Αποστολέας Θέμα: Υλικά κάσας/μπρασελέ  (Αναγνώστηκε 4697 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Υλικά κάσας/μπρασελέ
« στις: Ιούλιος 08, 2008, 09:54:24 πμ »
Τιτάνιο, Ατσάλι, Πλατίνα, Χρυσός, Πλαστικό  :blah:
Κατηγορίες, βαθμός σκληρότητας, αντοχή, ευχρηστία, μπλα μπλα.

Ανοίγω ξεχωριστό θέμα για να μπορεί καθείς να ανατρέχει ευκολότερα για τέτοιου είδους ζητήματα εδώ.

Παρακαλώ κάποιον moderator να μεταφέρει εδώ τα τελευταία post από το Seiko Samurai.
Άντε κάντε καμιά δουλειά, όλο κάθεστε.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 08, 2008, 09:55:46 πμ »
Για παράδειγμα η Ζινν χρησιμοποιεί grade 1, ενώ η Ennebi grade 5.

Δημήτρη, δημοσιεύουν οι εταιρείες το βαθμό σκληρότητας τιτανιού που χρησιμοποιούν;
Ή υπάρχει κάποια πηγή για τέτοιες πληροφορίες;

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 08, 2008, 10:40:42 πμ »
Βαθμό σκληρότητας δε δημοσιεύει καμία. Απλά κάποιες ανακοινώνουν ποιο κράμα χρησιμοποιούν. Και μετά εσύ ψάχνεσαι τι στο διάολο σημαίνει αυτό.

Φιλικά
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 08, 2008, 03:47:55 μμ »
Βαθμό σκληρότητας δε δημοσιεύει καμία. Απλά κάποιες ανακοινώνουν ποιο κράμα χρησιμοποιούν. Και μετά εσύ ψάχνεσαι τι στο διάολο σημαίνει αυτό.

Φιλικά
Δημήτρης
Όταν λέει Ti Grade5 τι σημαίνει ?!?
Και είναι το ίδιο με το Ti5 ?

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 08, 2008, 05:06:36 μμ »
Όταν λέει Ti Grade5 τι σημαίνει ?!?
Και είναι το ίδιο με το Ti5 ?

Γιατί να ρωτάς, άραγε;  ;D

Ti6Al4V Grade 5

This alpha-beta alloy is the workhorse alloy of the titanium industry. The alloy is fully heat treatable in section sizes up to 15mm and is used up to approximately 400°C (750°F). Since it is the most commonly used alloy – over 70% of all alloy grades melted are a sub-grade of Ti6Al4V, its uses span many aerospace airframe and engine component uses and also major non-aerospace applications in the marine, offshore and power generation industries in particular.

The addition of 0.05% palladium, (grade 24), 0.1% ruthenium (grade 29) and 0.05% palladium and 0.5% nickel (grade 25) significantly increase corrosion resistance in reducing acid, chloride and sour environments, raising the threshold temperature for attack to well over 200°C (392°F).

Composition
C  <0.08%
Fe <0.25%
N2 <0.05%
O2 <0.2%
Al   5.5-6.76%
V   3.5-4.5%
H2 (sheet) <0.015%
H2(bar) <0.0125%
H2(billet) <0.01%

                                         Minimum         Typical
Tensile Strength MPa (ksi)    897 (130)       1000 (145)
0.2% Proof Stress MPa (ksi)    828 (120)       910 (132)
Elongation Over 2 Inches %    10                  18
Reduction in Area %              20
Elastic Modulus GPa (Msi)                             114 (17)
Hardness Rockwell C                                    36
Specified Bend Radius <0.070 in x Thickness    4.5
Specified Bend Radius >0.070 in x Thickness    5.0

Αποσυνδεδεμένος aerialoffthelip

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 08, 2008, 05:18:28 μμ »
να προσθέσω και εγώ ένα πιθανώς χρήσιμο link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Titanium_alloys

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 08, 2008, 05:37:01 μμ »
Τί να πω και εγώ τώρα μετά από όλα αυτά!..
Έχω την εντύπωση ότι γρατζουνιέται πολύ εύκολα το ρολόι, αλλά αυτές οι γρατζουνιές δεν φτάνουν βαθιά. Ενω δηλαδή το έχω γδάρει  σε κάποια σημεία με τρόπο αρκετά βάρβαρο, αυτές οι γρατζουνιές είναι τελείως επιφανειακές, σαν μολυβιές. Αλλά μου φαίνεται πως το παραμικρό χτύπημα πάνω στην κάσα φαίνεται πολύ πιο έντονα από ό,τι αν ήταν ατσαλένια.

Voodoo, κάνε το εξής: Πάρε μια γομολάστιχα και τρίψε με το μπλε άκρο (αυτό που είναι για το στυλό) το σημείο που έχει γρατζουνιστεί προς μία κατεύθυνση. Όχι πέρα δώθε.
Τρίβεις, βλέπεις, ξανατρίβεις.

Και πες μας τα αποτελέσματα  ;)

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 08, 2008, 08:16:42 μμ »
Voodoo, κάνε το εξής: Πάρε μια γομολάστιχα και τρίψε με το μπλε άκρο (αυτό που είναι για το στυλό) το σημείο που έχει γρατζουνιστεί προς μία κατεύθυνση. Όχι πέρα δώθε.
Τρίβεις, βλέπεις, ξανατρίβεις.

Και πες μας τα αποτελέσματα  ;)

του το ειχα αναφερει πριν πολυ καιρο αλλα ποτε δεν εμαθα τι εκανε

Αποσυνδεδεμένος anastasios101

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 175
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 09:57:01 πμ »
το κόλπο με τη γομολάστιχα αφορά σε γρατζουνιές σε τίτανίου κάσα?


Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 10:06:19 πμ »
Ναι.

Αποσυνδεδεμένος anastasios101

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 175
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 10:52:06 πμ »
tnx
ας με διαφωτίσει κάποιος σχετικά με το τιτάνιο...

Είναι τελικά πιο επιρεπές σε γρατζουνιές και χτυπήματα απ' ότι το ατσάλι?

Σκουραίνει με την πάροδο του χρόνου?

Επιδέχεται γυάλισμα αν είναι σε κακή κατάσταση όπως το ατσάλι?

Τελικά μήπως το ατσάλι είναι σαφώς ανώτερο και πιο ανθεκτικό στο χρόνο?

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 11:34:56 πμ »
tnx
ας με διαφωτίσει κάποιος σχετικά με το τιτάνιο...

Είναι τελικά πιο επιρεπές σε γρατζουνιές και χτυπήματα απ' ότι το ατσάλι?

Σκουραίνει με την πάροδο του χρόνου?

Επιδέχεται γυάλισμα αν είναι σε κακή κατάσταση όπως το ατσάλι?

Τελικά μήπως το ατσάλι είναι σαφώς ανώτερο και πιο ανθεκτικό στο χρόνο?

Έχω ένα πίνακα σκληρότητας και αντοχείς ...
Αν μπορέσει να σε/μας διαφωτίσει ...

http://i290.photobucket.com/albums/ll245/StefanosMac/Watches/DSC00169.jpg

kai aytos:

http://i290.photobucket.com/albums/ll245/StefanosMac/Watches/DSC00168.jpg

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.

Αποσυνδεδεμένος anastasios101

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 175
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 11:40:39 πμ »
ευχαριστώ....

νομίζω είναι ξεκάθαρη η "ανωτερότητα" του ατσαλιού

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 11:45:35 πμ »
ευχαριστώ....

νομίζω είναι ξεκάθαρη η "ανωτερότητα" του ατσαλιού
Σκληρότητα όχι ανωτερότητα το Titanium είναι ελαφρύτερο και ανθεκτικότερο, όχι σκληρότερο ...

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.

Αποσυνδεδεμένος anastasios101

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 175
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 11:56:51 πμ »
η μεγαλύτερη σκληρότητα του ατσαλιού δεν το καθιστά και ανθεκτικότερο ?

εννοώ π.χ λιγότερο ευάλωτο σε γρατζουνιές και χτυπήματα?

το τιτάνιο σε τι είναι πιο ανθεκτικό από το ατσάλι???

...φαντάζομαι θα έχει μεγαλύτερη ελαστικότητα και θα σπάει πιο δύσκολα ...αλλά σε ένα ρολόι νομίζω είναι πολύ extreme να το φτάσεις σε τέτοιο σημείο...

Αποσυνδεδεμένος StefMac

  • On the balance wheel
  • Μηνύματα: 2541
    • Προφίλ
Απ: Υλικά κάσας/μπρασελέ
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 06, 2008, 01:15:56 μμ »
Μην μπερδεύεις την σκληρότητα με την ανθεκτικότητα και τις γρατσουνιές !!!
Το κάθε σόμα έχει τους δικούς του δίκτες  ανθεκτικότητας σε διαφορετικούς τομείς ...
Το ζαφείρι δεν χαράσσετε παρά μόνο με διαμάντι, αλλά σε ένα γερό χτύπημα θρυμματίζετε !!!

Φιλικά Στέφανος.
_Jaeger Le Coultre_
The first Manufacture
 in Valle'e de Joux.