Είναι προφανές αγαπητέ Άρη οτι δεν αστειολογώ, απλά διαφωνεις με την άποψή μου.
Η σκέψη οτι θα πρέπει να αξιολογήσουν την θέση ενός ρολογιού στον χώρο της ωρολογοποιίας και την προσφορά του στην εξέλιξή της οι απλοί καταναλωτές, αντιστοιχεί με το να αξιολογήσουν τον Picasso οι διερχόμενοι έξω (ή άντε μέσα) από την Εθνική Πινακοθήκη και όχι οι κριτικοί Τέχνης.
Το υπόλοιπο 999 τοις χιλίοις προφανώς καλύπτουν με την βαρύτητά τους ρολόγια και επιτεύγματα που στην μεγάλη τους πλειοψηφία αγνοούν οι απλοί καταναλωτές, αλλά και οι περισσότεροι που ασχολούνται ερασιτεχνικά με τον χώρο της ωρολογοποιίας. Αναρωτήσου πόσες φορές μεγαλύτερη είναι η αξία για την ιστορία του χώρου του calibre 89, του Atmos, του calibre 101, των Η1, Η2, Η3, Η4 του Harrison. της εφεύρεσης του μηχανισμού perpetual calendar, ή του tourbillon από τον Αbraham-Louis Breguet, του κρύσταλλου ζαφειριού, της κορώνας και του μιλιονόμετρου από τους ιδρυτές της JLC, του Gerald Genta που σχεδίασε σχεδόν όλα τα διάσημα μοντέλα, της Rolex, του Royal Oak (που αυτό και αν αντιγράφηκε και αν ενέπνευσε) κλπ κλπ;
Η άποψη οτι το Moonwatch είναι σημαντικό γιατί "έσωσε" την ωρολογοποιία, δεν ευσταθεί ιστορικά, γιατί λίγα χρόνια μετά την τεράστια πράγματι διαφήμιση που έλαβε το ρολόι και η Ω, λόγω της προσελήνωσης η ίδια η Ω ήταν από τις ελβετικές εταιρείες που είχαν φτάσει στην μεγαλύτερη οικονομική καταστροφή.
Πάντως αν πιστεύεις οτι η συμβολή μιας εταιρείας στην ανάκαμψη και εδραίωση της ελβετικής ωρολογοποιίας στην κορυφή είναι το σημαντικότερο κριτήριο, τότε θα πρέπει να θεωρείς ως σημαντικότερη της Ω, την Swatch, η οποία πράγματι πρόσφερε και χρήματα για να σωθούν οι ελβετικές εταιρείες και το γόητρο της ελβετικής ωρολογοποιίας, αλλά και έμαθε τον κόσμο να φοράει και να αγοράζει πολλά ρολόγια.
Η φράση σου:
"Γιατι η OMEGA?!...
‘Γιατι στα ματια των απλων ανθρωπουν και τη συνειδηση του περισσοτερου κοσμου που ειδαν, διαβασαν ή ακουσαν, υπηρξε ενα μοντελο της OMEGA, το ‘SPEEDMASTER PROFESSIONAL'...που πριν αρκετα χρονια πηγε στο φεγγαρι... αφου επιλεχθηκε απο....περασε τα τεστ...προκριθηκε αναμεσα ...το φορουσε....κ.λπ. κ.λπ. και γι’ αυτο -κατα πολλους- θεωρειται το καλυτερο ρολο’ι’!...’"
σε παρουσιάζει να ανάγεις το marketing σε υπ' αριθμόν 1 ρυθμιστικό παράγοντα για την αξιολόγηση ενός ρολογιού και δεν το περίμενα από τα υπόλοιπα κείμενά σου.
Άρα αρκεί μια άλλη εταιρεία να φροντίσει όταν ο άνθρωπος πατήσει το πόδι του στον Άρη (σύμπτωση) να φοράει το ρολόι τους.... να πει οτι επιλέχθηκε.... πέρασε τεστ....προκρίθηκε ανάμεσα...το φορούσε...κλπ κλπ για να έχουμε έναν νέο θρύλο να προσκυνάμε. Εγώ θα περιμένω τον επόμενο Breguet και μέχρι να έρθει θα αρκεστώ στον Eric Coudray, τον Christophe Claret, τον Jean Francois Ruchonnet, τον Philippe Dufour κα....
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Το σχόλιο για την προσελήνωση δεν είχε βάθος. Το έκανα για να τονίσω την μαρκετίστικη πλευρά του θέματος.
Αγαπητε φιλε Κωστη,
1. Δεν ανεφερα σε κανενα σημειο του λογου μου οτι η OMEGA εσωσε την Ωρολογοποι'ι'α! Επεσημανα απλως το ρολο που διαδραματισε στις εξελιξεις!...
2. Δεν αναγω το MARKETING σε ''υπ' αριθμον 1'' ρυθμιστικο παραγοντα ή κριτηριο για την αξιολογηση ενος ρολογιου! Ωστοσο και αυτος παιζει ρολο -για καποιους ισως πολυ σημαντικο- στην περιπτωση μου τουλαχιστον δευτερευοντα!
3. Η αξιολογηση ειναι συναρτηση πολλων παραγοντων και οχι ενος!...
4. Δεν ανεφερα πουθενα οτι πρεπει να αξιολογειται η θεση ενος ρολογιου και η προσφορα μιας εταιριας στο χωρο απο τους απλους καταναλωτες! Ωστοσο αποτελουν και αυτοι ενα κριτηριο που πρεπει να ληφθει σοβαρα υπ' οψιν, σιγουρα οχι το μονο!...
5. Συμφωνω οτι εγιναν πολλες επινοησεις και μεγαλα επιτευγματα στο χωρο, αρκετα απο αυτα δυστυχως αγνωστα στο ευρυ κοινο, αφου κατι τετοιο προ'υ'ποθετει βαθυτερη μελετη και γνωση! Μερικα εξ αυτων χαρακτηριζονται -και οντως ετσι ειναι- 'θαυματα' και προκειται για πραγματικα εργα τεχνης, που δυστυχως δε θα παρουν ισως ποτε τη θεση που τους αναλογει στη συνειδηση του κοσμου -ομως την κατεχουν και με το παραπανω στο χωρο, οπως αλλωστε και στη συνειδηση των βαθυτερα 'μυημενων'- αλλα αυτο ειναι ενα αλλο θεμα... Ωστοσο, οπως ανεφερα στο τελευταιο μου ποστ, το ρολο'ι' δεν πρεπει να το κοιταμε μονοπλευρα, αφου δεν εχει μονο μια οψη, ουτε φτιαχτηκε μονο για να κατεχει θεση σε ενα μουσειο!...
Το ρολο'ι' δεν εχει μονο αξια στη μια του οψη -οπως αυτη ενος 'MASTERPΙΕCE' ή μιας 'GRAND COMPLICATION', αλλα και στην αλλη του -στην προκειμενη περιπτωση- αυτη του 'φεγγαριου'!...
6. Καθε εταιρια με ιστορια και παραδοση στο χωρο -οπως και καθε εταιρια που θελει να λεγεται σοβαρη ή σεβεται τον εαυτο της- συμβαλλει με τον τροπο της!
7. Και η SWATCH με τον τροπο της εχει παιξει σημαντικο ρολο και εχει συμβαλει στο κεφαλαιο ωρολογοποι'ι'α!
8. Δεν 'προσκυνω' κανενα ρολο'ι', ωστοσο θαυμαζω και εκτιμω παρα πολλα!...Αλλα για το σχεδιασμο τους, αλλα παλι για το μηχανισμο, την ποιοτητα κατασκευης, την αισθητικη τους, την 'complication' που φερουν, τη μοναδικοτητα ή την ιδιαιτεροτητα που εχουν, την επινοηση, το βαθμο δυσκολιας, την εμπνευση του δημιουργου κ.λπ. Μεταξυ αυτων και το ΑΤΜΟS που ανεφερες και το SPEEDMASTER PROFESSIONAL αλλα και το STEINHART 'MyWatch.gr'!
9. Παιζει ρολο και η συμβολη μιας εταιριας στην ανακαμψη και εδραιωση της ελβετικης ωρολογοποι'ι'ας! Τι θα ειχε συμβει σημερα, εαν δεν υπηρχαν η ROLEX και η SWATCH!...
10. Δε θα εγραφα κειμενα -μεταξυ αλλων- παρουσιασεις μικρων και σχετικα αγνωστων εταιριων ή μοντελων, εαν ειχα ως βασικοτερο κριτηριο το MARKETING και τι πουλαει περισσοτερο, ή ειναι πιο γνωστο!...
11. Η συλλογη μου απαρτιζεται και απο μοντελα μικροτερων και αγνωστων -στους περισσοτερους- εταιριων του χωρου!
12. Εαν αυτη η εταιρια συμβαλλει ουσιαστικα με τον τροπο της στο να 'κατακτησει' ο ανθρωπος εναν αλλο πλανητη, γιατι οχι!...Η ιστορια της Ωρολογοποι'ι'ας δε 'γραφτηκε' απο εναν, ουτε ειναι επιτευγμα μιας και μονο εταιριας σε μια μερα! Ειναι διαρκης συμβολη πολλων και διαφορετικων μαζι, με την καθεμια να εχει προσθεσει το λιθαρακι η την πετρα της!
Αγαπητε Κωστη,
Θα παρακαλουσα να μην ειμαστε απολυτοι, μηδενιστικοι ή αφοριστικοι στις κρισεις μας. Οδηγουμαστε σε εξαγωγη βεβιασμενων συμπερασματων και λαθος εντυπωσεων, με αποτελεσμα να δημιουργειται συγχυση και να αδικουμε τους εαυτους μας, ενω δεν προαγεται και η κουβεντα μας!...
Στην αντιπαραθεση μας παρερμηνευεις διαρκως τις θεσεις μου, αλλα δεν πειραζει!...
Παρα ταυτα, εχω την αισθηση -για να μην πω οτι ειμαι απολυτα πεπεισμενος- οτι συμφωνουμε, αφου βλεποντας τα ιδια πραγματα απο διαφορετικη οπτικη, καταληγουμε να λεμε τα ιδια με διαφορετικα λογια!...
Να' σαι καλα!...
Φιλικα,
Αρης