Απόλυτα σεβαστή κατά τη γνώμη μου αυτή η αγοραστική συμπεριφορά. Είναι όμως «αγοραστική συμπεριφορά» και όχι απόφαση που είναι αποτέλεσμα αμιγούς ωρολογοφιλίας. Εκεί μπλεκόμαστε....
Aυτό είναι βέβαια, αγοραστική συμπεριφορά, που δημιουργεί αγοραστική τάση. Και δη τάση κυρίαρχη.
Επειδή στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένα άλλο ρολόϊ με τη φήμη των Rolex. Πιθανότατατα μπορεί κάποιος να κατονομάσει κάμποσες manufactures με ρολόγια εμφανώς ποιοτικότερα, μηχανικά περιπλοκότερα και συχνά πολύ ακριβότερα, αλλά κανένα από αυτά δεν μπορεί, ούτε κατά διάνοια, να συναγωνιστεί τα Rolex σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Για σημαντικό μέρος του γήϊνου πληθυσμού το όνομα -και μόνο- της φίρμας είναι συνώνυμο με το ρολόϊ κύρους. Πες τη λέξη Rolex κι οι περισσσότεροι θα καταλάβουν σε τι αναφέρεσαι. Την ίδια στιγμή πες πχ “Patek Philippe” κι οι πιο πολλοί θα νομίζουν ότι μιλάς για τίποτε σοκολατάκια ή για κάναν νέο Γάλλο μόδιστρο, ολίγον κουνιστό.
Σ’ αυτήν ακριβώς την ευρεία αναγνωρισιμότητα στηρίζεται το κύρος της Rolex. Η επιβολή της και η κυρίαρχη θέση της στην αγορά. Ανεξαρτήτως λοιπόν του τι πιστεύουμε ή λέμε ή γράφουμε εμείς, η αγορά είναι αυτή που έχει πάντα δίκιο (τουλάχιστον σε ενεστώτα χρόνο) και με τη σειρά της δικαιώνει τη Rolex, είτε μας αρέσει είτε όχι. Το αποδεικνύει ο όγκος της παραγωγής και ο αμείωτος ρυθμός των πωλήσεων. Το αποδεικνύουν τα μεγέθη της εταιρίας και ιδίως τα κέρδη της. Το αποδεικνύει η διατήρηση, διαχρονικά, της μεταπωλητικής αξίας των προϊόντων της σε υψηλά επίπεδα. Λέγεται συχνά –και όχι τυχαία- για τα Rolex ότι είναι τα μόνα ρολόγια που μπορείς να αποκτήσεις δωρεάν : Τα αγοράζεις τώρα, τα κρατάς κάμποσο, κι όταν έρθει η στιγμή να τα δώσεις παίρνεις τα λεφτά σου πίσω.
-Ακούγομαι σαν φανατικός της Rolex ; Λοιπόν, δεν είμαι καθόλου. Θα έλεγα μάλιστα ότι εκ θέσεως ανήκω σ΄εκείνους που θεωρούν το φαινόμενο Rolex ανεξήγητο. Αλλά, από την άλλη, δεν γίνεται και να εθελοτυφλώ. Το καρπούζι λοιπόν το κρατάει η Rolex και με το άλλο χέρι βαστάει και το μαχαίρι. Όσο για τους υπόλοιπους της Ηaute Ηorlogerie, μεγάλη χάρη χρωστούν στη Rolex, αφού η μέχρι τώρα επιβίωσή τους οφείλεται εν πολλοίς στην προτίμηση που τους δείχνει η μικρή εκείνη μερίδα του αγοραστικού κοινού που θέλει να διαφοροποιήσει τον εαυτό της, επιλέγοντας ένα ρολόϊ πιο εξεζητημένο απο εκείνο που το φοράει «κι η κουτσή Μαρία», δηλαδή το Rolex. Kοντολογής, η Rolex θρέφει, εκτός από το παρακλάδι Tudor, μια τεράστια παράνομη αγορά παραγωγής μαϊμούδων Rolex κι από δίπλα κάμποσα μικρότερα brands (τα περισσότερα εκ των οποίων ιστορικά) τα οποία προσφέρουν στο περιορισμένο κοινό τους μια εναλλακτική αντι-Rolex πρόταση.
Γύρω γύρω όλοι και στη μέση, ε, ναι, η Rolex...