Morgan Motor CompanyΕπι σειρά ετών παιζοτανε στην Αγγλία μια τηλεοπτική εκπομπή με τίτλο “Troubleshooter” όπου ο πρώην πρόεδρος της κολοσσιαίας ICI και γκουρού τότε του management, Sir John Harvey-Jones, πρότεινε λύσεις σε προβλήματα που επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν – ή δεν ήξεραν ότι αντιμετώπιζαν.
Σ’ ένα επεισόδιο λοιπόν στις αρχές των ‘90s, στην επίσκεψή του σε μια “προβληματική” αυτοκινητοβιομηχανία, ο Sir John είχε ρωτήσει τον ηλικιωμένο εργοδηγό: “Θα ‘χεις δει φαντάζομαι αλλαγές και αλλαγές στα 30 χρόνια που είσαι εδώ, έτσι δεν είναι;”
“Not really, no”, απάντησε φλεγματικά ο Βρετανός πίσω από σύννεφα καπνού Balkan Sobranie. Κι εδώ που τα λέμε δεν είχε κι άδικο.
Ήταν η εποχή του Peter Morgan ο οποίος, αν και δεν ήταν ο ιδρυτής της εταιρείας –εκείνος ήταν ο πατέρας του, γνωστός με τα αρχικά H.F.S.– ήταν αυτός που ουσιαστικά εδραίωσε τη μάρκα.
""Η Morgan Motor Company, που φέτος εορτάζει 105 χρόνια ζωής, είναι από τις αρχαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες –αυτοκινητοβιοτεχνίες καλύτερα– και η παλαιότερη σ’ όλο τον κόσμο που ελέγχεται ακόμη από την οικογένεια που την ξεκίνησε.""
Μετά δε τον θάνατο του Peter Morgan, το 2003, τα ηνία έχει πάρει ο γιος Charles που τα πάει περίφημα. Τα Morgan εξακολουθούν να έχουν μόνο φίλους παρά μάλιστα το ότι ο χρόνος αναμονής για καθένα από τα 700 κομμάτια (από οκτώ μοντέλα) που παράγονται κάθε χρόνο, στο Malvern της Δυτικής Αγγλίας, υπερβαίνει τον ένα χρόνο.
[Το σημερινό Morgan 3 Wheeler (κεντρική φωτό) συνεχίζει την παράδοση των τρίτροχων Morgan και πιο συγκεκριμένα του Super Sports του '37, εδώ από το "The Party".]
Αυτοκίνητο που ουσιαστικά συνεχίζει να παράγεται σήμερα ως Morgan 3 Wheeler. Ένα supercar 544 κιλών, με V-twin κινητήρα μοτοσυκλέτας 80 ίππων της αμερικάνικης S&S, 0-100 σε λιγότερο από 5” και τελική 185 km/h.
Από την εποχή των πρώτων τρίτροχων Morgan ο διαχρονικός τους σχεδιασμός έχει παίξει τον αποφασιστικότερο ρόλο στην επιτυχία τους.
"
"Τα 4/4, Plus 4 και Roadster, οι βιώσιμοι αυτοί αναχρονισμοί, έχουν μείνει ουσιαστικά απαράλλαχτα από το 1936.""Eνώ το Plus 8, στο οποίο ο Morgan τοποθέτησε τον V8 της GM, τον σεβάσμιο κινητήρα που μετά υιοθέτησε η Rover, παράγεται από το 1968.
Ο Peter Morgan λοιπόν αγνόησε τότε τις συμβουλές του Sir John. Δεν αύξησε ούτε την παραγωγή ούτε τις τιμές, προτιμώντας αντίθετα να χτίσει πάνω στην αφοσίωση όσων θαύμαζαν τα αυτοκίνητά του.
Και να δείτε που οι παραγγελίες αυξήθηκαν μετά την εκπομπή, καθώς το κοινό του BBC προτίμησε τον τρόπο με τον οποίο ήδη κατασκευάζονταν τα Morgan αντί για εκείνον που πρότεινε ο Harvey-Jones.
Έτσι, ο “Troubleshooter” είχε και πάλι επιτυχία, έστω και κάπως ανορθόδοξα, αυτήν τη φορά.