Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/mywatch/public_html/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/mywatch/public_html/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/mywatch/public_html/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Εμφάνιση μηνυμάτων - ΜΑΔΙΑΣ

Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - ΜΑΔΙΑΣ

Σελίδες: [1] 2 3 4 5 ... 17
1
Μηχανισμοί / Απ: ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ
« στις: Ιανουάριος 14, 2010, 10:13:04 μμ »
Θα ελεγα κι εγω τη λεξη "ΟΛΑ"  , φιλε george

αλλα κραταω και μια πισινη για να μην παρω κανενα στο λαιμο μου.

Οταν καποτε αγορασα ενα πολυ ακριβο σκελετον με συγχρονη μηχανη, αρχισα να το κουρδιζω μεσα στο καταστημα. Ευτυχως ειχα την εμπνευση να ρωτησω τον πωλητη αν ειχε συστημα προστασιας υπερκουρδισματος , και σε πληροφορω οτι ....σταματησα εγκαιρως (αλλιως θα εκλαιγα γοερα μεσα στο καταστημα)

Γι αυτο κινηθειτε προσεκτικα στο πρωτο σας κουρδισμα ,για να εχετε το κεφαλι σας ησυχο.
Πιστευω παντως κι εγω ,οτι ειναι σχετικα απιθανο ενα συγχρονο κουρδιστο να μην διαθετει τετοιο συστημα !


nin  εισαι απιαστος !!  ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

2
Μηχανισμοί / Απ: ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ
« στις: Ιανουάριος 14, 2010, 09:58:39 μμ »
Παιδια νομιζω οτι στο 90% των σημερινων κουρδιστων το ελατηριο δεν μπορει να σπασει!
(εκτος κι αν εισαστε πολυ μπρουταλ)

Απ οτι εχω δει σε φωτογραφιες το ελατηριο στο τελος της διαδρομης του ειναι διχαλωτο -σαν τη γλωσσα του φιδιου!  Οταν ειναι ξεκουρδιστο , το ενα σκελος απο το διχαλο "γαντζωνεται" σε μια εγκοπη στο εσωτερικο του βαρελιου, και ετσι το ελατηριο κοντραρεται και μπορει να τυλιχτει γυρω απο τον κεντρικο αξονα. Οταν πλησιαζει στο να τυλιχτει εντελως , το "διχαλωτο" σκελος μαζευεται στο εσωτερικο του βαρελιου και "απεμπλεκεται" απο τα τοιχωματα του βαρελιου.

Ετσι το ελατηριο δεν "κοντραρεται" ,και περιστρεφεται τρελλα γυρω απο τον κεντρικο αξονα.
Μ αυτο τον τροπο , οσο και να το κουρδιζετε απλως χανετε το χρονο σας (στου κουφου την πορτα...)

Προσοχη ομως. Αυτο το συστημα δεν το εχουν ΟΛΑ τα κουρδιστα. Καποια παλια μοντελα , καποια
ultra thin ,η καποια skeleton μπορει ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ προστασια απο υπερκουρδισμα.

Ρωτηστε πρωτα τον πωλητη , η κουρδιστε προσεκτικα. Αν δειτε οτι η αντισταση αυξανει αποτομα  απο ενα σημειο και μετα, ...σταματειστε για το καλο σας!! και για το καλο του ελατηριου σας.

(Αν εχει κανεις φωτο απο ελατηριο , θα ηταν χρησιμο να ποσταρει για να  δουμε το "διχαλο" )

3
Μηχανισμοί / Απ: In house,ειναι μονοδρομος?
« στις: Ιανουάριος 14, 2010, 09:41:42 μμ »
Eδω πληρωνεις 13 χιλιαρικα για hublot big bang ,

κι εσυ μου λες για breitling !

Kαποιοι εχουν ξεφυγει!

4
Μηχανισμοί / Απ: ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ
« στις: Ιανουάριος 13, 2010, 04:33:37 μμ »
Γεια σας φιλοι και καλη χρονια

Περνουσα απ εξω , κατι ακουσα για κουρδισμα και ειπα να μπω....

Πειραζει να πω την αποψη μου ; γιατι διαβασα οτι ο φιλος φοβαται να κουρδισει πολυ το ρολοι του μη
πως σπασει το ελατηριο !

Ποιος καταφερε τελευταια φορα να "σπασει ελατηριο " σε συγχρονο κουρδιστο ρολοι;;;

Ο Κουταλιανος;;;;

5
Τεχνικά θέματα / Απ: TW STEEL χαλαρόε δείκτης.
« στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:01:58 μμ »
Φιλε αντρεα

κινουνται και οι δυο δεικτες  (ωρες- λεπτα) ταυτοχρονα ;;;και αν ναι ,ποιος εχει μεγαλυτερο τζογο;;

Αν κινουνται και οι δυο περιπου το ιδιο, ισως το προβλημα εχει να κανει με τη "στερεωση" τους πανω στους αξονες τους.

Διαφορετικα εχουμε τζογο στην οδοντωση .

Στην πρωτη περιπτωση το προβλημα ισως οφειλεται στη συναρμολογηση.
Στην δευτερη ειναι κατασκευαστικο (ανοχες στην οδοντωση των γραναζιων)

Σε καθε περιπτωση δεν ειναι αποδεκτο!

6
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 10, 2009, 03:03:46 μμ »
Ευχαριστω νικο

αν και η διαφωνια ειναι καλοδεχουμενη αρκει να ειναι τεκμηριωμενη.
Ειπα οτι δεν εχω διαβασει κατι σχετικο απο καποια εξειδικευμενη πηγη, και σας κατεθεσα την προσωπικη μου γνωμη.
Αν καποιος γνωριζει κατι παραπανω , θα ειναι καλο να μαθουμε ολοι...

7
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 07, 2009, 04:14:45 μμ »
Θα ερθω λοιπον φιλοι μου στο βασικο ερωτημα του tread.

Ποιο το ιδανικο ευρος ταλαντωσης;;;
Η εξισωση που μας εδωσε ο george στην αρχη ,δεν βοηθαει και πολυ τα πραγματα. Οχι γιατι ειναι λανθασμενη, αλλα διοτι υπολογιζει το ευρος μεσω των τιμων καποιων παραμετρων της μηχανης.
Το ζητουμενο ομως δεν ειναι αυτο. Το ζητουμενο ειναι  πως πρεπει μα ρυθμισει ο μηχανικος αυτες τις παραμετρους ,ωστε το "αποτελεσμα" της εξισωσης να ειναι το "ιδανικο ευρος ταλαντωσης "  το οποιο ο ιδιος εχει προεπιλεξει και στο οποιο εχει καταληξει.

Η απαντηση στο ερωτημα αυτο φιλοι μου ειναι οτι δεν γνωριζω σιγουρα ,ουτε εχω διαβασει κατι σχετικο. Θα μου πειτε, μα καλα ρε Μαδια, μας αραδιασες ολο αυτο το παραμυθι για να μας πεις στο τελος οτι δεν ξερεις.;;
Ακουστε φιλοι μου. Θα σας πω την αποψη μου, αυτο που πιστευω εγω ,χωρις να το εχω ομως επιβεβαιωσει απο καποια εξιδικευμενη πηγη.
Ειναι η επιλογη που θα εκανα  ως μηχανικος, αν μου ζητουσαν να επιλεξω "ευρος " ,και αν καποιος γνωριζει κατι παραπανω θα ηθελα πολυ να τον ακουσω.

Οπως ειπα λοιπον ,το ελατηριο εχει μια "ωφελιμη περιοχη " λειτουργιας ,η οποια εξαρταται απο το υλικο και τα κατασκευαστικα χαρακτηριστικα του. Μεσα σαυτη την περιοχη οι παραμορφωσεις ειναι μικρες και το ελατηριο παρουσιαζει ικανοποιητικη "γραμμικη" συμπεριφορα.
Αυτη η περιοχη, αποτελει λοιπον τα ορια μεσα στα οποια πρεπει να κινηθει το ευρος ταλαντωσης μου.
Θα επελεγα λοιπον το " sweet spot " αυτης της περιοχης ,δηλαδη ενα ευρος που ο μεσος ορος ολων των διακυμανσεων του, να βρισκεται περιπου στο μεσον αυτης της περιοχης.

Πχ. Εστω οτι το ελατηριο που εχω στη διαθεση μου εχει ωφελιμο ευρος απο 250 εως 350 μοιρες.
Και εστω οτι οταν  το ρολοι ειναι πληρως κουρδισμενο κερδιζει 10 μοιρες, ενω ξεκουρδιστο χανει παλι 10 μοιρες ευρους.
Θα επελεγα να ρυθμισω ετσι τις παραμετρους της μηχανης μου ωστε με μια μεση φορτιση κουρδισματος το ευρος να ειναι περιπου 300 μοιρες.
Αν κερδιζα 10 μοιρες με το κουρδισμα , αλλα εχανα 30 με το ξεκουρδισμα, θα επελεγα  ευρος 310 μοιρες ετσι ωστε κατα την διαρκεια της λειτουγιας το μεσο ευρος να ειναι οσο πιο κοντα γινεται στο μεσον της ωφελιμης περιοχης δηλαδη το 300.
Αν το ρολοι ηταν χρονογραφος που με την λειτουργια του " εριχνε" το ευρος αλλες 20 μοιρες ,συνολο 50 με το ξεκουρδισμα , θα επελεγα ενα μεσο ευρος γυρω στις 320 μοιρες ( 320 +10 =330 , 320-50=370  μεσος ορος 300)

Σε καθε περιπτωση θα προσπαθουσα λοιπον να επιλεξω τετοια τιμη ωστε ο μεσος ορος ολων των τιμων του ευρους να ειναι το μεσον της ωφελιμης περιοχης μου. Ετσι θα ειχα τις περισσοτερες πιθανοτητες να μην ξεφυγω ποτε απο την γραμμικη περιοχη λειτουργιας, διασφαλιζοντας το ζητουμενο που ειναι η ακριβεια!
 
Αυτο θα ηταν για μενα το ιδανικο ευρος ταλαντωσης !!!

8
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 06, 2009, 10:14:17 πμ »
Σωστες νομιζω οι παρατηρησεις σου george.

Tο ελατηριο σιλικονης εχει αλλα προβληματα ,οπως η μικροτερη αντοχη του σε μεγαλες καταπονησεις
και η διαρκεια ζωης του. Σιγουρα ομως ειναι αντιμαγνητικο, ελαφρυτερο και χωρις συγκολλησεις.

Θα δουμε ποιο θα ειναι το μελλον του στα ρολογια, οπου σιγουρα ενα ρολο παιζει και η παραδοση!
Αν αποδειχθει αξιοπιστο σε βαθος χρονου ,ισως αποτελεσει το επομενο βημα....

9
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 05, 2009, 08:47:07 πμ »
Με ποιους τροπους αραγε ,οι κατασκευαστες των ελατηριων σημερα προσπαθουν να επιτυχουν
τον πολυποθητο ισοχρονισμο.;;
Ειδαμε οτι το μυστικο για ισοχρονα ελατηρια ειναι η γραμμικη συμπεριφορα τους. Και ο κυριοτερος λογος για μη γραμμικη συμπεριφορα ειναι το υλικο κατασκευης και οι γεωμετρικες παραμορφωσεις ,που παιρνουν διαφορετικες τιμες αναλογα με το ευρος.

Στις φωτο που ποσταρισα, φαινεται ενα απο τα πλεονεκτηματα των σιλικονουχων ελατηριων (αν και δεν ειμαι φαν) που χρησιμοποιει η πατεκ ακριβως για να περιορισει αυτες τις παραμορφωσεις και να πετυχει τελικα καλυτερο ισοχρονισμο.

Ενας αλλος τροπος ,ειναι να βελτιωσουμε τα κατασκευαστικα χααρακτηριστιακα των ιδιων των ελατηριων. Για το λογο αυτο πριν απο πολλα χρονια ο Breguet, λυγισε προς τα μεσα την ακρη του ελατηριου δημιουργωντας το περιφημο Breguet overcoil. Απο τοτε πολλοι κατασκευαστες μεχρι και σημερα ακολουθουν αυτη τη μεθοδο, ενω εχουν τυποποιηθει και διαφορες "καμπυλες" overcoils .
Τι επιτυγχανουν μ αυτο τον τροπο; : Το ελατηριο ταλαντωνεται πιο ελευθερα,   διατηρωντας καλυτερα το αρχικο σχημα του και με πολυ λιγοτερες παραμορφωσεις ως προς την οβαλλοτητα του και τις αποστασεις σπειρων. Μια σημαντικη βοηθεια ,με χειροπιαστα αποτελεσματα μετρησεων και οχι μονο θεωρητικα - οπως λενε τουλαχιστον αυτοι που εχουν ασχοληθει συστηματικα!

Δυστυχως ομως ,σημερα ολοενα και λιγοτερες εταιρειες χρησιμοποιουν ελατηρια με overcoils .
Ο επισημος λογος ειναι το μεγαλυτερο παχος τους και η "δυσκολια" να επιτευχθουν ομοιομορφα αποτελεσματα σε μια "σειρα παραγωγης".
Εκεινο που δεν λενε ομως, ειναι οτι υπαρχει και αλλος λογος : Ειναι το πολυ μεγαλυτερο κοστος κατασκευης που οφειλεται στο γεγονος οτι η δουλεια ειναι χειροποιητη, και απαιτειται μεγαλος χρονος ,μεγαλη ακριβεια και μεγαλη εξιδικευση για ακριβη αποτελεσματα.
Τα συμπερασματα δικα σας....


Μετα απο ολη αυτη την αναλυση φιλοι μου συνοψιζουμε:
Ειδαμε τι ειναι ευρος και αναλυσαμε τους παραγοντες που το επηρεαζουν.
Ειδαμε τι ειναι περιοδος  και γιατι ειναι ο καθοριστικος παραγοντας για την ακριβεια.
Ειδαμε τι σχεση εχει το ευρος με την περιοδο και γιατι (ενω δεν θα επρεπε) την επηρεαζει.

Τωρα ,νομιζω, ειμαστε ετοιμοι να απαντησουμε στο βασικο ερωτημα που εθεσε ο george στην αρχη του thread.:

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ;;;;;;;..................


10
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 04:29:13 μμ »
Ειδαμε λοιπον φιλοι μου, οτι η ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ παραμορφωση του ελατηριου, ακριβως επειδη ειναι
διαφορετικη για καθε ευρος ταλαντωσης, μεταβαλλει τα χαρακτηριστικα του ελατηριου μας (οβαλοτητα ,αποστασεις σπειρων κλπ)  και αρα μεταβαλλει ανεξελεγκτα τη ροπη αδρανειας και τη σταθερα κ.
Ετσι για καθε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ θα εχουμε και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ!

Συνοψιζουμε λοιπον: Η ΘΕΩΡΙΑ ,μας λεει οτι η περιοδος της ταλαντωσης  παραμενει σταθερη, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ απο το ευρος!
Η πρακτικη συμπεριφορα των ελατηριων, μας λεει οτι κατι τετοιο ειναι αδυνατο και σε καθε ευρος ταλαντωσης αντιστοιχει διαφορετικη συχνοτητα!

Τι συμβαινει στην πραγματικη ζωη;;;;
Ακουστε : καθε σπειροειδες ελατηριο εχει μια περιοχη ταλαντωσης , μεσα στην οποια η παραμορφωση του ειναι ΕΛΑΧΙΣΤΗ. Ειναι η ΩΦΕΛΙΜΗ ΠΕΡΙΟΧΗ λειτουργιας του ελατηριου ,μεσα στην οποια η οποιαδηποτε μεταβολη του ευρους δεν επηρεαζει ουσιαστικα τα γεωμετρικα χαρακτηριστικα του και ετσι  η ΠΕΡΙΟΔΟΣ-ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ταλαντωσης παραμενει ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΤΑΘΕΡΗ, οσο το ευρος κινειται μεσα σ αυτη την ωφελιμη περιοχη.
Λεμε τοτε οτι η συμπεριφορα του ελατηριου ειναι "γραμικη" ,δηλαδη η ροπη που απαιτειται για να το συστρεψουμε ,ειναι αναλογη του ευρουςταλαντωσης. Πχ αν χρειαζομασταν ροπη 10 Ν.μ για ευρος 50 μοιρων, τοτε για ευρος 100 μοιρων θα χρειαζομασταν 20 Ν.μ και για ευρος  5 μοιρων , ροπη 1Ν.μ

Καταλαβενετε βεβαια οτι οταν ξεφυγουμε απο την " ωφελιμη" περιοχη λειτουργιας ,ολα αυτα δεν ισχυουν. Οι παραμορφωσεις μεγαλωνουν και γινονται ανεξελεγκτες αλλα και η "γραμμικοτητα" της συμπεριφορας του ελατηριου επισης παει περιπατο! (ειδικα για μικρα πλατη ταλαντωσης)
Τα αποτελεσματα δεν ειναι καθολου ευχαριστα.
Η περιοδος μας (και αρα η ακριβεια του ρολογιου μας) ειναι αδυνατον να μεινει σταθερη!

Καταλαβαινετε λοιπον ποιος ειναι ο στοχος των κατασκευαστων  hairspring. Πρεπει η γραμμικη συμπεριφορα των ελατηριων να ειναι οσο πιο τελεια γινεται, και ταυτοχρονα η περιοχη μεσα στην οποια παρατηρειται αυτη η γραμμικη συμπεριφορα -η ωφελιμη περιοχη δηλαδη- να ειναι ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ μεγαλυτερη (σε μοιρες εννοειται).

Η ικανοτητα των hairsprings να κρατουν ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ απο το ευρος ταλαντωσης, ονομαζεται  ΙΣΟΧΡΟΝΙΣΜΟΣ του hairspring,
και ειναι ενα  ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑΣ.............................

11
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 08:54:00 μμ »
Παραμορφωση κατα τη συστολη σε συμβατικο ελατηριο και στο νεο σιλικονουχο της πατεκ

Παρατηρηστε τις πολυ πιο ομοιομορφες αποστασεις σπειρων ,που εχουν ως αποτελεσμα πολυ σταθεροτερο κ, (αρα και περιοδο) για διαφορετικα πλατη ταλαντωσης!





12
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 05:17:19 μμ »
Πραγματι φιλε nyo

στην περιπτωση του σπειροειδους ελατηριου εχουμε εξαναγκασμενη ταλαντωση, δηλαδη υπαρχει μια
εξωτερικη δυναμη (στην περιπτωση μας η κλωτσια του  esc. wheel) που εξισσοροπει τις απωλειες λογω τριβων και κρατα το ευρος ταλαντωσης σταθερο.
Δεν θελω ομως να μπλεξω τους φιλους με πολυπλοκες φυσικες ερμηνειες , -κατι που νομιζω οτι το εχω αποφυγει εξ αρχης- και να κανω το θεμα ενδιαφερον μονο για λιγους .
Αλλωστε το φορουμ ειναι για ρολογαδες, οχι για φυσικους.! (ασε που θα τ ακουσω απο τον george!)

Γι αυτο επιτρεψε μου να εξηγησω το "αλλα..." ,με ενα πιο κατανοητο και χειροπιαστο τροπο...

Δωσαμε λοιπον φιλοι μου τον τυπο της περιοδου ταλαντωσης. Οπως ειναι ευκολα κατανοητο, η περιοδος θα ειναι σταθερη οταν ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ της εξισωσης αυτης, ειναι επισης ΣΤΑΘΕΡΟΙ.
Και συγκεκριμενα , η ροπη αδρανειας και η σταθερα του ελατηριου.
ΓΙΑΤΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;;;;  θα μου πειτε.   Ακουστε φιλοι μου.

Αν ζουσαμε σ εναν κοσμο ιδανικο, ναστε σιγουροι οτι θα ηταν! Ομως δυστυχως ....δεν ζουμε.

Το ελατηριο ειναι ενα μηχανικο κατασκευασμα που υποκειται σε ορισμενους περιορισμους , φυσικους
και...κατασκευαστικους. Κατ αρχην , δεν ειναι κυκλικο και η μαζα του ειναι κατανεμημενη γυρω απο το κεντρο με τετοιο τροπο, που δημιουργει μια "εκκεντροτητα" η " οβαλοτητα" οπως θελετε πεστε το.
Αυτο εχει σαν συνεπεια ,οπως ειδαμε και στο " ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ολοι ", η επιδραση της βαρυτητας να ειναι πανω του διαφορετικη, ανολογα με τον προσανατολισμο του.
Ας ξεπερασουμε ομως τη βαρυτητα -που ουτως η αλλως την θεωρησαμε αμελητεα.

Οταν το ελατηριο ταλαντωνεται , ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ,και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ  ΑΛΛΑΖΟΥΝ λιγο αλλα ουσιαστικα τα ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του!
Συγκεκριμενα  η "οβαλοτητα" ειναι διαφορετικη αναλογα με το ευρος ταλαντωσης, με αποτελασμα
η κατανομη της μαζας γυρω απο το κεντρο ,να μεταβαλλεται κι αυτη. Συνεπως η ροπη αδρανειας
ΠΑΙΡΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ,για διαφορετικα πλατη ταλαντωσης!!!

Επισης , σε ενα ιδανικο ελατηριο ,ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΠΕΙΡΩΝ πρεπει -καθως παλλεται - να ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΙΔΙΕΣ σε ΟΛΑ τα σημεια του ελατηριου!!
Κατι τετοιο δεν συμβαινει σχεδον ποτε στην πραξη. Αν δειτε φωτογραφιες ελατηριων κατα τη συστολη και διαστολη θα παρατηρησετε ανομοιομορφιες, αλλοτε μεγαλυτερες και αλλοτε μικροτερες.
Αυτο επιδρα αφ ενος μεν στην ροπη αδρανειας, αφ ετερου δε στην ΣΤΑΘΕΡΑ Κ, που εξαρταται απο το υλικο και τη γεωμετρια του ελατηριου!!!
Ουτε αυτος ο παραγοντας λοιπον παραμενει σταθερος!!!  Και οι δυο παραγοντες της εξισωσης μας μεταβαλλονται ανεξελεγκτα!!!!

Τι καταστροφη !!!!! Αυτο ηταν λοιπον ; Η σταθερη περιοδος που πανω της τοσα ονειρα στηριξαμε, ειναι καταδικασμενη να παραμεινει ονειρο θερινης νυκτος;;;

Με ολους τους παραγοντες της εξισωσης της "περιοδου ταλαντωσης" μεταβλητους , θα ηταν σχεδον αδυνατον να κατασκευασουμε ενα ρολοι με στοιχειωδη ,εστω, ακριβεια........

ΚΛΑΨ...
...

Ησυχαστε φιλοι μου........Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα!

13
Τεχνικά θέματα / Απ: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Δεκέμβριος 01, 2009, 05:11:21 μμ »
T = 2π * τ. ριζα (Ι/κ)

Δηλαδη η περιοδος  της ταλαντωσης του σπειροειδους ελατηριου  ισουται με 2π επι την τετραγωνικη
ριζα  της ροπης αδρανειας του ταλαντωτη (Ι) δια την σταθερα  (κ) του ελατηριου.

Τι σημαινουν ολα αυτα; Πολυ απλο. Για να βρουμε σε ποσα δευτ. θα ολοκληρωσει μια ταλαντωση ο
ταλαντωτης μας ( balance+ hairspring) πρεπει να γνωριζουμε την ροπη αδρανειας του ( σε Kg.μ 2) και την σταθερα του ελατηριου .(N.m/rad)
Οσο μεγαλυτερη ειναι η ροπη αδρανειας (που οπως αναλυσαμε εξαρταται απο το βαρος και την διαμετρο ,η καλυτερα την κατανομη της μαζας του balance-hairspring γυρω απο τον αξονα περιστροφης) ,τοσο μεγαλυτερη ειναι η περιοδος και επομενως τοσο πιο αργα ταλαντωνεται το συστημα!
Οσο μεγαλυτερη ειναι η σταθερα του ελατηριου (κ) ,που εκφραζει τη σκληροτητα του , τοσο μικροτερη ειναι η περιοδος Τ. Δηλαδη σκληροτερο ελατηριο (μεγαλο κ ) , μικροτερη περοδος ταλαντωσης  (T)- το συστημα ταλαντωνεται γρηγοροτερα! Kαι επομενως και με μεγαλυτερη συχνοτητα.

Πολυ ωραια !  Τι αλλο παρατηρουμε;;;
Κατι ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ! Το ευρος ταλαντωσης λαμπει δια της απουσιας του!!!

Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ-ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΑΛΑΝΤΩΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΟΣ.!!!!
 
Με αλλα λογια , για εναν συγκεκρικενο ταλαντωτη με συγκεκριμενη ροπη αδρανειας και φυσικα συγκεκριμενο κ (σκληροτητα ελατηριου), η περιοδος ταλαντωσης θα παραμεινει ιδια, ειτε απομακρυνθει  1 μοιρα, ειτε 300 απο τη θεση ισσορροπιας του !!!!!
Το μαθαμε αλλωστε και στο γυμνασιο για ενα απλο εκκρεμες. Η περιοδος του, εξαρταται απο το μηκος του νηματος και τη μαζα που θα αναρτησουμε. Δεν εξαρταται καθολου απο το ευρος ,δηλαδη
ποσο ψηλα θα σηκωσουμε και θα αφησουμε το εκκρεμες!!!!!!
Κατι αναλογο δηλαδη συμβαινει και με το σπειροειδες ελατηριο!

Ω, ποια ευτυχια , δια τους απανταχου μηχανικους του πλανητου μας!
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;;;;;;;

ΣΤΑ ΠΑ...πουτσια μας πλεον απο δω και στο εξης το καταραμενο ευρος. Ποιος να του δωσει σημασια και γιατι;;;; Η ακριβεια της χρονομετρησης μας (δηλ η περιοδος) ,ειναι εγγυημενη ,οσο το βαρος του ταλαντωτη ειναι συγκεκριμενο και η σκληροτητα του ελατηριου μας σταθερη.

Η ελευθερια που εχουμε απο δω και στο εξης στη σχεδιαση των μηχανων μας ,ειναι χωρις συνορα.

Μπορουμε να αγνοουμε το ξεκουρδισμα του ελατηριου μας που συνεπαγεται μικροτερο ευρος!
...η ακομα και το πληρες κουρδισμα που συνεπαγεται μεγαλυτερο!
Μπορουμε να αγνοουμε την επιδραση πεδιων ( βαρυτητας -μαγνητικων) που το αυξομειωνουν!
Μπορουμε να αγνοουμε το βαρος των κινουμενων μερων της μηχανης που οδηγουν σε πιο αδυναμη κλωτσια ..... η την περιστασιακη ενεργοποιηση διαφορων λειτουργιων ( πχ χρονογραφου) που αυξομειωνουν την ροπη αδρανειας της μηχανης και επομενως την δυναμη της κλωτσιας και αρα το ευρος του ταλαντωτη μας!!!
Μπορουμε ακομα να χρησιμοποιησουμε λεπτοτατο ελατηριο κουρδισματος και να πετυχουμε καταπληκτικη διαρκεια κουρδισματος, εστω κι αν η κλωτσια μας γινει τοσο αδυναμη που το ελατηριο
ισα να κινειται απο τη θεση του!
Μπορουμε , μπορουμε, και τι δεν μπορουμε............
και η περιοδος μας παντα εκει !...σταθερη!.....και αμεταβλητη!...

Η ζωη ειναι τοσο ωραια ,χωρις τους περιορισμους που μας βαζει το ευρος ταλαντωσης !!!!....
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ;;;;;.................................................................................


Χμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ...........................................

Ετσι ειναι........ΑΛΛΑαααααααααααααααααα.................................................

Υπαρχει ενα...ΑΛΛΑ!...

14
Φιλε γιαννη

πραγματικα το ενδιαφερον σας ειναι το κινητρο μου να συνεχισω να γραφω.
Βλεπεις οτι επικεντρωνομαι σε τεχνικα θεματα , αφου εκει πιστευω οτι μπορω να δωσω καποιες γνωσεις παραπανω, μια και στους αλλους τομεις που αφορουν το ρολοι ,( ιστορια , μοντελα , μηχανες κλπ)
υπαρχουν πολλοι στο φορουμ που γνωριζουν πολυ περισσοτερα απο εμενα!

Επι του θεματος τωρα . Εχουμε φτασει σε ενα πολυ κρισιμο σημειο :
Πρωτα ειδαμε τι ειναι ευρος και ποιοι παραγοντες το επηρεαζουν
Εν συνεχεια βαλαμε μια ανω τελεια στο ευρος. Ειδαμε τι ειναι περιοδος και συχνοτητα μιοας ταλαντωσης και αναλυσαμε ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ στο θεμα  "ακριβεια του ρολογιου μας".

Τωρα ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΣΗΜΕΙΟ.  Παμε να δουμε μεσω ενος απλου τυπου που μας δινει την περιοδο μιας ταλαντωσης , ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ (επηρεζοντας ταυτοχρονα και την ακριβεια χρονομετρησης)  ΚΑΙ ΑΝ ΜΕΣΑ Σ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ταλαντωσης.

ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ,  εχει ενδιαφερον !!!

15
Eυχαριστω για τα καλα σας λογια και χαιρομαι που βρισκετε το θεμα ενδιαφερον.

Νομιζω οτι ειναι απο τα πιο σημαντικα κεφαλαια της ωρολογοποιιας ,γιατι αναφερεται στην ακριβεια
του ρολογιου μας...
(φιλε ΒΒ  το ΧΑΒΑΙ 5-0 ηταν απο τις αγαπημενες μου σειρες ,οταν ημουν μικρος....που το θυμηθηκες!)

Τωρα πανω στην παρατηρηση του νιν. ΦΥΣΙΚΑ φιλε χαρη η βαρυτητα παιζει το ρολο της, γιατι ειναι
μια δυναμη που προβαλει αντισταση στην ταλαντωση,  και μαλιστα διαφορετικη αναλογα με τη θεση
του balance-hairspring μεσα στο πεδιο βαρυτητας.
Το ανεφερα αν θυμασαι στην αρχη του tread , στους παραγοντες που επηρεαζουν το ευρος και φυσικα και
την περιοδο-συχνοτητα της ταλαντωσης.
Η εξομοιωση του για ολες τις κλισεις και γωνιακες θεσεις του ρολογιου απετελεσε την αφορμη για τη γεννηση του tourbillon και αναλυθηκε διεξιδικα στο thread ΓΥΡΩ -ΓΥΡΩ ΟΛΟΙ.

Στον τυπο που θα δωσω δεν υπολογιζεται η βαρυτητα για δυο λογους. Πρωτον θεωρουμε την ταλαντωση ανεπηρεαστη απο οποιαδηποτε πεδια (βαρυτικα , μαγνητικα κλπ) και δευτερον
η επιδραση της βαρυτητας -αν και υπαρκτη - ειναι εχει σχετικα πολυ μικρη επιδραση στην περιοδο
ταλαντωσης λογω του πολυ μικρου βαρους του balance -hairspring.
Eνας ακομα λογος που προτιμαμε ελαφρα balance και αυξανουμε την ροπη αδρανειας μεγαλωνοντας τη διαμετρο και οχι το βαρος!

16
H  περιοδος μιας ταλαντωσης ειναι ο ΧΡΟΝΟΣ που κανει ενα ταλαντουμενο σωμα να μεταβει απο το
ενα ακρο της ταλαντωσης στο αλλο ,αφου περασει απο τη θεση ηρεμιας του. Ετσι  οταν ενα εκκρεμες
-ο πιο κοινος ταλαντωτης - λεμε οτι εχει περιοδο πχ. 2 δευτ. ,αυτο σημαινει οτι χρειαζεται 2 δευτ. οταν το ελευθερωσουμε απο ενα σημειο ,για να να φτασει στο αλλο ακρο της διαγραφομενης τροχιας του.
Ομοιως στο ρολοι μας (εστω με ενα ευρος 300 μοιρες) οταν λεμε οτι το balance εχει περιοδο 2δευτ. , αυτο σημαινει οτι διαγραφει ενα τοξο
600 μοιρων σε 2 δευτερολεπτα. Για την ακριβεια θα χρειαστει 1δευτ για να φτασει στο σημειο ισσοροπιας  διαγραφοντας 300 μοιρες (μια ημιταλαντωση) και αλλο ενα δευτ. για να ολοκληρωσει αλλες 300 μοιρες ,δηλαδη μια πληρη ταλαντωση !
Η περιοδος καθοριζει ταυτοχρονα και την συχνοτητα του ρολογιου μας που ειναι ο αριθμος των ταλαντωσεων του balance αν δευτερολεπτο.  Περιοδς και συχνοτητα ειναι δηλαδη οι δυο οψεις του ιδιου νομισματος.
Ετσι αν ενα ρολοi εχει περιοδο 2 δευτ. ,θα εχει συχνοτητα 1 : 2 = 0.5  δηλ θα εκτελει μιση ταλαντωση καθε δευτερολεπτο. Αν εχει περιοδο 1/10 δευτ=0,1 δευτ. ,θα εχει συχνοτητα 1: 0,1= 10
δηλ θα εκτελει 10 ταλαντωσεις καθε δευτερολεπτο κοκ.

Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ (αρα και η συχνοτητα που της αντιστοιχει) ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ  !!!

Γιατι αυτο;  Καθε φορα που το μπαλανς κανει μια ταλαντωση ,  οι παλετες του esc. wheel απελευθερωνουν
 ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ τον τροχο διαφυγης. Μια φορα οταν το balance κινειται προς  τη μια κατευθυνση ( μια ημιταλαντωση) και αλλη μια φορα ,οταν κινειται προς την αλλη κατευθυνση. Και αυτο επαναλαμβανεται διαρκως , οσο συνεχιζεται και η ταλαντωση του .
Φυσικα σε καθε απελευθερωση του τροχου διαφυγης , ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΧΩΡΑ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΔΟΝΤΙ μεχρι να λοκαρει στην επομενη παλετα!
Δηλαδη κατα της διαρκεια ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ταλαντωσης, εχουμε περιστροφη του τροχου δια φυγης(esc. wheel) ΚΑΤΑ ΔΥΟ ΔΟΝΤΙΑ.
ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΡΥΘΜΟΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ, ποσο γρηγορα δηλαδη θα κινηθουν ολοι οι δεικτες που βεβαια παιρνουν κινηση απο τον τροχο διαφυγης .
Ας δουμε ενα παραδειγμα . Εστω ενα ρολοι με συχνοτητα 4 ΗΖ. Αυτο σημαινει οτι κανει 4 ταλαντωσεις το δευτερολεπτο . δηλαδη η περιοδος της ταλαντωσης ειναι  1/4 του δευτερολεπτου.
Αρα καθε 1/4 του δευτερολεπτου , ο τροχος διαφυγης προχωρα δυο δοντια και καθε δευτερολεπτο
προχωρα 8 δοντια.
Ο  μηχανικος κανονιζει τις οδοντωσεις με βαση αυτο τον υπολογισμο. !!!!!

Να γιατι η ΠΕΡΙΟΔΟΣ - ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ειναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ παραγοντας που με τη σταθεροτητα και την
ΑΚΡΙΒΕΙΑ του ,θα ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ και την ακριβεια του ρολογιου μας.!

Φανταστειτε πχ τι θα γινοταν στο προηγουμενο παραδειγμα  αν το esc. wheel απελευθερωνε δυο δοντια καθε 0.252 δευτ. (  αντι 0,250= 1/4 δευτ.που ειναι το σωστο).
Ολοι οι υπολογισμοι του φουκαρα μηχανικου θα πηγαιναν στραφι και το ρολοι θα εχανε 0.002 δευτ. σε καθε ταλαντωση δηλ 4* 0,002=0,008 δευτ. σε καθε πραγματικο δευτερολεπτο!

Quelle catastrophe !!!!!!!!

Τι σχεση ομως εχει η περιοδος-συχνοτητα με το ευρος ταλαντωσης;;;;
Με ποιο τροπο το ρημαδι το ευρος την επηρεαζει , και ταυτοχρονα επηρεαζει και τον ρυθμο του ρολογιου μας;;;;

Για να απαντησουμε στο ερωτημα αυτο , ηρθε η ωρα να δουμε μια ΑΠΛΗ ΕΞΙΣΩΣΗ!!!!!!!!!!!!

17
Κατ αρχην φιλε νικο ,νομιζω οτι ειναι πολυ σωστη η παρατηρηση σου οτι εκεινο που μας ενδιαφερει πρωτιστως ειναι η σταθεροτητα του ευρους ταλαντωσης και δευτερευοντως η τιμη του.
Θα επανελθω ομως αργοτερα.
Να πω επισης οτι ειναι ειναι πολυ ενδιαφερουσα η εξισωση που μας εδωσε ο george, απο πλευρας φυσικης αν και ενδιαφερει περισσοτερο τους τεχνικους και λιγοτερο ισως τον πολυ κοσμο.
Απ οτι μπορω να καταλαβω -και μου φαινεται απολυτως λογικο- μας δινει την ενεργεια σε που καταναλωνει το ελατηριο κουρδισματος και η οποια εξαρταται απο την συχνοτητα ,το ευρος ταλαντωσης και την ροπη αδρανειας του  balance.
Σαφως ,οσο μεγαλωνει το ευρος τοσο περισσοτερη ενεργεια απαιτειται απο το ελατηριο! Ειναι κατι αλλωστε που το εχουμ ηδη πει. Τι σχεση εχει ομως αυτο με τον ρυθμο του ρολογιου και την ακριβεια;;;;;

Για να μην χαθουμε λοιπον φιλοι μου , προτεινω να βαλουμε μια ανω τελεια σ αυτα που εχουμε πει
μεχρι τωρα για το ευρος και τους παραγοντες που το επηρεαζουν.

Νομιζω οτι εισαστε πλεον αρκετα ωριμοι , να σας μιλησω για την ....ΠΕΡΙΟΔΟ!!!

Οχι  ....κοριτσια , μην τρομαζετε ,προς θεου!  Δεν θα μιλησουμε   ....ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΑ!

Θα μιλησουμε για την ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΙΑΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ!!!!!    Ειστε ετοιμοι;;;;;;;;;;;;;

18
Η συζητηση λοιπον ζεσταινεται και νομιζω οτι αφου ειδαμε τι ειναι το ευρος και αναλυσαμε αρκετα
τους παραγοντες απο τους οποιους εξαρταται , ηρθε η ωρα να θεσουμε και ορισμενα ...αντρικα ερωτηματα.

"Γιατι το ευρος ειναι τοσο σημαντικο; Πως επηρεαζει την ακριβεια του ρολογιου μας και γιατι;;
Σε τελικη αναλυση, γιατι ασχολουμαστε τοσο πολυ με το ευρος ταλαντωσης και την ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
ΤΟΥ ,και δεν το γραφουμε στα παλια μας τα παπουτσια και ν ασχοληθουμε με κατι πιο ενδιαφερον;;;
(...γυναικες πχ.)

Ο φιλος ΒΒ εσπευσε στην αρχη του thread να απαντησει στα παραπανω ερωτηματα.
Και ηταν  ξεκαθαρος ,  καθετος και.... τσεκουρατος:

"Το ευρος ταλαντωσης ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ. ΑΝ δηλαδη πηγαινει μπροστα η πισω..."

ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ  ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

ΧΜμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ

Εχω ορισμενες  αμφιβολιες............................

19
Θα ηθελα ομως να ολοκληρωσω τον παραγοντα ΚΛΩΤΣΙΑ του τροχου διαφυγης ,που ειναι εξαιρετικα σημαντικος.
Ειδαμε οτι η δυναμη της κλωτσιας αυτης ,εξαρταται απο την σκληροτητα και την φορτιση του ελατηριου κουρδισματος. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ. Υπαρχει και κατι αλλο εξισου σημαντικο που καθοριζει την δυναμη αυτης της κλωτσιας .
Ως γνωστον το ελατηριο κουρδισματος δεν κινειται μονο του, στο κενο συμπαν. Αντιθετως εχει την σκληρη υποχρεωση να κινει δεκαδες μηχανισμους που βρισκονται μεσα στη μηχανη μας.
Καθε ενας απο τους μηχανισμους αυτους ΕΧΕΙ  ΜΑΖΑ και καθως περιστρεφεται εμφανιζει μια ΡΟΠΗ
ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ , που οπως ακριβως και στην περιπτωση του balance- hairspring , αντιστεκεται στην αγωνιωδη προσπαθεια που κανει το ελατηριο κουρδισματος για να τον περιστρεψει!!!
Η συνολικη ροπη αδρανειας της μηχανης μας ,ειναι το αθροισμα των επιμερους ροπων αδρανειας καθε περιστρεφομενου εξαρτηματος και οσο μεγαλυτερο ειναι αυτο το αθροισμα , τοσο η επιταχυνση που προσδιδει το ελατηριο κουρδισματος στον τροχο διαφυγης ειναι μικροτερη . Και επομενως η δυναμη με την οποια αυτος κλωτσα τις παλετες ,ειναι μικροτερη κι αυτη.
Αποτελεσμα;;; Μικροτερο ευρος ταλαντωσης....

Γι αυτο οπως θα εχετε παρατηρησει οι πολυπλοκες μηχανες -με πολλους μηχανισμους εν κινησει-
εχουν μικροτερο power reserve. Aπαιτειται σκληροτερο ελατηριο για να παρουμε την ιδια δυναμη κλωτσιας ,με τοσο μεγαλη ροπη αδρανειας. Δηλαδη χοντρυτερο ελασμα, δηλαδη μικροτερη διαδρομη ξετυλιγματος δηλαδη μικροτερη διαρκεια φορτισης κουρδισματος.
Πολλες φορες θα παρατηρησετε οτι τα πολυ πολυπλοκα ρολογια εχουν συνηθως και μικρη συχνοτητα
Γιατι γινεται αυτο; Πιστευετε για λογους οικονομιας;;
Οχι. ενα hairspring με μικρη συχνοτητα ειναι " μαλακοτερο" και η δυναμη κλωτσιας που απαιτειται για το ιδιο ευρος ταλαντωσης ειναι μικροτερη κι αυτη. Ετσι δεν αναγκαζομαστε να χρησιμοποιησουμε πολυ σκληρο ελατηριο κουρδισματος και να μειωσουμε δραματικα το power reserve του ρολογιου μας!


Μεχρι εδω ολα καλα. Το πολυ πολυ να κανουμε ενα συμβιβασμο στη διαρκεια φορτισης κουρδισματος
η στη συχνοτητα και ολα θα πανε καλα. Η ροπη αδρανειας της μηχανης μας ειναι σταθερο μεγεθος, το ιδιο και η δυναμη του ελατηριου κουρδισματος (περιπου σταθερη για την ωφελιμη διαδρομη του)
Επομενως η δυναμη της κλωτσιας και το ευρος ταλαντωσης σταθερο κι αυτο.

Χμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ...................................................................


Ναι ,!!!  ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ οταν ολοι οι μηχανισμοι της μηχανης μας δουλευουν και περιστρεφονται ταυτοχρονα.
Η συνολικη ροπη αδρανειας ειναι ΠΡΑΓΜΑΤΙ σταθερη.Τι γινεται ομως αν στη μηχανη μας υπαρχουν
μηχανισμοι που δουλευουν ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ η οποτε το ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ εμεις;;;;;;;;;;;;;
ΠΧ. ενας χρονογραφος . Υπαρχει ενα δευτερο gear train και ενα μεγαλο συνολο εξαρτηματων που κινουνται μονο οταν λειτουργει ο χρονογραφος .
Η διαφορα στην συνολικη ροπη αδρανειας -με η χωρις χρονομετρηση-και επομενως στην αντισταση που συναντα το ελατηριο κουρδισματος ειναι ΜΕΓΑΛΗ. Οποτε........ αντιο σταθερη ΚΛΩΤΣΙΑ , εχε γεια σταθερο ΕΥΡΟΣ ταλαντωσης!.....
Κατι αναλογο συμβαινει με τα sonneries. Oταν ειναι ενεργοποιημενα, η ροπη αδρανειας της μηχανης
ειναι πολυ μεγαλυτερη και το ευρος ταλαντωσης θα μειωθει σημαντικα .

ΤΙ ΚΑΝΕΙ μια  εταιρεια για να αντιμετωπισει αυτο το σοβαρο προβλημα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Ο καλυτερος τροπος αντιμετωπισης ειναι να χρησιμοποιησουμε ΔΥΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ.

Το ενα θα δινει κινηση στα εξαρτηματα της μηχανης που δουλευουν συνεχως, ενω ταυτοχρονα θα
ριχνει και την ... ξεγυρισμενη κλωτσια του ,στο balance.
Το αλλο θα κινει μονο τα εξαρτηματα που δεν δουλευουν συνεχως ,αλλα μονο με απαιτηση δικη μας!!
Ετσι  η ροπη αδρανειας που θα εχει να αντιμετωπισει το α' ελατηριο θα ειναι παντα σταθερη, ανεξαρτητη απο τις επιμερους λειτουργιες. Επομενως ,σταθερη κλωτσια και σταθερο ευρος ταλαντωσης!!  Δεν ειναι εξυπνο;;;;;;;;;;


Λες αυτο να ειχαν στο μυαλο τους ,φιλε nin, oι μηχανικοι της JLC και σχεδιασαν το duometre με δυο
ελατηρια;;;.......Μαλλον διαβαζουν  mywatch.gr......

20
Oπως:

de-witt constant force
lange 31  constant force esc.
lange ,fusee and chain system
breguet  ,fusee and chain system

και πολλα αλλα που δεν θυμαμαι αυτη τη στιγμη...

Σελίδες: [1] 2 3 4 5 ... 17