Αποστολέας Θέμα: Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ  (Αναγνώστηκε 44273 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Amplitude - εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ
« στις: Νοέμβριος 18, 2009, 06:48:23 μμ »
μεγαλο θεμα και με πολλες εξισωσεις

η ιδανικη Amplitude ειναι 219,χχχ
και προκυπτει απο την ακολουθη εξισωση




τι μας δειχνει η Amplitude ?την κατασταση του ρολογιου,δηλαδη απο το ελατηριο μεχρι το balance και οχι μονο.τα υπολοιπα ,σιγα σιγα ;D

ειναι ενα πολυπλοκο θεμα ,το οποιο πιστευω με την συμμετοχη του ΜΑΔΙΑ θα αναλυσουμε διεξοδικα

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 23, 2009, 04:18:49 μμ από Nanagno »

Αποσυνδεδεμένος cercum

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 214
  • Haute horlogerie
    • Προφίλ
    • Www.Rologas.Com
Απ: Amplitude
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 07:42:49 μμ »
Για ανεβα στον πινακα Γιωργε και λυστο μας, μας το πετας ετσι....
τι ειναι το Mg?
Τικ τακ, τικ τακ

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:03:23 μμ »
Ρώτησα τι είναι το amplitude. Δε ζήτησα την περιγραφή κυματομορφής. Εξάλλου δεν μας λες τι είναι ο κάθε συντελεστής.
Δεν το κάνεις πιο λιανό;

Φιλικά
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:13:25 μμ »
Μέχρι να σηκωθεί ο Γιώργος στον πίνακα με τα ολοκληρώματα, μπορούμε να πούμε ότι amplitude είναι με απλά λόγια το εύρος ταλάντωσης του μπαλανσιέ, δηλαδή η γωνία που διαγράφει το μπαλανσιέ από τη θέση ηρεμίας μέχρι το ένα ή το άλλο άκρο του εύρους κίνησής του. Μετράται φυσικά σε μοίρες.
Το εύρος ταλάντωσης αποτελεί δείκτη της καλής ή κακής λειτουργίας του ρολογιού.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:16:00 μμ »
η ιδανικη Amplitude ειναι 219,χχχ

Μόνο; Πολύ λίγο μου φαίνεται.
Αν δεν απατώμαι, η ελάχιστη αποδεκτή τιμή (και μάλιστα σε κάθετη θέση) είναι 230 μοίρες.
Βέβαια ρολογάς δεν είμαι, οπότε δεν παίρνω κι όρκο. Ας μας πουν καλύτερα οι ρολογάδες του φόρουμ.

Αποσυνδεδεμένος kostas

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 359
  • Παρανέστι
    • Προφίλ
    • IMAGESHACK
Απ: Amplitude
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:20:47 μμ »
μεγαλο θεμα και με πολλες εξισωσεις

η ιδανικη Amplitude ειναι 219,χχχ
και προκυπτει απο την ακολουθη εξισωση




τι μας δειχνει η Amplitude ?την κατασταση του ρολογιου,δηλαδη απο το ελατηριο μεχρι το balance και οχι μονο.τα υπολοιπα ,σιγα σιγα ;D

ειναι ενα πολυπλοκο θεμα ,το οποιο πιστευω με την συμμετοχη του ΜΑΔΙΑ θα αναλυσουμε διεξοδικα




....και το χαος αρχίζει!!!

Μπορεί κάποιος να βάλει μια παραπομπή από κάποιο σχετικό αρθρο;
Αν πιαστούμε με τις ταλαντώσεις και τα ολοκληρώματα από τώρα θα πήξουμε
Δύσκολο χόμπι τα ρολόγια.....

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:52:01 μμ »
Χάρη άι γειά σου!
Άρα μας περιγράφει το πλάτος της κυματομορφής, μπαρδόν, ήθελα να πω το πήγαιν' έλα του μπαλανσιέ.
Επομένως ανακύπτει το ερώτημα, όσο πιο φορτισμένο-κουρδισμένο είναι το ελατήριο τόσο μεγαλύτερη ή μικρότερη η ταλάντωση του μπαλανσιέ; Εμένα μου φαίνεται πως θα είναι μικρότερο το πλάτος.
Και κατ' επέκταση η άγκυρα ωθεί το μπαλανσιέ ή το φρενάρει;

Φιλικά
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:24:10 μμ »
Μόνο; Πολύ λίγο μου φαίνεται.
Αν δεν απατώμαι, η ελάχιστη αποδεκτή τιμή (και μάλιστα σε κάθετη θέση) είναι 230 μοίρες.
Βέβαια ρολογάς δεν είμαι, οπότε δεν παίρνω κι όρκο. Ας μας πουν καλύτερα οι ρολογάδες του φόρουμ.

οριζοντια θεση



Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:26:06 μμ »
μεσα απο την εξισωση αυτη προκυπτει οτι η ιδανικη θεση ειναι σε αυτες τις μοιρες(οριζοντια θεση παντα),φυσικα τα ρολογια σε καλη κατασταση και με πληρη φορτιση ,μπορουν να φτασουν και 310 ,ισως παραπανω

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 20, 2009, 04:38:49 μμ »
φιλοι γεια σας,

Ο  george ανοιξε ενα πολυ ενδιαφερον θεμα και απ οτι βλεπω με καλεσε να συμμετασχω. Θα προσπαθησω λοιπον κι εγω να πω την αποψη μου , προσπαθωντας να φωτισω το θεμα οσο μπορω τουλαχιστον.

Η εξισωση που ποσταρισε ο george, νομιζω οτι θα με κανει να ξανανοιξω τα πανεπιστημιακα μου βιβλια, γιατι αν πω οτι τη θυμαμαι απ εξω θα σας πω ψεμματα.
Φοβαμαι ομως οτι τους περισσοτερους απο εσας θα σας κανει απλως να... κλεισετε τον υπολογιστη
και δεν θα εχετε αδικο. Η ωρολογοποιια δεν γεννηθηκε για να μας βασανιζει με τυπους και εξισωσεις
γι αυτο κι εγω θα προσπαθησω να απλοποιησω πολυ τα πραγματα....

Αν μου επιτρεπει και ο george φυσικα! Αλλιως φιλε george κατσε και λυσε μονος σου την εξισωση,και δωσε μας το αποτελεσμα σε σκονακι (εγω το μαθημα των ταλαντωσεων ετσι το περασα στο πανεπιστημιο....μεταξυ μας ετσι;)

Να πω καταρχην οτι συμφωνω  με τον πολυ ωραιο ορισμο που εδωσε ο νιν. (ξερετε οτι εχω τρελλα με τους ορισμους) ετσι ωστε να ξερουμε ολοι τι ειναι το ευρος ταλαντωσης.

Επισης μου αρεσαν και οι ερωτησεις του ΒΒ ,που δειχνουν οτι εχουμε πολλα να συζητησουμε και ακομα περισσοτερα να ξεδιαλυνουμε....

Τωρα ποιο ειναι το ιδανικο ευρος ταλαντωσης , δεν θα το απαντησω μονολεκτικα αλλα θα πω οτι
απ αυτα που εχω διαβασει το ευρος ταλαντωσης των ρολογιων κυμαινεται απο 275 - 315 μοιρες!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 241
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 20, 2009, 09:35:49 μμ »
Το θέμα των ταλαντώσεων είναι πολύ ενδιαφέρον αλλά με ένα μαθηματικό τύπο πεταγμένο έτσι ξερά δεν καταλαβαίνει κανείς τίποτα
Καλό θα είναι σε περίπτωση που george που ξεκίνησε το θέμα να μάς πη πώς ξεκίνησε και έφτασε εκεί η τέλος πάντων την σχετική βιβλιογραφία
Breil Manta
Philip watch
Zenith varius models Omega idem Varius vintage pocket watches etc.etc

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 01:54:59 πμ »
Το θέμα των ταλαντώσεων είναι πολύ ενδιαφέρον αλλά με ένα μαθηματικό τύπο πεταγμένο έτσι ξερά δεν καταλαβαίνει κανείς τίποτα
Καλό θα είναι σε περίπτωση που george που ξεκίνησε το θέμα να μάς πη πώς ξεκίνησε και έφτασε εκεί η τέλος πάντων την σχετική βιβλιογραφία


η εξισωση αυτη εχει να κανει με το γεγονος οτι η "ιδανικη" Amplitude εχει μια συγκεκριμενη τιμη.δεν εφτασα εγω σε αυτον τον τυπο,αλλα καποιοι πιο ειδικοι.το θεμα ειναι πολυ μεγαλο και θελει την συμμετοχη και αλλων.πιστευω οτι ειναι το κομματι του παζλ που μας "αναδεικνυει" συστηματα σαν το coaxial  ;)

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 241
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 02:09:35 πμ »
Επειδή μου κίνησες την περιέργεια μήπως μπορείς να μου πής την σχετική προέλευση η βιβλιογραφία ?
Breil Manta
Philip watch
Zenith varius models Omega idem Varius vintage pocket watches etc.etc

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 03:15:39 μμ »
Νομιζω οτι για να μην χαθουμε στο διαστημα , θα πρεπει να παρουμε τα πραγματα με τη σειρα.

Μετα το ερωτημα που απαντησε ο νιν, τι ειναι το ευρος ταλαντωσης, πιστευω οτι πρεπει να απαντησουμε στο ερωτημα ΑΠΟ ΤΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ  το ευρος ταλαντωσης;;;;

Εχει κανεις καμια καλη ιδεα;;;
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 03:33:27 μμ »
χμ...

υλικα κατασκευης,μεθοδοι κατασκευης

escapement (angle?αρα τριβες?)

Αποσυνδεδεμένος konakis

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 4413
  • Rolex.
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 03:57:37 μμ »
με απλά λόγια...χωρίς μαθηματικά και εξισώσεις....και ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΕ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΘΕΣΗ!
320-330 maximum (πιθανον και 340 να δουλευει καλά πάλι)και σε ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ!
ΜΕΤΑ από 24 ΩΡΕΣ...πρέπει να είναι τουλάχιστον στα 260+ ,270 .Κάτω από 250 θέλει παρακολουθηση και πιθανόν λάδωμα-service
konakis.
Rolex,Panerai,JLC,Oris,Steinhart,Alpina,Citizen,Orient.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 21, 2009, 05:41:32 μμ »
Θα προσπαθησω να καταγραψω τους σημαντικοτερους παραγοντες απο τους οποιους επηρεαζεται
το ...αναθεματισμενο ευρος ταλαντωσης.
Εν συνεχεια θα προσπαθησω να τους αναλυσω εναν προς ενα.

Τελος - αν τα καταφερουμε ολα αυτα - θα μας βασανισει ενα ακομα καταραμενο ερωτημα.  Ισως το σημαντικοτερο:

"Τι μας νοιαζει ποσο ειναι το ευρος ταλαντωσης; Δεν πα ναναι οσο θελει. Γιατι επηρεαζει την καλη λειτουργια του ρολογιου μας . Κι αν την επηρεαζει ,ποση ειναι η ιδανικη τιμη του και γιατι."

Πολλα ερωτηματα και συνθετα . Και ευελπιστω στη συμμετοχη σας....

Τωρα που το σκεφτομαι δυσκολο πραγμα η ωρολογοποιια......
καταραμενε  ...george  , σε τι λουκι μας εβαλες.....
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 22, 2009, 02:01:01 πμ »
Από το βαρέλι που έχει το ελατήριο μεταφέρεται μέσω του συρμού των γραναζίων (gear train) η ενέργεια στο σύστημα διαφυγής όπου μέσω του μπαλανσιέ ελέγχεται ο ρυθμός του ρολογιού. Όσο πιο κουρδισμένο είναι το ρολόι τόσο μεγαλύτερη είναι η δύναμη που μεταφέρεται. Μιας και λέτε πως στην πλήρη φόρτιση το πλάτος υπερβαίνει τις 300 μοίρες σημαίνει πως o τροχός διαφυγής "κλωτσάει" τόσο δυνατά την άγκυρα που το πλάτος λαμβάνει τόσο μεγάλη τιμή. Όσο αποφορτίζεται το ελατήριο τόσο ελαττώνεται η μεταφερόμενη δύναμη που μεταφέρεται στο σύστημα διαφυγής, με αποτέλεσμα τη αντίστοιχη μείωση του πλάτους ταλάντωσης του μπαλανσιέ. Η τιμή φόρτισης του ελατηρίου είναι η μία παράμετρος. Μία άλλη είναι το ελατήριο -τρίχα- του μπαλανσιέ, όπου φορτίζεται κατά το κλώτσημα και αποφορτίζεται μεταφέροντας την ενέργειά του στην άγκυρα για να απεμπλακεί ο τροχός διαφυγής που έχει "κλειδώσει", αν έχω καταλάβει καλά.
Το εύρος ταλάντωσης καθορίζει το ρυθμό του ρολογιού. Πόσο μπροστά ή πίσω πηγαίνει. Τι ακρίβεια έχει.

Φιλικά
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 22, 2009, 08:48:40 πμ »
Φιλε ΒΒ ειναι πολυ σωστα αυτα που λες.
Ειπες αληθεια, οχι ομως ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ και νομιζω οτι το θεμα εχει πολλες πλευρες.....

Θα προσπαθησω να παρω τα πραγματα απο την αρχη. Το  ευρος ταλαντωσης εξαρταται κυριως απο
τους εξης παραγοντες:

1. Εξωγενεις παραγοντες:  Κραδασμοι , δονησεις , πεδια (μαγνητικα, βαρυτητας)
2. Φθορες απο χρηση: τριβες , υποβαθμιση λιπανσης , φθορες  μεταλλων.
3. " Σταθερα" του ελατηριου (hairspring)
4. Aδρανεια του balance (με το οποιο το hairspring αποτελει ενα σωμα)
5  Απο τη δυναμη της "κλωτσιας" ,που πολυ σωστα ειπε ο ΒΒ ,οτι δινει ο τροχος διαφυγης ( esc. wheel ) στα ρουμπινια  (pallets) του esc. lever.
 
θα προσπαθησω να αναλυσω αυτους τους παραγοντες για να δουμε πως και γιατι επηρεαζουν το ευρος.
Και θα ξεκινησω απο τον πιο απλο και κατανοητο τις φθορες. Ειναι νομιζω προφανες οτι οσο οι τριβες
 αυξανονται, τοσο αυξανεται και η αντισταση στην περιστροφη του balance ,και το πλατος ταλαντωσης ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ.  Απαιτειται λοιπον καλη λιπανση για να μειωσουμε τις φθορες ,και ετσι την ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ μεταβολη του ευρους.

Περναμε τωρα στους εξωγενεις παραγοντες. Κραδασμοι, σοκ, δονησεις μπορουν οπως καταλαβαινετε
να επηρεασουν ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ το ευρος μιας ταλαντωσης. Απαιτειται λοιπον πολυ καλη μελετη για
αντικραδασμικη προστασια.
Επισης τα μαγνητικα πεδια (αν το κραμα του balance και  hairspring μαγνητιζεται) μπορει να εχουν σημαντικη και μοιραια επιδραση στο πλατος. Πρεπει  να λαμβανονται τα καταλληλα μετρα προστασιας η και να χρησιμοποιουνται αντιμαγνητικα υλικα.
Τελος το πεδιο βαρυτητας της γης εχει κι αυτο την σημαντικη επιδραση του...
Οπως εξηγησαμε στο thread ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ΟΛΟΙ , οταν το hairspring ειναι ειπεδο, η επιδραση ης βαρυτητας ειναι μηδεν
( διευθυνση βαρους καθετη στη μετατοπιση του ελατηριου, αρα εργο δυναμης =μηδεν)
Οσο ομως η κλιση του ρολογιου αλλαζει , η επιδραση της βαρυτητας γινεται μεγαλυτερη και παιρνει την μεγαλυτερη τιμη της σε κατακορυφη θεση. Κι εκει ομως -οπως εξηγησαμε- αναλογα με την γωνιακη θεση του ρολογιου (δηλ. την περιστροφη του γυρω απο αξονα καθετο στο καντραν), η θεση του hairspring μεσα στο πεδιο βαρυτητας αλλαζει ,και μαζι της αλλαζει και το ευρος ταλαντωσης.....
Απο αυτο το προβλημα ξεκινησε η ιστορια του tourbillon.

Θα συνεχισω με τους υπολοιπους παραγοντες, που καθοριζονται αμεσα απο τον μηχανικο σχεδιαστη
της μηχανης....


Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13075
    • Προφίλ
Απ: Amplitude
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 22, 2009, 02:18:28 μμ »
υλικα κατασκευης και τροπος κατασκευης?π.χ silicium H ατσαλι

τροπος συγκολλησης του σπιραλ με τα δυο ακρα του?διαβασα οτι παιζει ρολο στην γεωμετρια,αρα και στην Amplitude?

οπως αυτο στην φωτο?