Μόλις ρώτησα και τον καθηγητή μου. Το limited production προϊόν στοιχίζει περισσότερο στο κατάστημα να το αγοράσει σε σχέση με ένα κλασσικό παραγωγής.
@ K_O_S_T_A_S
Με όλο το σεβασμό, ο καθηγητής δεν σου είπε αυτό. Ο καθηγητής σου είπε ότι το limited production προϊόν στοιχίζει περισσότερο στο εργοστάσιο κατασκευής και συνεπώς και ο αντιπρόσωπος ή μεταπωλητής αγοράζει ακριβότερα. Το limited production προϊόν στοιχίζει περισσότερο στο εργοστάσιο γιατί πολύ απλά το κόστος κατασκευής (που συμπεριλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως σχεδιασμό, έρευνα, ανάπτυξη, κατασκευή, συσκευασία, προώθηση-διαφήμιση κλπ) επιμερίζεται σε μικρότερο, συγκεκριμένο αριθμό προϊόντων (υψηλό μοναδιαίο κόστος παραγωγής, δηλ του κάθε ενός διακριτού τεμαχίου). Όσα περισσότερα τεμάχια κατασκευάζει η γραμμή παραγωγής τόσο το μοναδιαίο κόστος μικραίνει (υπάρχουν κάποιες καμπύλες που εξηγούν αυτά, γεωμετρία μην μπερδευόμαστε με τις άλλες καμπύλες!)
Όταν η γραμμή παραγωγής έχει πολύ μικρό όριο (πχ 300 τμχ) και αυτό γίνεται συνειδητά για κάθε προιόν που παράγει το εργοστάσιο, τότε το κέρδος της εταιρείας είναι μεγάλο και η εταιρεία στηρίζεται σε αυτή ακριβώς τη λογική (αλλιώς θα έμπαινε από μέσα, ούτε να χρηματοδοτήσει την έρευνα και ανάπτυξη του επόμενου προϊόντος δεν θα είχε). Σε αυτή την περίπτωση η εταιρεία δημιουργεί υπεραξία διά της σπανιότητας εύρεσης του προϊόντος. Δεν ξέρω, η πανεράι σε όλα τα μοντέλα της βγάζει ένα συγκεκριμένο, μικρό αριθμό τεμαχίων?? (συγχωρέστε με, τόσο άσχετος ειμαι)
Ένα από τα οφέλη που έχει η limited production παραγωγή για την όποια εταιρεία, είναι ότι δεν προϋποθέτει την εγκαθίδρυση εκτενούς δικτύου πωλήσεων.
Επιπλέον σε ένα εκτενές δίκτυο πωλήσεων, τα limited προϊόντα δεν θα επαρκούσαν για να φθάσουν σε κάθε AD. Πολύ πιθανό δε οι μεταπωλητές να ήταν περισσότεροι από τον αριθμό των διακριτών προϊόντων πχ 5 τεμάχια του pam 000τόσο και 20 μεταπωλητές. Ποιος θα το πρωτοπάρει να το πουλήσει? Αν μία εταιρεία με εκτενέστατο δίκτυο πωλήσεων και μεγάλο αριθμό παραγόμενων προϊόντων αποφασίσει να κάνει μεταστροφή στην τακτική της και πλέον κατασκευάζει μόνο limited προιόντα, η πρώτη επίπτωση θα είναι ότι πολύ σύντομα θα καταστρέψει το δίκτυο AD που είχε εγκαταστήσει (οι επιπτώσεις θα ήταν ακόμη πολλές, καμία δεν προέβαινε σε τέτοια ενέργεια για θα ισοδυναμούσε με χαρακίρι)
Αν η πανεράι βγάζει μόνο limited προϊόντα και στέλνει εδώ στην ελλάδα από 4-5 τεμάχια του κάθε μοντέλου της (κι αν στέλνει και τόσα, δεν ξέρω επιβεβαιώστε το ή απορρίψτε το) τότε είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν θα μπορούσε να έχει 20 AD, γιατί ακόμη κι αν ήθελε η πανεράι να έχει πολλούς μεταπωλητές, δεν θα ήθελε ο μεταπωλητής: γιατί ο μεταπωλητής να επενδύσει χρόνο και χρήμα σε μία εταιρεία όταν στην καλύτερη περίπτωση το εργοστάσιο (κι ο εδώ αντιπρόσωπος) θα του στέλνανε ένα δύο τεμάχια το χρόνο για να πουλήσει? Περισσότερο ζημιά θα έκανε στο κατάστημα να αναγράφει ότι είναι AD της όποιας εταιρείας αλλά ποτέ δεν θα έχει να δώσει εμπόρευμα στους πελάτες του. Μάλλον θα τους έχανε γιατί οι τελευταίοι θα νευριαζόταν…
Επομένως, ο αριθμός των AD δεν αρκεί από μόνος του, η βασικότερη αιτία είναι ακριβώς η τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρίας, η μικρή γραμμή παραγωγής, το marketing.
@ andrey_
Συμφωνώ και επαυξάνω. Θα προσθέσω απλά, η συνειδητά μικρή γραμμή παραγωγής. Δεν αυξάνουν την παραγωγή για να υπάρξει σημείο ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, αλλά επιδιώκουν να υπάρξει ισορροπία σε υψηλότερη τιμή, αφού την γραμμή παραγωγής εξακολουθούν να κρατούν χαμηλά-περιορισμένη.
Τα ανωτέρω που γράφω ισχύουν γενικά, θέλω να πιστεύω και για τα ρολόγια, γιατί ένα προϊόν είναι και αυτά (αν και στα ρολόγια είμαι πανάσχετος, τώρα προσπαθώ να μάθω κάποια πράγματα). Όπου ανωτέρω λέω πανεράι μπορείτε να το αντικαταστήσετε με το όποια εταιρεία και το αντίστροφο.
Strifteros
ΥΓ @ K_O_S_T_A_S
Είναι άχρηστοι οι πολλοί AD για Panerai Γιάννη. Τα ρολόγια ουσιαστικά "μοιράζονται" στους εμπορους από τον εισαγωγέα . Φαντάσου να είχαμε 30 Panerai Dealers τι θα γινόταν...! Ένα Panerai ρολόι τον χρόνο θα είχε ο ένας ΜΟΝΟ.
Έχουμε ίδιες απόψεις….
@ argo98
Όλα τα panerai είναι <<limited>> από την άποψη ότι παράγεται συγκεκριμένος αριθμός από κάθε μοντέλο το χρόνο.Για παράδειγμα το 359 βγαίνει σε 3000 κομμάτια ετησίως(νομίζω...)αν εξαντληθούν μετά του χρόνου πάλι.....και με δεδομένο ότι η εταιρεία αποφασίζει ποια μοντέλα θα παραλάβει ο εκάστοτε AD(πάλι απ' όσο ξέρω)κάνει τα μοντέλα της σχετικά δυσεύρετα...Δεν είναι από της εταιρείες που μπορείς να πάρεις όποιο μοντέλο θέλεις ανά πάσα στιγμή.
Ευχαριστώ, άθελά σου, μου έλυσες κάποιες απορίες...