είναι τυχαία εταιρεία, είναι από τις μεγαλύτερες σε όγκο πωλήσεων κατασκευάστριες  μηχανικών ρολογιών στον κόσμο, καλύπτοντας μόνη της το ένα τέταρτο της παγκόσμιας παραγωγής. Τροφοδοτεί με δικές της καλίμπρες περίπου 100 μπράντες ανά τον κόσμο. Μόνο να σκεφτούμε, αυτή η ST19 σε πόσα ρολόγια φοριέται–ΚΑΙ ευρωπαϊκά, βέβαια ! Κάποια μοντέλα είναι όντως ενδιαφέροντα, αν και η αισθητική συνήθως ξενίζει, σίγουρα από τη γκάμα της ξεχωρίζει το 1963, λόγω αυθεντικότητας –δεν είναι homage κανενός δυτικού ρολογιού, είναι αυτό που είναι και το δηλώνει.

Ευχαριστώ φίλε για την πληρέστατη ανάλυση, της οποίας την περίληψη είχα κάνει παραπάνω.
Έτσι εξηγούνται και οι περίεργες «κινήσεις» που δεν μπορούσα να αντιληφθώ εύκολα. Δλδ το πως βρέθηκαν οι Ελβετοί να πουλάνε σχέδια, μηχανήματα, πατέντες κλπ στους Κινέζους το 1960-τόσο...

Ναι, η καημένη η Venus, βρέθηκε σε ανάγκη. Τώρα, είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι μια μηχανή σχεδιασμένη κάπου μέσα στη δεκαετία του ’40 (!!!), συνεχίζει να παράγεται ακόμη, με κινέζικες βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν 50 χρόνια πριν και να λειτουργεί απροβλημάτιστα. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν είμαι γκουρού, αλλά οι Αμερικανοί γκουρούδες που την έκαναν φύλλο και φτερό τη βρίσκουν  πολύ καλή, με μόνες παρατηρήσεις τη λίπανση σε καίρια σημεία ή μάλλον την έλλειψη λίπανσης. Η «φιλοσοφία» των Κινέζων είναι γενικά να δουλέψει το ρολόϊ για κάποια χρόνια, αδιαφορώντας για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες –αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ν’ αποφύγουν τα προβλήματα από υπερλίπανση, που γίνονται αισθητά από την πρώτη μέρα. Κι έτσι φθάνουν στο άλλο άκρο.

Πάντως, η εμπειρία των κατόχων από το WUS δείχνει ότι η ST19 μπορεί να τρέχει για αρκετά χρόνια χωρίς προβλήματα. Εγώ, στον ενα χρόνο που έχω το ρολόϊ δεν το έχω αφήσει σχεδόν στιγμή να ξεκουραστεί, λειτουργεί νομίζω διαρκώς από τη μέρα που το πήρα, είτε το φοράω είτε όχι, είναι συνέχεια κουρδισμένο–μιλάω για την Red Star έκδοση. Στο ενδιάμεσο, σε δύο περιπτώσεις το κακόμοιρο μπήκε στη ντουσιέρα παρέα, από αφηρημάδα – σε αμφότερες έμπασε υγρασία που έφυγε έπειτα από μέρες –θέλει μεγάλη προσοχή με τα νερά, αμφισβητώ την ισχυριζόμενη υδατοστεγανότητα  των 3ΑΤΜ, εγώ λέω 0 ΑΤΜ. Άλλες δύο φορές μου έχει πέσει κάτω –κουλαμάρα- σε ξύλινο δάπεδο, πάντως. Κατόπιν και αυτών, εξακολουθεί να λειτουργεί τέλεια και μάλιστα με ανατριχιαστική ακρίβεια, απόκλιση ενός sec τη μέρα, από τη μέρα που το πήρα.    Πλέον, καθώς έχει συμπληρώσει πάνω από 8.000 ώρες μάλλον συνεχούς λειτουργίας, είμαι περίεργος να δω σε ποιό χρονικό σημείο θ’ αρχίσει να ρετάρει. 

Τα όποια θέματα με τις διάφορες versions του 1963 έχουν να κάνουν όχι με τη μηχανή, αλλά με το QC, πχ ένας δείκτης ή ένα μπουτόν  που φεύγει από τη θέση του, αλλά μιλάμε για ρολόγια που έχουν αγοραστεί από τις πλέον απίθανες κινέζικες πηγές, με μόνο κριτήριο την όσο χαμηλότερη τιμή πώλησης. Νομίζω ότι οι παρτίδες της Red Star που έρχονται στην Ευρώπη είναι προσεγμένες και επιπλέον, αναλόγως του Ευρωπαίου πωλητή, γίνεται κι επι ευρωπαϊκού εδάφους ένα τσεκάρισμα για τυχόν προβληματικά κομμάτια.

Ως προς το VFM του ρολογιού, δεν υπάρχει πεδίο συζήτησης, πρωτ’ απ’ όλα είναι από τα ελάχιστα πραγματικά reissues, υπό την έννοια ότι φέρει έως και την αυθεντική μηχανή του πρωτοτύπου – η Omega το έκανε με την 321 και χρεώνει 14Κ το κομμάτι –κάπου ώπα ! Εννοείται ότι δεν κάνω ποιοτική σύγκριση, θα ήταν γελοίο όσο και οι χρεώσεις της Omega,  λέω όμως το εξής απλό, ότι ιστορικά ακριβείς επανεκδόσεις δεν κυκλοφορούν και πολλές και όταν κυκλοφορούν κοστίζουν πολύ. Επίσης, η ιστορικότητα του ρολογιού σαν στρατιωτικού, νομίζω τουλάχιστον, είναι ανάλογη της ισχύος στου στρατού στον οποίον υπηρέτησε –εδώ βλέπουμε κάτι reissues από το πουθενά, με «θητεία» ξέρω ‘γω στην ένδοξη αεροπορία του Λιχτενστάϊν ή στις Ομάδες Υποβρυχίων Καταστροφών του Σαν Μαρίνο, λέμε τώρα. Και δώστου marketing και hype εκ του μηδενός.

Ως προς το θέμα της γνησιότητας, που είναι ομιχλώδες, ποιά βερσιόν δηλαδή είναι η αυθεντική και ποιά όχι, τα έχουμε ξαναπει.  Από τη στιγμή που η Seagull καταγγέλλει τους ανταγωνιστές ως μαϊμουδιάρηδες, μπαίνει μια τελεία, δεδομένου ότι η Seagull είναι ιστορικά, αλλά και νομικά, η δικαιούχος της πατέντας. Από την άλλη, η πνηρία και η υποκρισία είναι ξεκάθαρη, από τη μία να καταγγέλλει τον ανταγωνισμό, από την άλλη να πουλάει αβέρτα μηχανές στον καθένα, εν γνώσει του ότι ο καθένας θα φτιάξει κι από μια δική του βερσιόν του 1963. Βέβαια δεν είναι ανόητοι, ξέρουν ότι η Seagull πουλάει σε τρίτους ανά τον κόσμο πολύ περισσότερες ST19 απ’ όσες τοποθετεί στα δικά της «1963», που είναι άλλωστε ακριβότερα και γι αυτό το λόγο φεύγουν δυσκολότερα.

Τώρα, έχοντας πια τόσο τη βερσιόν της Red Star (σαν το δικό σου ρολόϊ, Άγγελε), αλλά και, πρόσφατα,  το Seagull 1963 Plan B limited, όπως και το Seagull 1963 Airforce, επίσης limited (τις δύο επίσημες εκδόσεις, δηλαδή) λέω κάποια στιγμή να κάνω ένα συγκριτικό φωτορεπορτάζ, για να δούμε εάν τελικά αξίζουν τα αρκετά παραπάνω χρήματα για τις επίσημες εκδόσεις. Όμως, πρέπει να βρω τον χρόνο, αλλά και να παρατηρήσω προσεκτικά κάποια συγκεκριμένα πράγματα που θέλω. Σ΄αυτό το στάδιο μπορώ επιγραμματικά να πω ότι τα δύο αυθεντικά Seagull είναι ποιοτικά ένα σκαλάκι πάνω από το Red Star και βαστάω πισινή,  μήπως είναι και δύο σκαλάκια πάνω και δεν το έχω δει ακόμη.

Τέλος, ένα γενικότερο σχόλιο, ο λόγος που γίνεται τόσος ντόρος με το 1963 δεν είναι ούτε η καλή και classic μηχανή του, ούτε η ιστορικότητα, ούτε η ξεχωριστή ρετρό εμφάνιση ούτε  η ποιότητα κατασκευής, είναι προφανώς ότι όλο αυτό το πακέτο κοστίζει τόσο όσο κοστίζει. Και σε αναγκάζει να κάτσεις να σκεφτείς. Από τον Κινέζο δεν περίμενα απολύτως τίποτε και πήρα κάμποσα –και συνεχίζω να παίρνω. Εγώ νόμιζα στην αρχή ότι είναι τίποτα joke ρολόϊ, να σπάμε πλάκα για καμιά βδομάδα, ώσπου να σταματήσει.  Και έκανα λάθος, καθόλου της  πλάκας, μια χαρά αξιόπιστο ρολόϊ είναι, άλλα ήταν εκείνα που αποδείχτηκαν της πλάκας, κι ας είχαν συσκευασίες από σφενδάμι λουστραρισμένο και βελούδα και εκατό βιβλιαράκια και δεν συμμαζεύεται.

Χρειάζεται κάποτε μια αναθεωρητική ματιά σε όλο αυτό, στο ποιό είναι δηλαδή, καταληκτικά,  το ωρολογιακό ζητούμενο. Το 1963 είναι ένα παράδειγμα ρολογιού, απ’ αυτά που σε υποχρεώνουν να δεις τα πράγματα κάπως αλλιώς. Μπορεί να απέχει πολύ από επίδοξο Speedy killer, αλλά και πάλι, στο ένα δέκατο πέμπτο της τιμής του επίσης ατσάλινου, επίσης  κουρδιστού, επίσης ρετρό, επίσης ακρυλικού, επίσης 48h power reserve  Speedy, σε κάνει ν’ αναρωτιέσαι πόσο στην ευχή υψηλότεροι είναι πια οι μισθοί των ωρολογοτεχνιτών στην Ελβετία, σε σχέση με αυτούς των Κινέζων συναδέλφων τους. Δεκαπέντε φορές ψηλότεροι πάντως, δεν είναι και κόβω το σβέρκο μου επ’ αυτού.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 01, 2021, 10:18:33 μμ από dennis66 »

Αποσυνδεδεμένος VC222

  • 42mm case
  • Μηνύματα: 468
    • Προφίλ
    • ABSEITS
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 02, 2021, 02:49:38 μμ »

Yπάρχει καμμια φωτό από το original issued  του 1966 ; πολύ ιστορία αναπαράγεται στο ιντερνετ, φωτογραφία δεν βλέπω.... ???

Αποσυνδεδεμένος Dimitris Real

  • 48mm case
  • Μηνύματα: 1470
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 02, 2021, 03:03:17 μμ »
Μπράβο παίδες,
Ωραία παρουσίαση και πολλές πληροφορίες για ένα όμορφο, τίμιο και αξιόλογο ρολόι που έχει περάσει πολλές ημέρες στον καρπό μου απροβλημάτιστα.

Αποσυνδεδεμένος dennis66

  • 46mm case
  • Μηνύματα: 932
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 02, 2021, 03:47:43 μμ »
Yπάρχει καμμια φωτό από το original issued  του 1966 ; πολύ ιστορία αναπαράγεται στο ιντερνετ, φωτογραφία δεν βλέπω.... ???

Eάν ψάξεις θα βρεις, δεν είναι δα κι απόρρητες, εξάλλου κάποια σωζόμενα δείγματα εκτίθενται μουσειακά, ενώ άλλα ανήκουν ήδη σε (ακριβές) συλλογές. Τώρα, από κοντά δεν το ΄δαμε, άμα πάμε στην Κίνα πρώτη μας δουλειά να τσεκάρουμε το Dong Feng του ΄66, δεύτερη ν' ανέβουμε στο Σινικό Τείχος... ::)






Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 15544
    • Προφίλ
Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 02, 2021, 05:01:18 μμ »
To reissue είναι πιο ωραίο :p





Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος VC222

  • 42mm case
  • Μηνύματα: 468
    • Προφίλ
    • ABSEITS
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 08, 2021, 03:16:36 πμ »
Eάν ψάξεις θα βρεις, δεν είναι δα κι απόρρητες, εξάλλου κάποια σωζόμενα δείγματα εκτίθενται μουσειακά, ενώ άλλα ανήκουν ήδη σε (ακριβές) συλλογές. Τώρα, από κοντά δεν το ΄δαμε, άμα πάμε στην Κίνα πρώτη μας δουλειά να τσεκάρουμε το Dong Feng του ΄66, δεύτερη ν' ανέβουμε στο Σινικό Τείχος... ::)

[..

Τις έχω δει κι εγώ αυτές τις φωτογραφίες, το δεύτερο με λατινικούς χαρακτήρες αμφιβάλλω αν ήταν issued στην κινεζική αεροπορία στρατού...το πρώτο ίσως....  Δεν έχω βρει κανένα website ή συλλέκτη που να έχει ολοκληρωμένη παρουσίαση του αυθεντικού μοντέλου. . . Μήπως έχεις βρεί κάτι στο διαδίκτυο ;  Επίσης δεν έχω δει καμία φωτογραφία που να διακρίνεται (έστω και με μικρή βεβαιότητα) σε χέρι πιλότου....Νομίζω αναπαράγουμε εδώ ότι διαφημίζεται ειδικά σε περίπτωση εμφάνισης κάποιου  re-issue.. :-\

Αποσυνδεδεμένος VC222

  • 42mm case
  • Μηνύματα: 468
    • Προφίλ
    • ABSEITS
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 08, 2021, 03:32:48 πμ »

Και για να γίνω 'κακός' ποιος είναι το σχέδιο του πρώτου  χρονογράφου της σοβιετικής Αεροπορίας με την 3133 γύρω στο 1977+;  (όχι το παλιό Strela 3017, ούτε το Ocean της Αεροπορίας Ναυτικού....).

Με τα re-issues και commemorative editions χασαμε τη μπάλα....

Αποσυνδεδεμένος exDIVER600

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 15544
    • Προφίλ
Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 08, 2021, 08:59:13 πμ »
Τις έχω δει κι εγώ αυτές τις φωτογραφίες, το δεύτερο με λατινικούς χαρακτήρες αμφιβάλλω αν ήταν issued στην κινεζική αεροπορία στρατού...το πρώτο ίσως....  Δεν έχω βρει κανένα website ή συλλέκτη που να έχει ολοκληρωμένη παρουσίαση του αυθεντικού μοντέλου. . . Μήπως έχεις βρεί κάτι στο διαδίκτυο ;  Επίσης δεν έχω δει καμία φωτογραφία που να διακρίνεται (έστω και με μικρή βεβαιότητα) σε χέρι πιλότου....Νομίζω αναπαράγουμε εδώ ότι διαφημίζεται ειδικά σε περίπτωση εμφάνισης κάποιου  re-issue.. :-\
Μπορεί να είναι και έτσι. Δεν έκανα ενδελεχή ιστορικό έλεγχο σε αυτά που βρήκα στη Wiki... Γι’ αυτό άλλωστε είπα από την αρχή ότι οποίος έχει να προσθέσει (ή και να αφαιρέσει κάτι) είναι καλοδεχούμενος ;)

Ας μείνουμε λοιπόν στο ρολογάκι καθεαυτό.
Έχουμε λοιπόν ένα χρονογράφο κουρδιστό με Seagull μέσα, στα 38mm που φοριέται πολύ άνετα, κουρδίζεται πολύ εύκολα και που στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του «τρέχει» με 3.5’’/ημέρα. Πολύ καλή επίδοση θεωρώ, δεδομένου του κόστους του και του ύφους του.

Το μεγάλο «στοίχημα» κατ´ εμέ, είναι το αν θα «βγάλει» μια εξαετία χωρίς πρόβλημα. Εάν ναι, θα το θεωρήσω μια vfm αγορά & μετά είτε θα τολμήσω να το δώσω για service, είτε θα πάρω ένα άλλο.
Εκτός αν ακολουθήσουν και οι Κινέζοι το hype των Ελβετών και σε έξι χρόνια κάνει 1.500€ :lol:
Μέχρι τότε, εμείς να είμαστε καλά...





Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος dennis66

  • 46mm case
  • Μηνύματα: 932
    • Προφίλ
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 08, 2021, 09:00:18 πμ »
Τις έχω δει κι εγώ αυτές τις φωτογραφίες, το δεύτερο με λατινικούς χαρακτήρες αμφιβάλλω αν ήταν issued στην κινεζική αεροπορία στρατού...το πρώτο ίσως....  Δεν έχω βρει κανένα website ή συλλέκτη που να έχει ολοκληρωμένη παρουσίαση του αυθεντικού μοντέλου. . . Μήπως έχεις βρεί κάτι στο διαδίκτυο ;  Επίσης δεν έχω δει καμία φωτογραφία που να διακρίνεται (έστω και με μικρή βεβαιότητα) σε χέρι πιλότου....Νομίζω αναπαράγουμε εδώ ότι διαφημίζεται ειδικά σε περίπτωση εμφάνισης κάποιου  re-issue.. :-\
   
Xρήσιμοι πάντα οι προβληματισμοί, έχω βέβαια τις ενστάσεις μου, ξεκινώντας από τη βασική, ότι μιλάμε πάντα για ένα reissue μικρής έως ασήμαντης αξίας, με απήχηση περιορισμένη σε κάποιες φορουμικές κοινότητες, προσωπικά δηλαδή δεν βλέπω καν το κίνητρο για την κατασκευή/επινόηση εκ των υστέρων μιας ιστορίας πάνω στην οποία να βασίζεται το όλο concept.

Eπιπλέον, η άγνοια της κινεζικής γλώσσας περιορίζει τις πηγές μας σε έμμεσες αναφορές, κυρίως σε αμερικανικά fora. Για ευνόητους, πιστεύω, λόγους, οι πιθανότητες να βρεθεί φωτογραφικό υλικό τεκμηρίωσης (ρολόϊ φορεμένο σε χέρι πιλότου), από την Κίνα της δεκαετίας του '60 είναι όσες υπάρχουν σήμερα, να βρεθεί αντίστοιχο από στρατιωτικές βάσεις της Βορείου Κορέας. Είμαι βέβαιος, εντούτοις,  ότι η Β. Κορέα διαθέτει πολεμική αεροπορία, κι ας μην έχω πλούσιο φωτογραφικό υλικό της.

Η ιστορία, στο σκέλος της πώλησης του 175 από την Venus στους Κινέζους είναι ακλόνητη, ομοίως ως προς το σκέλος του ότι οι Κινέζοι διέθεταν πολεμική αεροπορία και χρησιμοποιούσαν, αναγκαία, στρατιωτικούς χρονογράφους (θυμίζω πως ούτε τους ελβετικούς ούτε και τους σοβιετικούς που χρησιμοποιούσαν έως τότε έχει τύχει να δω, αλλά δεν αμφισβητώ ότι όντως τους χρησιμοποιούσαν). Την αυθεντικότητα των σωζομένων δειγμάτων  υποτίθεται ότι την έχουν ελέγξει ειδήμονες,  χωρίς τεκμηριωμένη  αντίκρουση δεν είμαι σε θέση να την αμφισβητήσω και για να πω τη μαύρη αλήθεια, δεν με πολυνοιάζει κιόλας, επαναλαμβάνω, μιλάμε για πάμφθηνα reissues, όχι για κανένα Εγκιτσιάνο.

Για τον σοβιετικό 3133, δεν έχω κατανοήσει ακριβώς την ερώτηση ούτε και τη σύνδεση με το προκείμενο, έχω τη εντύπωση ότι οι πρώτοι, μέσα δεκαετίας '70, είχαν λευκό dial, αλλά και πάλι δεν βλέπω πως κολλάνε με τους κινέζικους.

Αποσυνδεδεμένος VC222

  • 42mm case
  • Μηνύματα: 468
    • Προφίλ
    • ABSEITS
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 15, 2021, 04:20:12 πμ »

Ο προβληματισμός μου έγκειται στο ότι έχουμε πολύ λίγες πληροφορίες για τα στρατωτικά ρολόγια πίσω από τα παραπετάσματα είτε της ΕΣΣΔ είτε της Λαικής Δ. Κίνας.. πολύ  εύκολα αναπαράγουμε κάποια ιντερνετικά άρθρα τα οποία δεν έχουν (κανένα) ιστορικό υπόβαθρο....για αυτό και ρωτησα για το σοβιετικό Sturmanskie 3133...μπορεί κάποιος να μου δείξει μία φωτό από την χρήση του στην σοβιετική αεροπορία...;  απλό request... 8)

Αποσυνδεδεμένος VC222

  • 42mm case
  • Μηνύματα: 468
    • Προφίλ
    • ABSEITS
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 15, 2021, 04:26:07 πμ »
   
Xρήσιμοι πάντα οι προβληματισμοί, έχω βέβαια τις ενστάσεις μου, ξεκινώντας από τη βασική, ότι μιλάμε πάντα για ένα reissue μικρής έως ασήμαντης αξίας, με απήχηση περιορισμένη σε κάποιες φορουμικές κοινότητες, προσωπικά δηλαδή δεν βλέπω καν το κίνητρο για την κατασκευή/επινόηση εκ των υστέρων μιας ιστορίας πάνω στην οποία να βασίζεται το όλο concept.

...


Μπορεί ο κινέζος να είναι μικρής εμβέλειας σε επίπεδο μάρκετινκ αλλά δεν μπορεί κανείς να πει ότι εδώ στη Δύση δεν έχουμε παραδείγματα που το μαρκετινκ ξεπέρασε ακόμα και την ιστορική σημασία (Panerai, Moonwatch, Airman...)

Αποσυνδεδεμένος gkblues

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 5824
    • Προφίλ
    • https://www.instagram.com/gkblues/
Απ: Seagull 1963 Chronograph 38mm ST19
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουάριος 24, 2021, 12:35:23 πμ »
Η αγορά μόνο από poljot24 η και από αλλού;